سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "ثار" نوشته و کار بیژن شیرمرز به تهیه‌کنندگی آمنه بشیری از امروز 9 مهر ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود. بازیگران این نمایش مهدی اوشی، عباس بهمنش، کوروش رخشنده پی، علیرضا رعیت، حمیدرضا لازمی، نگار مقدسی، غزل شیرمرز، امیدحبیبی، امیرحسین بلوچی، علی حسین‌زاده، معصومه احدی، فاطمه موسوی، ملیکاجباری، نیلوفرذهبی، فاطمه نوروزی، مرصاد غنی آبادی و آواز نجیردار هستند.

بیژن شیرمرز که پیش از این تجربه فیلم‌سازی داشته در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "ثار" گفت: به پیشنهاد یکی از دوستان قرار بر این شد تا نمایشی مذهبی را به صحنه آورم. از آن زمان به دنبال نمایشنامه‌ای مناسب به این منظور بود و هر چه بیشتر جستجو کردم کمتر از متونی که در این زمینه موجود بود، خوشم آمد و از این رو شروع به نگارش  نمایشنامه "ثار" کردم تا آن را به صحنه آورم.

او داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: بازیگر تعزیه‌ای که سال‌ها نقش شمر را ایفا می‌کرده تحت شرایطی باید در نقش امام حسین (ع) حاضر شود. این نمایش پروسه رسیدن از شخصیت شمر به امام حسین (ع) است.

شیرمرز درباره فضای اجرایی نمایش "ثار" اظهار کرد: این نمایش در بعضی بخش‌ها ساختار تعزیه دارد و سعی شده تعزیه در آن به شکل مدرن اجرا شود و شمایل سنتی ندارد. در بعضی از بخش‌ها از فرم استفاده شده و موسیقی زنده در کنار پلی بک نواخته می‌شود.

او درباره اجرای نمایش "ثار" در شرایط کنونی گفت: این نمایش به خودی خود پیش رفت هرچند که مایل به توقف اجرا در این شرایط بودم اما انگار باید در این زمان به  صحنه می‌آمد. امیدوارم مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گیرد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان : ایمان پورحسن و صادق معصومی، عکاس و طراح پوستر : ایمان پورحسن و طراح لباس و صحنه : بیژن شیرمرز، غزل شیرمرز و امید حبیبی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.