به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در پیامی درگذشت عباس جوانمرد نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت هنر تئاتر را تسلیت گفت.

پیام مسافرآستانه چنین است: "بالندگی امروز هنر تئاتر خصوصاً در میان جوانان، ریشه در گذشته‌ای پربار و عمیق دارد و مدیون هنرمندانی است که از گذشته دور، صحنه را عرصه تجربه و آموختن دیدند. هنرمندانی که در دهه ۴۰ و در بدو آغاز به کار تماشاخانه سنگلج عمر به آموختن گذاشتند تا امروز هنر تئاتر یک تکیه‌گاه اصیل تاریخی داشته باشد. امروز که این بزرگان هنر یک به یک می‌روند افسوس و دریغ ما از بهره‌مندی بیشتر از ایشان هم عمیق‌تر می‌شود. 

افسوس از فقدان استاد "عباس جوانمرد" که یگانه، خالص و صاحب اندیشه بود‌. حضور نوبت به نوبت ایشان در ایران فرصت و غنیمت بود که آقای جوانمرد به عشق با جوانان همراه می‌شد و حتی در آخرین حضورش در ایران و با وجود دشواری رفت‌و‌آمد باز به تماشای آثار آنان می‌نشست و صمیمانه با نسلی دیگر به گفت‌وگو می‌‌پرداخت. نسلی که آن‌ها نیز خود را وامدار انسان‌های اصیل می‌دانستند و فزون‌تر احترام می‌کردند.

در پایان سخنی نمی‌ماند جز دریغ و تسلیت. تسلیت به بانوی هنرمند سرکارخانم "نصرت پرتوی"، تسلیت به فرزندان عزیز ایشان و تسلیت به همه دوستداران و هنرمندان ایران‌زمین. مآمنی امن در نزد پروردگار رحمان و رئوف برای این هنرمند عزیز و سفر‌کرده خواهانم."

عباس جوانمرد نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران صبح روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹ در تورنتوی کانادا درگذشت.