به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در مراسمی که عصر روز یکشنبه ششم مهرماه در فرهنگسرای ارسباران و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی- هنری، هنرمندان و مدیران برگزار شد، از هشت چهره تأثیرگذار تئاتر دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم که کوروش سلیمانی اجرای آن را بر عهده داشت، حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه تقدیر و تجلیل از نام‌آوران عرصه تئاتر مقاومت یکی از وظایف اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است گفت: همان‌گونه که رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سلحشورانه جنگیدند، هنرمندان نیز وظیفه دارند تا با بیان هنرمندانه خود، فداکاری آن‌ها را برای ثبت در تاریخ و انتقال به نسل‌های آتی به یادها بسپارند.

در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مدیران و صاحبان اثر از کتاب‌نمایشنامه "کاش به جای استخوان‌هایت لب‌هایت برمی‌گشت" نوشته شهرام کرمی، کتاب‌نمایشنامه "کجایی ابراهیم" نوشته لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی "روایت هزار مجنون" نوشته مهدی نصیری رونمایی شد.

در ادامه حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌سازی‌های ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: آنچه امروز و از دوران دفاع مقدس برای جامعه به یادگار مانده‌، مبنای نوین و تمدن‌سازی است که توسط آن مجاهدان راه خدا برای ما برجای مانده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، جنگ عقیدتی را شاهد بودیم افزود: چه‌بسا در دوران حماسه‌ساز دفاع مقدس با کمترین عُده و عدّه بر لشکریان سپاه بعث پیروز شدیم و این چیزی جز روحیه خودباوری و باور داشتن توانایی‌های خود نبود.

سپس با حضور مسئولان و مدیران با اهدای هدایایی از مجید کاظم‌زاده مژدهی، کامران شهلایی، علیرضا حنیفی، رؤیا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مالک سراج، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم حجةالاسلام والمسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، توحید معصومی مشاور عالی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، علی عطایی مدیر مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محسن حسن‌زاده مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو، ناصر آویژه، منظر لشکری، فارس باقری، عطیه غبیشاوی، آرین رضایی و جمعی از هنرمندان تئاتر کشور حضور داشتند.

ویژه‌برنامه "راویان مقاومت" توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران و با هدف تجلیل از چهره‌های مؤثر تئاتر دفاع مقدس برگزار شد.