به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی دانشگاهی تئاتر دفاع مقدس، چهارمین دوره این رویداد به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در فرهنگسرای نیاوران با حضور احد جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان تهران، شهرام صمدی‌نیا مسئول بسیج هنرمندان، محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور، علیرضا جعفری‌مرام معاون هنری فرهنسگرای نیاوران و ایرج افشاری اصل نماینده سازمان حفظ و نشر دفاع مقدس و با تقدیر از رشادت‌های فردوس حاجیان جانباز هشت سال دفاع مقدس و نیز ۱۳ گروه شرکت‌کننده در جشنواره به کار خود پایان داد.

مدیرکل ارشاد استان تهران ضمن تشکر از دبیر و عوامل اجرایی این جشنواره برای برگزاری چنین رخدادی گفت: این روزها با وجود ویروس کرونا، جلسات و برنامه‌های زیادی در چنین ایامی مثل هفته دفاع مقدس در سطح کشور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد که نشان از اهمیت موضوع دفاع مقدس دارد. 

احد جاودانی، در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس همه اقوام و عقاید در کنار یکدیگر قرار گرفتند تا از آب و خاک و باورهای این مرز بوم دفاع کنند از این رو شما هنرمندان عزیز باید با خلق آثار هنری ارزشمند این حماسه را پر رنگ‌تر و این دفاع را زیباتر از همیشه نشان دهید.

در بخشی از این مراسم حلما شکری کوچکترین شاهنامه‌خوان کشور و گروه ارایه تکه‌های نمایشی را اجرا کردند.

محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان ارتباطات اسلامی، نیز در سخنانش وعده داد از ظرفیت هنرمندانی که در این جشنواره برگزیده شدند در آغاز چهل سالگی دفاع مقدس از سوی رایزن‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور استفاده ویژه‌ای خواهد شد. 

در پایان مراسم میرعلیرضا دریابیگی دبیر جشنواره با تشکر از عوامل ستادی و فرهنگسرای نیاوران گزارشی از روند برگزاری چهارمین جشنواره نمایش‌نامه‌خوانی تئاتر دفاع مقدس ارائه کرد.

دریابیگی اظهار داشت: برگزاری جشنواره در روزهای همه‌گیر شدن بیماری کرونا تجربه‌ای بسیار سخت بود. حضور گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره جهادگرانه بود چون در چنین شرایطی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول تمرین توانستند کارهای خود را برای اجرا آماده کنند. امیدوارم با قولی که اتحادیه تولیدکنندگان صنف پوشاک برای حمایت از گروه‌های نمایشی  دادند بتوانیم گوشه‌ایی از زحمات آنها را جبران کنیم.

در پایان مراسم از گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره تقدیر شد و معاونت هنری سینمایی بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس از جانباز هشت سال دفاع مقدس فردوس حاجیان و میرعلیرضا دریابیگی تقدیر به عمل آورد.

همچنین پیام فردوس حاجیان از جانبازان دفاع مقدس  که به خاطر شرایط بیماری و آثار جراحت شیمیایی  از هشت سال دفاع مقدس نتوانست در مراسم حضور داشته باشد نیز قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده بود: از اینکه دست‌اندرکاران جشنواره در دل بحران ناشی از شیوع کروناویروس تمام سعی خود را کرده‌اند تا یاد کهنه سربازان وطن را گرامی بدارند به سهم خود به عنوان عضو کوچکی از این قافله سپاسگزارم. نمایش آرش شهر سوخته بخش طبی چهار روایت دردناک مصدومان بمباران شیمایی و قربانیان سلاح کشتار جمعی است که اینجانب یکی از قربانیان همین سلاح اهرِمن نهاد هستم و به دلیل شدت بیماری اخیر و هشت ماه توقف در قرنطینه علی‌رغم میل و رغبت نتوانستم خودم را به جشنواره برسانم، طی ساعت‌ها تمرین و کارگردانی از طریق واتس‌آپ و تلاش بی‌وقفه و بی‌امان مقداد کامیاب اسلامی چه در تمرینات مداوم در مقام بازیگر اصلی و چه در ساماندهی گروه منسجم به همراه بازیگران آهنگسازان، نوازندگان و طراحان اثر را به این نقطه‌ای رساند که دیدید. اینجانب به سهم خودم از تمامی هنرمندان که در این اثر  مشارکت داشته اند سپاسگزاری کرده و امیدوارم پس از عبور از بحران کرونا ویروس به اجرای عملی و صحنه‌ای اثر بیندیشیم.

چهارمین جشنواره نمایشنامه خوانی دفاع مقدس، همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالروز آغاز هشت‌سال دفاع مقدس  در سه بخش نمایشنامه‌خوانی، داستان کوتاه، مطبوعات و رسانه از ۲۹ شهریور ماه تا ۳ مهرماه ۱۳۹۹ در سالن گوشه و خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران تهران با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد.