سرویس تئاتر هنرآنلایننمایش "مرگ مشکوک" نوشته مهدی ملکی، کار ساشا کشوادی به تهیه‌کنندگی انوشه زاهدی از فردا اول مهر ماه ساعت 19:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش محمد شعبانپور، سعید حسین‌خانی، مبینا کلاته، بهناز سبحانی، پگاه الله‌وردی، مسیح یوسفی، شایان تارخ، محمد اسماعیلی، زینب نجفی، مهرناز حسینی، مهدی رشیدی، احسان کلابی، محمدرضا حسنی، پرستو بازیار، فاطمه نوروزی، احمد بیستونی، امیرمحمد احمدی، سپهر عطایی، علیرضا موسوی، سحر جوکار، مریم قلی‌نژاد، رومینا اطمینان، آروین فلاح، ایمان تارخ، یاسمن عیسی‌زاده، رضوان عباسی، نازنین تنهایی، نیما ثبوتی، مستانه ایثار، رضا مردی، پارسا فرجادمنش، سعید بداغی، کارن رضایی معین، امیرعلی مهذب، ترانه چهرازی، فاطمه طاهری و آروین صبوری هستند. 

ساشا کشوادی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: مهدی ملکی نمایشنامه "مرگ مشکوک" را چند سال پیش نوشته و این اثر در جشنواره‌های مختلفی به صحنه آمده و موفق به دریافت 6 جایزه نمایشنامه‌نویسی شده است. البته این نمایشنامه 13 پرسوناژ داشته که طی بازنویسی توسط مهدی ملکی به 21 پرسوناژ رسیده است. 

او در ادامه افزود: "مرگ مشکوک" یک طنز اجتماعی است که از مشکلات قبل و حال حاضر جوامع می‌گوید. این اثر بی‌مکان و بی‌زمان است. 

کارگردان نمایش "واگیر ندارد" داستان نمایش "مرگ مشکوک" را اینگونه توضیح داد: نگهبان باغ وحشی که حیوانات را مورد ظلم قرار می‌دهد توسط حیوانات باغ وحش کشته می‌شود. بازپرسی به باغ وحش آمده و حیوانات را مورد بازجویی قرار می‌دهد. هر حیوان نماد یک قشر از جامعه است و هر قشر از شاعر، نظامی و معلم تا بازپرس، شغل آزاد و ...  به بیان مشکلات خود می‌پردازند...

او همچنین افزود: در صحنه اتاق بازپرسی دیده می‌شود که بازپرس و دستیارش در آن هستند و هر حیوانی به مدت 2 تا 3 دقیقه مورد بازجویی قرار می‌گیرد و هر یک سرنخی می‌دهند که به حیوان بعدی مرتبط است تا در نهایت که به قاتل می‌رسند.

کشوادی ضمن اشاره به اینکه قرار بر این بود تا این نمایش را آبان‌ماه به صحنه آورد، گفت: به دلیل جابه‌جایی مجبور به آن شدیم تا نمایش را زودتر اجرا کنیم و از این رو تمرینات کمی داشته‌ایم. اکثر بازیگران این نمایش کار اولی هستند که در کنار چند بازیگر با تجربه قرار گرفته‌اند. به نسبت مدت تمرینات، کار رضایت‌بخش است و به نظرم قابلیت آن را دارد که اجراهای خوبی داشته باشد. 

این کارگردان جوان درباره اجرای نمایش "مرگ مشکوک" در این شرایط اظهار کرد: اجرا در این شرایط صرفه اقتصادی ندارد چراکه تماشاگران جرات آن را ندارند که به مکان‌هایی بروند که تجمع افراد زیاد باشد. از سویی بیکاری چند ماهه، همه ما را دچار افسردگی کرده است و از این رو فارغ از بعد درآمدی برآن شدیم تا نمایش‌مان را به صحنه آوریم. از دید من زمانی ما به تئاتر نیاز داشتیم و اکنون تئاتر است که به ما نیاز دارد و با کنارگیری به دلیل نبود توجیه مالی نسبت به تئاتر بی‌انصافی خواهد شد.

او در ادامه افزود: انوشه زاهدی تهیه‌کننده نمایش با علم به اینکه کار صددرصد دچار ضرر و زیان مالی خواهد شد، تهیه‌کنندگی این نمایش را پذیرفت چرا که همین‌قدر که حال تعدادی جوان خوب باشد برایش رضایت‌بخش است و او به دنبال توجیه مالی نبود. در شرایطی که با هیچ یک از بازیگران نمایش آشنایی نداشت و آن‌ها را نمی‌شناخت. 

ساشا کشوادی در پایان صحبت‌هایش گفت: در شرایط کنونی ضعیف‌ترها که پیش از این هم در سالن‌های ضعیف کار خود را به صحنه می‌آورند پای تئاتر ایستاده‌اند در صورتی‌که اساتید از اجرای نمایش کناره‌گیری کرده‌اند. ای کاش کانال‌های تبلیغاتی باعث آن شوند تا تئاتر دوباره رونق گیرد و به لحاظ مالی مراعات و حمایت بیشتری از گروه‌ها داشته باشند. آن‌ها روزهایی درآمد خوبی داشتند الان زمان آن است تا با حمایت خود باعث شوند تئاتر جانی دوباره گیرد و پس از آن به روال سابق فعالیت و خدمات‌شان را ادامه دهند.  

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: محمد شعبانپور، مشاور تبلیغات: امیر تیموری، مدیر رسانه: محمد حسین عبداللهی، مدیر پروژه: سعید حسینخانی، طراح لباس: پگاه الله وردی، طراح صحنه: مهدی ملکی، منشی صحنه: مسیح یوسفی، طراح پوستر: بهمن عزیزی، طراح گریم: زینب علیخانی، مجریان گریم: زینب علیخانی، یاسمن عیسی زاده و ترانه چهرازی، دستیار صحنه: محمد امین قاسمی و آرزو ابراهیم وند، عکاس: احسان کلابی.