سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سوءتفاهم" نوشته آلبر کامو با ترجمه خشایار دیهیمی به کارگردانی نیما ذاکر از ۱۶ شهریورماه ساعت ۲۰:۳۰ در خانه نمایش دا روی صحنه است. بازیگران این نمایش لیلا بروفه، شبنم صادق‌زاده، ملیکا گل محمدی، فرید گلریز، نیما ذاکر، بابک بینش، محمدحسین علیزاده، علیرضا ولی‌پور، عاطفه موسوی، فرزانه سیری، مهدی عباسی، شکیلا تویلی و آتنا داداش‌زاده هستند.

نیما ذاکر در گفت‌وگو با هنرآنلاین گفت: سوءتفاهم از یک دهه قبل انتخاب من بوده و همیشه به شکل اجرایی نمایش فکر می‌کردم، شاید بخاطر شخصیت و نوع نگرش آلبر کامو نویسنده نمایشنامه بود که آنقدر این اثر برایم جذاب بوده و قطعا داشتن یک داستان جذاب در کنار ابعاد فلسفی و روانشناسی اثر، بی‌تاثیر در سماجت من در به صحنه بردن این نمایش نبوده است.

او در ادامه افزود: خانه نمایش دا همواره به نظرم یکی از سالن‌های مهم نمایشی ما در بخش خصوصی است چراکه به دلیل شناسنامه تاریخی که دارد برای یک سری ژانر، کاملا مناسب و در ایران کم‌نظیر است و همین امر باعث می‌شود نگرش من به عنوان کارگردان به نیمه‌های پر لیوان باشد.

ذاکر درباره فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: در مورد سبک اجرایی باید بگویم من این نمایش را مینی‌مال کارگردانی کرده‌ام و به همین دلیل سعی بر این شده  در تنظیم نور، طراحی لباس و طراحی لباس شکل ساده و پرمفهوم حفظ شود و در کنار متن و بازیگران نمایشنامه، از بازیگران فرم جهت ملموس‌تر شدن فضای نمایشنامه استفاده کنم.

این کارگردان همچنین اضافه کرد: ما در طی  ۴ ماه تمرین با توجه به شرایط موجود و ویروس کرونا دوران سخت و فشرده‌ای را سپری کردیم. از اواسط تمرین با ۵ بازیگر نمایشنامه، تمرین‌های گروه بازیگران فرم  زیر نظر طراح حرکت رها حاجی‌زینل به صورت موازی شروع شد و در هفته‌های نزدیک به اجرا دو گروه با هم تلفیق شدند و من از نتیجه کار بسیار راضی هستم و این موضوع در بازخوردهای تماشاگر هم مشهود است. یک تشکر ویژه دارم از مردم عزیز که در این شرایط از گروه ما حمایت کردند. ما هفته ابتدایی اجراهای‌مان را با تکمیل شدن فروش بلیت به پایان رساندیم و امیدوارم این روند در دو هفته باقی مانده نمایش هم پا بر جا بماند.

نیما ذاکر در پایان گفت: از مدیریت تماشاخانه دا بخاطر حمایتی که از گروه انجام داد و مسیر را برای اجرای ما هموار کرد بسیار سپاسگزارم. همچنین از کلیه گروه که عاشقانه و با صبر و شجاعت در این ماه‌های اخیر کنار من بودند تا بتوانیم  یک نمایش شرافتمندانه را با تمام وجود به معرض دید عموم بگذاریم، تشکر می‌کنم.

دیگر عوامل نمایش سوءتفاهم عبارتند از: طراح حرکت: رها حاجی زینل، دستیار کارگردان: محمد رضایی، شکیلا تویلی و رضا شفاعی، منشی صحنه: نسترن مردانی، طراح صحنه: نیما ذاکر، انتخاب لباس: شبنم صادق زاده، مشاور رسانه و تبلیغات: محمدحسین عبداللهی و طراح گرافیک: علی صفری.

علاقمندان به تماشای این نمایش می توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.