سرویس تئاتر هنرآنلاین، کیانوش بهروزپور، رئیس انجمن نمایش استان همدان درباره فعالیت هنرمندان تئاتر این استان در ایام کرونا به هنرآنلاین گفت: متأسفانه شرایطی که به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، امکان هرگونه فعالیتی را برای اکثر استان‌ها به صفر رساند. استان همدان تا یکی، دو هفته پیش در وضعیت هشدار قرار داشت و فعالیت‌های گروهی در آن تعطیل شده بود.

وی با اشاره به اینکه اگر هم نمایشی برگزار شود مخاطب از آن استقبال نمی‌کند، افزود: در حال حاضر برخی والدین اجازه نمی‌دهند فرزندان‌شان به مدرسه که ضروری است بروند، پس چطور می‌خواهند به تماشای تئاتر بیایند و سالن‌ها را پر کنند؟

رئیس انجمن نمایش استان همدان درباره سایر فعالیت‌های این استان عنوان کرد: ما در این مدت یک جشنواره استندآپ کمدی برگزار کردیم که سراسری بود. مراسم اختتامیه آن را هم در یک فضای باز برگزار کردیم. علاوه‌بر این، خود انجمن نمایش استان نیز طی یک مراسمی از ۴۰ نفر از فعالان حوزه تئاتر تقدیر به عمل آورد. دوستان خودشان هم به صورت جسته گریخته کانال‌هایی در فضای مجازی درست کرده و نمایشنامه‌خوانی می‌کنند.

بهروزپور در پاسخ به این سوال که هنرمندان تئاتر استان همدان این روزها چه مشکلاتی داشتند و شما در جهت حمایت چه کاری برای آن‌ها انجام داده‌اید، توضیح داد: ما کارهایی که از دست‌مان برمی‌آمد را انجام دادیم. انجمن نمایش استان درآمدی ندارد و ما تمام چشم‌مان به این است که یا از طرف انجمن هنرهای نمایشی کشور یا اداره کل هنرهای نمایشی به ما کمک شود. متأسفانه در این مدت از هیچ جا به ما کمک نکرده‌اند.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته از ما اطلاعات گروه‌های ثبت شده را خواستند و ما اطلاعات را برای آن‌ها ارسال کردیم ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. دادن وام هم یک کار پیش پا افتاده و خنده‌دار است ولی همان را هم نداده‌اند.

رئیس انجمن نمایش استان همدان افزود: شاید تعداد استان‌هایی که توانسته باشند از شهرداری و شورای شهر کمک بگیرند به انگشتان یک دست هم نرسد. این امکان برای استان‌هایی مانند همدان فراهم نیست.

بهروزپور بیان کرد: به تازگی یک آماری از اجراهای تهران به دست ما رسیده که حاکی از آن است که از برخی گروه‌ها حمایت ویژه‌ای صورت گرفته است. اگر بودجه یکی از این نمایش‌ها را برای یک سال به یک استان بدهند، ما می‌توانیم کل گروه‌های استان را پشتیبانی کنیم.

او تفاوت بودجه تخصیص یافته به تئاتر در همدان با پایتخت را دردآور و ناراحت‌کننده دانست و عنوان کرد: انجمن هنرهای نمایشی در سال 1398 برای استان ما با ۲۱ گروه ثبت شده و بیش از ۴۰ کارگردان که کار تولید می‌کنند و قریب به ۱۸۰ اجرا داشته‌اند، ۱۰ میلیون تومان ارسال کرده است تا ما این مبلغ را بین گروه‌ها تقسیم کنیم. در حالی‌که ما اطلاع داریم به برخی از گروه‌ها در تهران ۱۰۰ میلیون تومان کمک شده است. 

رئیس انجمن نمایش استان همدان در پایان گفت: آرزو می‌کنم هر هنرمند تئاتر که در هر کجای کشور است و فعالیت می‌کند، خداوند تنش را سالم کند.