به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه، این روزها دو نمایش "نوشت سر" به نویسندگی و کارگردانی محمدنیما مظاهری و "سِون سی" نوشته علی دلپیشه به کارگردانی مجتبی راوش در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته‌اند.

"نوشت سر" ماجرای زوجی را روایت می‌‌کند که در روزی خاص قصد دارند به یک سفر مهم بروند، درست در همان روز مشکلی برای مرد پیش می‌آید و این زوج حالا ۴ ساعت فرصت دارند مشکل را حل کنند. این نمایش هر روز ساعت 18 میزبان علاقه‌مندان هنرهای نمایشی است.

"سِوِن سی" یکی دیگر از آثار روی صحنه در این مجموعه فرهنگی- هنری نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مکتب سورئالیسم، ماجرای خانواده‌ای در دوران معاصر را روایت می‌کند. در خلاصه داستان نمایش آمده: "وسایل را بار زده‌اند، خانه خالی است و ماشین آماده حرکت است ولی یک چیز در این بین درست نیست ..."

این نمایش پس از دریافت جوایز متعدد از هر دو جشنواره استان "فارس" و "اهواز" در زمینه‌های نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و نور، در شیراز روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان و رسانه‌ها مواجه شد.

علی دلپیشه، فائزه یوسفی، حامد شریف‌پور، خالق استواری و امید دانشوران در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "سِوِن سی" تا بیست و هشتم مرداد ماه هر شب ساعت 21 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است.

تئاتر مستقل تهران در ادامه نیز برای میزبانی از گروه نمایش "غرب حقیقی" نوشته سام شپارد و کارگردانی امید سعیدپور طی روزهای آینده برنامه‌ریزی می‌کند. "غرب حقیقی" پیش از این دو دوره اجرای موفق را در شهر تبریز تجربه کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

نمایش به ماجرای فروپاشی ساختار شخصیتی و رفتاری آدم‌ها در شرایط بیرحمانه ناکامی‌های اجتماعی و افول ارزش‌های والای انسانی می‌پردازد. این اجرا با مواجه دو برادر با رفتارها و علایق متفاوت شروع شده و در جریان داستان، دگردیسی آنها را به نمایش می‌گذارد.

 گروه اجرایی در حال حاضر مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و نمایش از 30 شهریور در تئاتر مستقل به صحنه می‌رود.

علاوه بر اجرای آثار نمایشی، برپایی مجموعه‌ نشست‌های رایگان مرتبط با زمینه هنرهای نمایشی نیز در دستور کار تئاتر مستقل تهران قرار دارد که طی آن صدرالدین زاهد، بازیگر، کارگردان و از اعضای شناخته شده "کارگاه نمایش"، جمعه‌ها در کافه بام تئاتر مستقل میزبان نشست "تاریخ شفاهی تئاتر ایران" است. زاهد در این مجموعه‌ نشست‌ها که با همراهی هنرجویان و علاقه‌مندان برپا می‌شود، از تجربه‌های حرفه‌ای خود در تئاتر دهه‌های چهل و پنجاه شمسی می‌گوید.

کافه بام تئاتر مستقل همچنین، هر هفته شنبه‌ها از جلسه‌های "اسطوره‌خوانی" با حضور سیاوش پاکراه، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر میزبانی می‌کند. این سلسله نشست‌ها که تا کنون با استقبال همراه بوده، ساعت 21 روز یاد شده برگزار می‌شود.

جلسه‌های اکران "فیلم تئاتر" نیز که از مدتی پیش در کافه تئاتر مستقل آغاز شده همچنان برقرار است و طبق برنامه نمایش "اپراتور نسل چهارم" به کارگردانی باقر سروش از 16 تا 21 شهریور ماه برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.