به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، شامگاه گذشته، پنجشنبه ششم شهریورماه، در هفتمین شب از رویداد "شبیه‌خوانی در پهنه"، مجلس "حضرت قاسم‌(ع)" مقابل تالار وحدت اجرا شد.

"حضرت قاسم‌(ع)" هشتمین اجرای رویداد "شبیه‌خوانی در پهنه" در هفت شبِ گذشته بود که در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، توسط "گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)" به سرپرستی احمد عزیزی در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.   

در هشتمین شب از رویداد "شبیه‌خوانی در پهنه"، امشب جمعه هفتم شهریورماه، مجلس "حضرت ابوالفضل‌(ع)" اجرا خواهد شد.  

موضوع تعزیه "حضرت ابوالفضل‌(ع)" شهادت ایشان است. در این تعزیه، وقایعی چون حفر خندق به دور خیمه‌گاه، آب آوردن حضرت ابوالفضل(ع) از فرات و شهادت ایشان روایت می‌شود.

رویداد "شبیه‌خوانی در پهنه" با حمایت و مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی، اداره‌کل هنرهای نمایشی و شهرداری منطقه ۱۱  تهران در جریان است و "گروه  تعزیه سیدالشهدا(ع)" در طول آن، طی ۱۰ شب، یکی از وقایع عاشورا شامل تعزیه‌های "شاهچراغ(ع)"، "وهب نصرانی"، "طفلان زینب‌(س)"، "حضرت مسلم‌(ع)"، "دو طفلان مسلم‌(ع)"، "حر ریاحی"، "حضرت علی‌اکبر(ع)"، "حضرت قاسم‌(ع)"، "حضرت ابوالفضل‌(ع)"، "شهادت امام حسین‌(ع)" و "بازار شام" را اجرا می کنند.

این اجراها در پهنه رودکی، خیابان استاد شهریار، مقابل تالار وحدت و با رعایت فاصله اجتماعی و  پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

برنامه "شبیه‌خوانی در پهنه" به صورت زنده هر شب از سایت اینترنتی نمایش‌نت به آدرس www.namayeshnet.com   پخش می‌شود.