به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، "به روایت تعزیه" به سفارش رادیو فرهنگ در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می شود.

ساجد قدوسیان تهیه کننده و کارگردان "به روایت تعزیه" ضمن اعلام این مطلب افزود: همان طور که همه می دانیم در حوزه نمایش "تعزیه" یکی از گونه های تاثیرگذار نمایش های ایرانی است و به عنوان گوهر درخشان نمایش های ایرانی در عرصه های بین المللی در حوزه نمایش برای ما افتخار آفریده است ولی همچنان معتقدم به آن بی توجهی می شود.

وی افزود: سال گذشته مجلس شبیه از رادیو نمایش پخش شد که بیشتر یک برنامه تحلیلی درباره تعزیه بود اما امسال در برنامه "به روایت تعزیه" عملا چند مجلس تعزیه پخش می شود.

قدوسیان ادامه داد: این مجالس تعزیه جنبه روایی دارد و احمد گنجی قصه تعزیه را در جایی که ربط هایی لازم دارد به عنوان راوی  روایت می کند.

این تهیه کننده و کارگردان رادیویی در پایان تأکید کرد:  در این برنامه سعی کردیم از افراد برجسته تعزیه خوان،  پیشکسوتان و جوانان را کنار هم داشته باشیم و هر شب چند بخش از یک مجلس تعزیه را اجرا و ضبط کردیم که البته ساختار خود تعزیه به دلیل چند بخشی بودن آن  این کمک را به ما کرده و همین قضیه باعث شده است که خیلی راحت بتوان آن را قسمت بندی کرد که داستان آن در هر قسمت شروع و پایانی داشته باشد و اینطور نشود که اگر شنونده ای یک شب، آن را نشنود، قصه تمام قسمت ها را از دست بدهد.

"به روایت تعزیه" به تهیه کنندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان، روایت احمد گنجی، صدابرداری مجید آیینه و با اجرای گروه تعزیه تهران در اداره کل هنرهای رادیو نمایش تولید شده است و از یکم تا چهاردهم شهریور مصادف با دوم تا پانزدهم ماه محرم هر شب ساعت 3 بامداد به روی آنتن رادیو فرهنگ می رود و تکرار آن ساعت 14:30 از رادیو فرهنگ است همچنین این برنامه ساعت 22:30 به روی آنتن رادیو نمایش می رود.