به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، نگاه ویژه‌‌ شماره‌‌ ۲۵۱ "ماهنامه‌‌ نمایش" در دو بخش به "تئاتر آپارتمانی" است.

 بخش اول شامل مطالبی چون "بررسی توانش‌های نمایش آپارتمانی در شهرنشینی ایرانی" نوشته عرفان پهلوانی و آناهیتا مصلحی، "نمایش آپارتمانی و ظرفیت‌های آن برای کودکان" نوشته عارفه آزرمی، "کندوکاوی در مفهوم نمایش آپارتمانی" نوشته سعید فیروزآبادی، "تئاتر خیابانی بستری برای تحولات اجتماعی در جامعه مدرن" ترجمه و تالیف افشین عموزاده‌لیچایی و گفت‌وگویی با عرفان پهلوانی با عنوان "نمایش آپارتمانی، شاید دکترینی که مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفت..." است.

در بخش دوم مطالبی چون "تئاتر آپارتمانی؛ اصطلاحی مجعول و خودساخته" نوشته غلامحسین دولت‌آبادی و "تئاتر آپارتمانی، مفهومی پوک و کودکانه" نوشته آراز بارسقیان به همراه گفت‌و‌گویی با صادق رشیدی با عنوان "مملو از مسئله و ابهام" قابل خواندن است.

همچنین مخاطبان می‌توانند مقاله‌های "تئاتر سنتی هند، سیر تکامل اندیشه دینی وِدا" نوشته آبتین جاوید، "دعوت به مراسم قهوه در ساعت پنج صبح!/ تأملی نه‌چندان بلند در خوانش شعر لورکا و سه‌گانه‌هایش" نوشته محمدرضا آریانفر، "بررسی جایگاه متافیزیک در تئاتر آنتونن آرتو با تمرکز بر تئاتر فیزیکال و بدون کلامِ یاسر خاسب" نوشته آرزو برادران‌ابراهیمی به همراه مصاحبه با کلبر والیم بازیگر و کارگردان تئاترشهر کلن با عنوان "اجازه ندارم بیش از این نزدیک شوم، اما می‌خواهم نزدیک شوم!"را نیز در این شماره بخوانند.

سرمقاله‌ این شماره با نام "استعمار جدید فرهنگی و تئاتر" به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.

نکوداشت این شماره به سیاوش طهمورث اختصاص دارد که به همراه یادداشتی از نصرالله قادری با عنوان "سیاوشی که من می‌شناسم" و گفت‌و‌گویی با عنوان "انتخاب شدم که تئاتر کار کنم!" به چاپ رسیده است.

شماره‌ ‌۲۵۱ "ماهنامه‌‌ نمایش" ویژه‌ مردادماه ۱۳۹۹ با سردبیری نصرالله قادری در ۱۱۲ صفحه و با بهای ۱۲ هزار تومان برای عموم علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.