سرویس تئاتر هنرآنلاین، رئیس انجمن هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه اعضا و فعالان این انجمن حدود شش ماه است که بیکار هستند، گفت: اعضا و فعالان انجمن سرگرمی‌های نمایشی را هنرمندان شعبده‌باز،  آکروبات باز، ژانگولر باز، مقلدان صدا و... تشکیل می‌دهند که این افراد از زمان شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفندماه تاکنون حتی یک پیشنهاد کار هم نداشته‌اند.

او در ادامه افزود: در پی این موضوع مکاتباتی با آقای قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی داشته‌ایم و ایشان نیز قول مساعدت داده‌اند و در جریان هستیم که آقای آشنا نیز پیگیری‌هایی به این منظور انجام داده اما تاکنون نتیجه‌ای نگرفته‌ایم. متولی کار هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما نمی‌توانیم از طریق دیگری پیگیر بلاتکلیفی این هنرمندان باشیم.

این هنرمند شعبده‌باز همچنین عنوان کرد: اعضای انجمن سرگرمی‌های نمایشی در این مدت به اندازه‌ای دچار مشکلات اقتصادی و بیکاری هستند که هر روز به منظور تعیین تکلیف با من تماس می‌گیرند اما کاری از دست من بر نمی‌آید و متاثر از این موضوع هستم. اعضای این انجمن پیش از شیوع ویروس کرونا در تالارها، سفره‌خانه‌ها و جشن‌ها مشغول به فعالیت بوده‌اند که در پی شرایط ایجاد شده هیچگونه فعالیت و درآمدی ندارند.

کریمی ضمن اشاره به اینکه اکنون نیز با نزدیک شدن به ایام ماه‌ محرم و صفر هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی دیگر اجرایی نخواهند داشت، عنوان کرد: طی مدتی که گذشت این هنرمندان با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشتند و روزگار سختی را گذرانده‌اند. خوشبختانه این افراد تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی هستند و همچون دیگر انجمن‌ها حق بیمه سه ماه اولشان از سوی صندوق هنرمندان پرداخت شده است اما این کفاف گذران زندگی‌شان با این مخارج و اجاره خانه‌ها را نمی‌دهد.

او در ادامه اضافه کرد: این هنرمندان در شرایط عادی ضمن اینکه مشغول به فعالیت بوده‌اند، نیمی از اجراهای خود را به صورت رایگان به خیریه‌ها اختصاص می‌دادند.

بهروز کریمی در پاسخ به این سوال که با توجه به کمبود منابع مالی چه انتظار دیگری از مسئولان دارند، اظهار کرد: اعضا و هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی این توانایی را دارند تا در فضای باز اجرای برنامه داشته باشند. در صورتی‌که بوستان‌‌ها، محوطه بیمارستان‌ها و مساجد، ترمینال‌ها و میادین در اختیارشان قرار گیرد آن‌ها به منظور اجرا در این اماکن استقبال خواهند کرد هرچند که اکنون به ایام عزاداری ایام محرم و صفر نزدیک هستیم اما پس از آن از اجرا در این مکان‌ها استقبال می‌کنند. اعضای ما این امکان را دارند تا به صورت چرخشی در مناطق تهران در فضای باز اجرا داشته باشند.

او همچنین افزود: من در دهه 60، هشت دوره مسئول بخش بازی‌های نمایشی تئاتر فجر بودم و به یاد دارم که هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی طی 10 روز 1200 اجرا داشتند. آن زمان این انجمن 70 عضو داشت اما اکنون اعضای آن 700 نفر هستند. هشتاد درصد از کاری که در مسابقه تلویزیونی برنامه عصر جدید که با استقبال بینندگان روبرو است، انجام می‌شود از جنس کار ماست.

کریمی در پایان صحبت‌هایش گفت: در صورتی‌که مسئولان صدای انجمن ما را می‌شنوند از آن‌ها می‌خواهیم که تمیدی برای اعضا و هنرمندان سرگرمی‌های نمایشی بیاندیشند افرادی که سالیان سال باعث شادی جامعه شدند اکنون توان پرداخت اجاره خانه خود را ندارند.