سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کرمی‌زاده از 9 مردادماه ساعت 20 در تماشاخانه سرو به صحنه رفت و بازیگران این نمایش به تهیه‌کنندگی وحید لک؛ اکبر آیین، نازنین نادرپور، اردلان فنی، وحید شفیعی و پوریا نیک اقبالیان هستند.

رضا  کرمی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: از سال 1383 با رضا گشتاسب تئاتر را آغاز کردیم و از همان سال گروه نمایش "شادن" را تشکیل دادیم. گروه نمایش "شادن" تاکنون در 10 دوره از جشنواره تئاترفجر حضور داشته و اجراهایی نیز خارج از کشور همچون آلمان و چین داشته است. نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر به صحنه آمده است و موفق به دریافت 9 تندیس از این جشنواره شد و براین اساس به منظور اجرا در سی و هشتمین جشنواره بین‌ا‌لمللی تئاترفجر معرفی شد. این نمایش برگزیده بخش جنگ و دفاع مقدس جشنواره تئاترفجر شد.

او در ادامه افزود: چند کمپانی تئاتر خارجی در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر حضور داشتند که یک کمپانی از کشور روسیه نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" را به منظور اجرا در جشنواره تئاتر ملی تاتارستان این کشور برگزید. قرار بر این بود تا این جشنواره 15 سپتامبر (25 شهریور ماه) در کشور روسیه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد به زمانی دیگر موکول شده است.

کرمی‌زاده با بیان اینکه نمایش "دست‎هایت کو مم حسن" با موضوعیت جنگ و رزمندگان است، داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: چند نوجوان روستایی که فقر گریبانگیر آن‌هاست تصمیم می‌گیرند به جبهه بروند. همه آن‌ها شهید می‌شوند و داستان آن‌ها از واخواهی مادران‌شان تا دیگر اتفاقات، از زاویه دنیای زیرین واکاوی می‌شود.

او درباره فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: تمامی کارهایی که گروه تئاتر شادن به صحنه می‌آورد در جغرافیای منطقه جنوب ایران می‌گذرد. از متن و محتوا گرفته تا تولید اثر و جنس رفتار شخصیت‌های نمایش، بهره گرفته از فضای جادویی جغرافیای جنوب کشور است.

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه در اجرای عمومی این نمایش برآن شدیم تا روتوش و تغییراتی به نسبت اجرای جشنواره در نمایش ایجاد کنیم، درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه رضا گشتاسب در اجرا یادآور شد: رضا گشتاسب نویسنده ثابت گروه تئاتر شادن است و من نیز طراح صحنه ثابت این گروه هستم. در برخی موارد گشتاسب کارگردانی می‌کند و گاهی من. اما از آنجاکه گشتاسب نویسنده است گرایش بیشتری به متن و محتوا دارد و من چون طراح هستم بیشتر به سمت و سوی فرم گرایش دارم. از این رو در این نمایش شاید فضایی را که نویسنده شکل داده کمی دستکاری کرده‌ام و فضا و تالیف دیگری داشته‌ام.

رضا کرمی‌زاده در پایان صحبت‌هایش درباره اجرای این نمایش در این شرایط گفت: ابتدا باید از انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که سرمایه‌گذار و حامی مالی این نمایش به منظور اجرای عمومی است تشکر کنم. من خودم به دلیل اینکه شغل دیگری دارم در شرایط پیش آمده در پس ویروس کرونا چندان دچار مشکل و مسئله نشدم اما عوامل و بازیگران این نمایش حدود 7 ماه است که بیکار هستند و هیچ درآمدی نداشته‌اند و بنابراین باید بگویم به این دلیل مجبور به اجرای نمایش در این وضعیت شدم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: امیرعلی پریز، طراح صحنه: رضا کرمی‌زاده، طراح موسیقی: حسین اصیلی، طراح نور: حمید جوکار، طراح لباس: یاسمن پناه، طراح گریم: مینا پناهپوری، طراح پوستر و بروشور: امین کرمی زاده، نوازندگان: جفتی: مسلم شیرعلی، گیتار وعود: ایمان زینی، دهل: طارق نیک پور، خواننده: حسین اصیلی، مدیر صحنه: کیانوش کریمی و ساخت دکور و اجرای دکور: شهرام شیبانی، عنایت صالح پور و مهدی کرمی‌زاده.

تماشاگران نمایش "دست‌هایت کو مم حسن" به ازای خرید بلیت این نمایش از سایت تیوال یک جلد کتاب نمایشنامه را به عنوان هدیه دریافت می‌کنند.

تماشاخانه سرو واقع در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به ایستگاه متروی آیت الله طالقانی است.