سرویس تئاتر هنرآنلاین: داوود دانشور نویسنده، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر و مترجم، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه قصد دارد شهریورماه سال جاری نمایش "بیداری" را در مجموعه تئاترشهر به صحنه آورد، گفت: چند روز گذشته مذاکراتی مبنی بر اجرای نمایش "بیداری" نوشته ژولیان گارنر با مدیریت مجموعه تئاترشهر داشته‌ام و قرار است به زودی در صورتی‌که نمایشنامه مجوز اجرا را دریافت کند، تمرینات نمایش آغاز شود. البته این نمایشنامه توسط انتشارت نمایش اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شده و امیدوارم مجوز اجرای آن نیز از سوی شورای نظارت و ارزشیابی صادر شود.

او با بیان اینکه نمایشنامه "بیداری" اثر نویسنده‌ای است که در ایران شناخته شده نیست و این نخستین باری است که نمایشنامه‌ای از ژولیان گارنر در کشور ما معرفی می‌شود، عنوان کرد: تقابل فطرت و غریزه و عقلانیت در مواجه با قوانین مدنی را می‌توان در نمایشنامه "بیداری" دنبال کرد. داستان این اثر اینگونه است که جوان معلول ذهنی مرتکب کار خلافی می‌شود و به زندان می‌افتد. یکی از خواهران مبلغ مذهبی، این فرد را تحت آموزش قرار می‌دهد و آموزه‌های که به کار می‌گیرد قطعاتی از مزامیر حضرت داوود در تورات است. در ادامه  جوان طبق رسم و رسوم مملکت به روستایی به منظور بازسازی منتقل می‌شود. دختری در آن روستا مشغول به کار است و جوان در آنجا زندگی عادی را از سر می‌گیرد و از زندان دور می‌شود اما میان او و دختر انس و الفتی شکل می‌گیرد و مزدوج می‌شوند. ازدواج او با دختر برخلاف قانون مدنی است و از این رو جوان معلول ذهنی به زندان بازگردانده می‌شود...

مترجم نمایشنامه "بیداری" درباره بازیگرانی که در این اثر ایفای نقش خواهند کرد، یادآور شد: این اثر یک نمایشنامه کوتاه است که 4 کاراکتر دارد و اتفاقات آن در کشور نروژ میان جنگ جهانی اول و دوم می‌گذرد. به منظور بازی در این نمایش به سهراب سلیمی، مژگان خالقی، رضا امامی و ندا هنگامی فکر کرده‌ام و قصد دارم بدین منظور با آن‌ها مذاکراتی داشته باشم.

دانشور درخصوص سالن اجرای این نمایش عنوان کرد: مدیریت مجموعه تئاترشهر سالن قشقایی را  به منظور اجرای این نمایش پیشنهاد داده است هرچند که اجرا در این سالن مشکلاتی را برای‌مان ایجاد خواهد کرد چرا که نمایش مبتنی بر واقع‌گرایی است و داستان در آشپزخانه و خانه روستایی می‌گذرد و باید ترفندی بیاندیشیم که نمایش را بدون دکور و استفاده از المان‌ها در این سالن به صحنه آوریم به شکلی که لطمه‌ای به کار وارد نشود و با چارچوب متن همخوانی داشته باشد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم به منظور اجرای نمایش "بیداری" به جمع‌بندی و هماهنگی مناسبی با اداره کل هنرهای نمایش برسیم و این نمایش مورد حمایت این اداره کل قرار گیرد چرا که در صورتی در این وضعیت، شرایط حمایتی مناسب نباشد کار پیش نخواهد رفت و دچار مشکل خواهیم شد و ناچارم تا از اجرای نمایش صرف‌نظر کنم.