سرویس تئاتر هنرآنلاین، افروز فروزند نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود در این روزها گفت: برخلاف خیلی از نمایش‌نامه‌نویس‌ها که این مدت را مغتنم دانستند و کارهای عقب‌افتاده را تکمیل کردند، من تنبل‌تر از همیشه شدم. جز خُرده‌نوشته‌های پراکنده، چیز دندان‌گیری ننوشتم و تنها فیلم دیدم و کتاب خواندم.

او که قرار بود سال جاری نمایشی را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه آورد، در این‌باره عنوان کرد:  قصد داشتم سال ۹۹ دو نمایش به صحنه ببرم. ابتدای پاییز و ابتدای زمستان؛ اما متاسفانه شیوع این بیماری همه چیز را متوقف کرد. چندان موافق اجرا در این شرایط نیستم. مگر این‌که هم شرایط سالن‌ها امن و بهداشتی باشد و هم گروه‌های اجرایی مورد حمایت مالی قرار گیرند که این درخواست‌ها متأسفانه رویایی بیش نیست.

فروزند که در کنار پژند سلیمانی و کیمیا کاظمی در حال برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضاء است، درباره هدف از برگزاری این رویداد اظهار کرد: همیشه دوست داشتم روزی مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی راه بیاندازم که به هیچ‌جا وابسته نباشد و با خیالی آسوده و تنها با پشتوانه دانش و تخصصِ چند درام‌نویس بتوانیم نمایش‌نامه‌نویسان جوان و با استعداد را کشف و حمایت کنیم.

او همچنین افزود: در شروع روزهای قرنطینه فکر کردم شاید فرصتی که همیشه منتظرش بودم و هیچ‌وقت از راه نمی‌رسید، همین حالاست. کمی موقعیت را سبک و سنگین کردم و طرح خود را با پژند و کیمیا مطرح کردم و خوشبختانه استقبال کردند. کلید مسابقه زده شد و ‌حالا این‌جاییم. اما با وجود این‌که از استقلال مسابقه خوشحالم ولی برگزاری مسابقه هرچند جمع و جور، نیاز به حمایت مالی دارد و همه می‌دانیم حمایت مالی از آثار ادبی چندان دل‌خواه حامیان مالی نیست. ترجیح همه، حضور در کنار چهره‌های شناخته شده است و نویسنده‌ها هم که گمنام‌ترین قشر عالم بشریتند.

افروز فروزند در پایان صحبت‌هایش گفت: خوشبختانه استقبال خوبی تاکنون از این مسابقه شده است. چند نمایش‌نامه‌نویس مطرح هم در مسابقه شرکت کرده‌اند که این بسیار برای ما باعث مباهات است. تصور می‌کنم که در این ماه آخر و هم‌چنین روزهای آخر یعنی انتهای مرداد ماه نمایش‌نامه‌های بیشتری هم ارسال شود.