به گزارش هنرآنلاین، کتاب "آن تاریکی درخشان" که نگاهی جامع و تحلیلی به نمایشنامه‌های یون فوسه، از مهمترین چهره‌های نمایشنامه‌نویسی معاصر جهان دارد،  به قلم لیف سارن منتقد بین‌المللی تئاتر نوشته شده و با ترجمه صنم نادری روانه بازار کتاب ایران شده است.

لیف سارن در کتاب "آن تاریکی درخشان"، به بررسی آثار دراماتیک یون فوسه و نقش فوسه در تئاتر معاصر جهان پرداخته است. این کتاب در سری کتاب‌های نقره فام زیرنظر فرهاد قائمیان توسط نشر عنوان در 218 صفحه قطع رقعی منتشر شده است. "آن تاریکی درخشان" با قیمت 46000 تومان در دسترس علاقمندان تئاتر، ادبیات دراماتیک و نقد تئاتر قرار گرفته است.

در مقدمه کتاب آمده است: در سال ۱۹۹۶ همه‌چیز برایم تغییر کرد؛ زمانی که به تئاتر ملی اسلو رفته بودم تا نمایشی ببینم به نام "بچه" که یون فوسه آن را نوشته و کای جانسون کارگردانی کرده بود. بیان و تحلیل آن‌چه در صحنه دیده بودم برایم دشوار بود. واقعیت این بود که نمایش را با تمام ظرافتی که داشت نمی‌توانستم به خوبی درک کنم. آن‌چه روی صحنه دیده بودم هیچ وجه‌اشتراکی با تئاتر معاصری که می‌شناختم نداشت. در آن نمایش آن‌چه بیش از همه می‌درخشید، سکوت بود.

علاقمندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی‌های معتبر یا سایت‌های اینترنتی پخش کتاب تهیه کنند.