سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خورشید کاروان" در صورتی‌که امسال به صحنه آید، سی‌امین سال نمایش خود را پشت سر خواهد گذاشت. مهدی متوسلی سرپرست گروه فرهنگی "فدک" درباره وضعیت اجرای این نمایش در ایام محرم و صفر امسال به هنرآنلاین گفت: اکنون در حال آماده‌سازی گروه به منظور اجرا در ایام محرم و صفر هستیم و برنامه‌ریزی‌های به منظور آغاز تمرینات انجام شده است و در مجموع همه امور مربوط به اجرای این نمایش را طبق روال سنوات گذشته پیش می‌بریم.

او در ادمه افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا نمایش "خورشید کاروان" همچون سال‌های گذشته میزبان مخاطبان در ایام محرم و صفر باشد اما به هر حال در شرایطی که مدتی است درگیر ویروس کرونا در کشور هستیم، گوشه چشم‌مان به این مقوله است و باید ببینیم آخرین وضعیت در پی شیوع ویروس کرونا چه خواهد بود و آیا برای ایامی که ما هدف‌گذاری کرده‌ایم و برنامه را تدارک می‌بینیم، امکان اجرای نمایش وجود دارد یا خیر؟

متوسلی با بیان اینکه از طرفی امسال سی‌امین سال اجرای نمایش "خورشید کاروان" است، اظهار کرد: در صورتی‌که در ایام محرم و صفر سال جاری موفق به اجرای این نمایش شویم، بنا داریم بزرگداشتی برای سی‌امین سال اجرای آن داشته باشیم و براین اساس تمهیدات خاصی را پیش‌بینی کرده‌ایم که انشاءالله اگر قطعی شود اتفاق خوبی خواهد افتاد.

60116155194103161273721118015618611224816236

او درباره محل اجرای این نمایش در سال جاری گفت: با چند مجموعه در این خصوص صحبت کرده‌ایم اما هنوز محل اجرا قطعی نیست. خوشبختانه امسال چند مجموعه به منظور اجرای این نمایش از ما دعوت کرده‌اند.

"خورشید کاروان" براساس نمایشنامه "هیهات" نوشته ابوباسم (محمد) حیادار توسط مهدی متوسلی بازنویسی شده و کارگردان این اثر که بیست و نه سال است در ایام محرم و صفر به صحنه می‌رود، محمود فرهنگ است. این نمایش در کشورهایی چون انگلیس، هلند، امارات و شهرهای مختلف ایران اجرا شده‌است. این نمایش با بهره‌گیری از داستان مشهور "دیر راهب" به واقعه پس از عاشورا می‌پردازد.