سرویس تئاتر هنرآنلاین: در حالی که برادوی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، اجرای نمایش‌های خود را تا سال 2021 به تعویق انداخته، اما تهیه‌کنندگان بزرگ برادوی همچون اسکات رودین برنامه‌های مفصلی را برای اجرا در سال 2021 تدارک دیده‌‍اند تا بتواند در دوران پساکرونا، شرایط احیای صنعت تئاتر در برادوی را به روزهای باشکوه آن بازگردانند.

در جدیدترین خبری که از فعالیت‌های برادوی منتشر شده است، بازگشت دوباره داستین هافمن به صحنه، پس از دوری 22 ساله این بازیگر بزرگ تئاتر و سینما جهان است.

اسکات رودین (Scott Rudin) تهیه‌کننده بزرگ تئاتر برادوی که دریافت 17 جایزه تونی را در کارنامه خود دارد؛ قصد دارد برای سال 2021 نمایشنامه "شهر ما" نوشته تورنتون وایلدر را به کارگردانی بارتلت شر (Bartlett Sher) و با بازی داسیتن هافمن روی صحنه آورد.

قرار است هافمن 83 ساله در این نمایشنامه در نقش "مدیر صحنه" بازی کند. نقش مدیر صحنه در این درام کلاسیک وایلدر، راوی یک جریان زمانی است که آداب و رسوم مردم و پایداری محیط طبیعی اطراف آنها را بررسی می‌کند. این اثر بر سرعت زمان و زندگی در حال گذر تاکید دارد؛ زندگی‌هایی که تحت تاثیر زیاد زمان قرار دارند. شخصیت مدیر صحنه در این نمایشنامه اغلب بر روی این مساله تاکید می‌کند که برای افراد این نمایشنامه، زمان خیلی سریع می‌گذرد. وایلدر با مطرح کردن این حقیقت که انسان‌ها فاقد این قدرت هستند که بتوانند از زمان پیشی بگیرند، به بحث درباره این موضوع می‌پردازد که آیا انسان‌ها واقعا ماهیت با ارزش زمان و گذر آن را درک می‌کنند.

هافمن در حالی قرار است در نقش "مدیر صحنه" نمایشنامه "شهر ما" روی صحنه رود که آخرین بار در سال 1989 در نمایش "تاجر ونیزی" شکسپیر و در نقش "شایلاک" بازی کرد و در همان سال نامزد جایزه تونی شد. هافمن پیش از آن نیز در سال 1984 در نمایشنامه "مرگ فروشنده" اثر آرتور میلر در نقش "ویلی لومان" بازی کرده بود که تحسین همگان را برانگیخت و درست یک سال بعد در اقتباس تلویزیونی از این نمایش که توسط فولکر شلوندورف (Volker Schlöndorff) انجام شد، بازی کرد و برنده جایزه امی شد.

داستین هافمن

داستین هافمن در نقش "شایلاک" در نمایش "تاجر ونیزی" 

اما ضلع سوم این نمایش بزرگ، کارگردان آن، بارتلت شر است که سال گذشته با اجرای اقتباسی از رمان "کشتن مرغ مقلد" هارپر لی برای نهمین بار نامزد جایزه تونی شد. شر 60 ساله که از او به عنوان یکی از اصلی‌ترین کارگردانان تئاتر موزیکال جهان یاد می‌کنند سال 2008 برای کارگردانی نمایش موزیکال "اقیانوس آرام جنوبی" برنده جایزه تونی شد.

لازم به یادآوری است، نمایشنامه "شهر ما" آخرین بار در سال 2002 با بازی پل نیومن در نقش "مدیر صحنه" در برادوی اجرا شده است و حالا داستین هافمن قرار است این نقش را دوباره زنده کند.

برادوی در دوران پساکرونا

اما نمایش "شهر ما" تنها نمایشنامه بزرگی نیست که قرار است، پس از دوران کرونا در سال 2021 روی صحنه رود، زیرا نمایش‌هایی که قرار بودند در سال 2020 صنعت تئاتر در آمریکا را به چرخش درآورند، با لغو اجراهای خود، برای سال آینده آماده می‌شوند.

یکی از این آثار نمایش موزیکال "مرد موسیقی" با بازی هیو جکمن بازیگر شناخته شده استرالیایی است که قرار بود روز پانزدهم اکتبر (24 مهر) اجرای خود را در برادوی آغاز کند که به دلیل شیوع کرونا تا ماه می 2021 (اردیبهشت 1400) به تعویق افتاده است.

"مرد موسیقی" نیز توسط اسکات رودین تهیه شده و جری زاکس (Jerry Zaks) آن را کارگردانی می‌کند. ساتون فوستر (Sutton Foster) بازیگر برنده دو جایزه تونی نیز در این نمایش حضور خواهد داشت. 

همچنین دو نمایش دیگر که اجراهای خود را به بهار سال 2021 منتقل کردند، نمایشنامه کمدی "دقیقه‌ها" تریسی لتس (Tracy Letts) است که قرار بود از 15 مارس 2020 (اسفند سال گذشته) در برادوی روی صحنه رود که اجرای آن هم به بهار 2021 منتقل شد. تریسی لتس، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان که با نمایشنامه "آگوست: اوسیج کانتی" به شهرت رسید و جایزه پولیتزر دریافت کرد، قرار است در این کمدی نیز بازی کند.

اجرای نمایشنامه "بوفالوی آمریکایی" نوشته دیوید ممت با کارگردانی نیل پپه (Neil Pepe) بازیگر شناخته شده هالیوود نیز که قرار بود در تاریخ 14 آوریل (26 فروردین) امسال در برادوی به صحنه رود نیز به بهار سال آینده موکول شده است.