سرویس تئاتر هنرآنلاین: علی عطایی سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین از تولید دو نمایش عروسکی به مناسب دهه کرامت خبر داد و گفت: نمایش‌های "پرنده‌‌ها، آهوها" و "برادر؛ خورشید، خواهر، ماه" به نویسندگی و کارگردانی زیبا برجی فلاح به مناسبت دهه کرامت تولید و ضبط شده است.

او در ادامه افزود: نمایش "پرنده‌ها، آهوها" به صورت غیرمستقیم به داستان ضامن آهو اشاره دارد و تم اصلی آن درباره مهربانی است. همچنین نمایش "برادر؛ خورشید، خواهر، ماه" با مضمون ارتباط میان خواهران و برادران است. هر دو نمایش برای گروه سنی خردسالان و کودکان تولید شده است.

سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین اضافه کرد: این دو نمایش تمرینی برای تولید ارزان محصولات فرهنگی‌هنری با استفاده از برخی امکانات سازمانی، در عین حفظ دغدغه‌ها، کیفیت و تلاش برای انتقال ارزش‌ها و معانی دینی، فرهنگی و ملی به خردسالان، نونهالان و کودکان، به عنوان یکی از مهم‌ترین گروه‌های سنی تاثیرپذیری و شکل‌گیری شخصیت، با استفاده از توان و تاثیر هنرهای نمایشی است.

عطایی ضمن اشاره به اینکه این دو ویدیو در ادامه تلاش‌های قبلی، برای حمایت از استعدادهای جوان هنرمند، استفاده از هنر و قابلیت‌های هنرمندان به منظور توجه به دغدغه‌های فرهنگی روز، آموزش مفاهیم فرهنگی و اجتماعی و انتقال باورهای دینی، فرهنگی و ملی به نسل‌ جدید به خصوص نونهالان، خردسالان تولید شده است، اظهار کرد: هنرهای نمایشی بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تربیتی و فرهنگی است که در قالب‌های گوناگون می‌تواند در این راه به کار برده شود. این بار هم ما به سراغ نمایش عروسکی رفته‌ایم. در این کار تنها تدوین‌گر و کارگردان تلویزیونی عوامل حرفه‌ای هستند و مابقی از جمله نویسنده و کارگردان؛ خانم برجی فلاح که در جشنواره‌های مختلف جایزه‌هایی هم دریافت کرده‌اند، از کشف‌های سازمان فرهنگی‌هنری است که در برنامه‌ها یا جشنواره‌های این سازمان، هنر و استعدادشان شکوفا شده است.

او در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم در مناسبت‌های گوناگون، باز هم چنین چهره‌های متعهد و کاردانی را به بازار هنر کشور معرفی کنیم. این کار در ضمن تمرینی است برای تولید کار هنری با قیمتی مناسب و در عین حال حفظ دغدغه‌های فرهنگی و کیفیت ارائه. بدیهی است که ما برنامه به برنامه برای افزایش کیفیت تلاش خواهیم کرد.