سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آکواریوم" نوشته خداداد رضایی و کار تقی علی‌آبادی از چهارم تیر ماه ساعت ۲۱ در تماشاخانه شانو  روی  صحنه رفته و بازیگران آن امیر عبادی، پرستو گلزار مقدم، تقی علی آبادی، امید درویش‌زاده، آی‌سان نعمت‌زاد، سیدمسلم حجتی، راحله لطفی و رضا رجبی هستند.

تقی علی‌آبادی کارگردان، درباره روند شکل‌گیری نمایش "آکواریوم" به هنرآنلاین گفت: من زمانی که متن را خواندم، سریعاً با آن ارتباط گرفتم و متوجه شدم این متن با دغدغه‌های من و جامعه نیز ارتباط مستقیم دارد. پس از آن شروع به جمع کردن بازیگران و عوامل نمایش کردم و بعد با هم وارد فاز تمرینات شدیم. در تمرینات به مرور زمان تغییرات مختلفی را  روی متن لحاظ کردم تا متن نمایش تبدیل به یک متن بهتر و مطلوب‌تر شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در این راه کسانی بودند که یک شب مانده به اجرا از گروه رفتند، اما به لطف خدا هیچ لطمه‌ای به کار وارد نشد و ما با همراهی دوستانی که واقعاً درگیر هنر هستند و با حاشیه‌ها کاری ندارند، توانستیم اجرا را به نحو احسنت روی صحنه ببریم و جزو اولین اجراهای پس از کرونا باشیم. افتتاحیه نمایش ما نیز با حضور آقای دکتر قطب‌الدین صادقی و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه سبک کار او سورئال است، درباره موضوع و مضمون نمایش "آکواریوم" عنوان کرد: موضوع نمایش درباره جنگ است. موضوع مردمانی است که دوست دارند به سرزمین موعود برسند ولی غافل از اینکه اسیر قاچاق آدم می‌شوند. 

علی‌آبادی ضمن تأکید بر اینکه برای این کار یک ماه تمرین کرده‌اند، اظهار داشت: ما قبل از عید می‌خواستیم اجرا برویم ولی کرونا آمد و سالن‌های نمایش بسته شد. در ادامه تهیه‌کننده پای قول و قرارهایی که داده بود نماند و از ما جدا شد. در نهایت یک تهیه‌کننده از بین عوامل کار پیدا شد و ما اجازه ندادیم کار زمین بخورد. یک شب مانده به اجرا نیز سه، چهار نفر از بازیگران‌مان رفتند ولی ما کارمان را بهتر از روزهای قبل ادامه دادیم. ما نمایش "آکواریوم" را برای جشنواره تئاتر فجر کار کرده‌ایم و امسال آن را به جشنواره خواهیم فرستاد.

وی در پاسخ به این سوال که مخاطب در این نمایش با چه طراحی صحنه‌ای مواجه خواهد شد، توضیح داد: در این نمایش مخاطب گاهی دریای آرامی را می‌بیند و گاهی جهنمی از دریا را تماشا می‌کند. یعنی موج‌های خروشان را می‌بیند.

علی‌آبادی در پایان بیان کرد: من گروهم را خیلی دوست دارم. خودم از سال 90 کارگردانی می‌کنم. نمایش "آخرین نامه" من در جشنواره تئاتر بسیج گلستان منتخب شد. علاوه‌بر آن نمایش‌های "کابوس یک رویا"، "دن کامیلو" و چند نمایش دیگر را هم کار کرده‌ام. هدف من از اول این بوده که یک گروه بسازم. خوشبختانه الان ده نفر را جمع کرده‌ام که همه دل به کار می‌دهند. در آینده نیز کارهای بیشتری از ما خواهید دید.