سرویس تئاتر هنرآنلاین: امیر دژاکام نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌هایش در این ایام گفت: این روزها مشغول تمرین نمایش بیرونی "ایوب خان" هستم، البته پیشتر این نمایش را از طریق اسکایپ به اتفاق بازیگران تمرین می‌کردیم.

او در ادامه افزود: قصد داریم "ایوب خان" را تابستان‌ها در جنگل و زمستان‌ها در کویر و از این دست مناطق اجرا کنیم. در واقع با این نمایش قصد مطالعه رویدادگاه بر رویداد دراماتیک را داریم. یک جلسه از تمرینات این نمایش در کنار منزل و پلی در کاخ سعدآباد و جلسه دیگر تمرینات نیز در کنار رودخانه و سازه عنکبوتی در همین مکان برگزار شده است و قصد دارم این نمایش را در کنار دریاچه چیتگر و یا در زمان طلوع آفتاب در بام تهران و ... اجرا کنم.

دژاکام با بیان اینکه نمایش "ایوب خان" 17- 18 مونولوگ است که توسط بازیگران متفاوت اجرا می‌شود، درباره داستان آن عنوان کرد: زنی در آستانه اعدام شوهرش است. او به سراغ ایوب خان می‌رود تا کمک کند و برای اعدامی دیه جمع کند تا حکمش‌اش اجرا نشود. اما ایوب خان نیست و همه به دنبال یافتن او هستند....  

کارگردان نمایش "پنجره ای رو به آسمان" درباره زمان اجرای این نمایش اظهار کرد: مجوزهای لازم به منظور اجرای این نمایش در سطح تهران را دریافت کرده‌ایم و منتظر شرایطی برای اجرا هستیم تا سلامت عوامل و بازیگر و مخاطبان به خطر نیافتد هر چند که براساس تحقیقات ستاد جهانی مبارزه با کرونا امکان انتقال ویروس کرونا در فضای باز به مراتب کمتر از فضای بسته است.

او همچنین اضافه کرد: تمرینات مجازی نمایش "ایوب خان" در روزهایی که فضای عجیب، غریب و تلخی به واسطه ویروس کرونا بر جهان حاکم بود، حالمان را خوب می‌کرد و ما را سرپا نگه می‌داشت.

امیر دژاکام در پایان صحبت‌هایش گفت: در این روزها نمایش "احمد شمس" را نوشته‌ام که مدت زمان اجرای این اثر 4 ساعت است و بسیار علاقه‌مندم آن را به چاپ برسانم. 4 یا 5 ماه آینده جلد جدیدی از نمایشنامه‌های من منتشر خواهد شد. پس از نمایش بیرونی "ایوب خان" نمایش "احمد شمس" را به صحنه خواهم آورد.