سرویس تئاتر هنرآنلاین: در این روزها که فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است،  افروز فروزند، پژند سلیمانی و کیمیا کاظمی بر آن شده‌اند تا طی اقدامی فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی "امضا" را با موضوعیت دروغ منتشر کنند و در کنار برگزاری جشنواره‌های متعدد هنری که به صورت مجازی برگزار می‌شود مسابقه‌ای را با عنوان نمایشنامه‌نویسی برپا کنند. نکته قابل توجه این مسابقه گروه داوران متشکل از محمدامیر یاراحمدی، محمد رحمانیان، هنگامه قاضیانی، افشین هاشمی و محمد یعقوبی است که اکثراً از نمایشنامه‌نویسان بنام عرصه هنرهای نمایشی هستند. امید می‌رود با برگزاری این مسابقه شاهد معرفی متون نمایشی به تئاتر کشور باشیم.

افشین هاشمی نویسنده، کارگردان و بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره کارهایی که طی این ایام که فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است، انجام می‌دهد، گفت: در این روزها در حال اتمام کارهای نیمه‌تمامی هستم که امکان انجام آن‌ها در گذشته با توجه به مشغله‌های بسیار، میسر نبود و طی این ایام تنها در موارد ضروری از منزل خارج می‌شوم. نگارشِ یک نمایشنامه‌ را هم آغاز کرده‌ام که امیدوارم تا ماه آینده تمام شود.

او که اکنون مشغول همکاری با مسابقه نمایشنامه‌نویسی امضا به عنوان داور است، درباره دلایل این همکاری عنوان کرد: برخی از نام‌ها هستند که همیشه پاسخ به آن‌ها مثبت است. افروز فروزند را به عنوان نمایشنامه‌نویس از دهه‌ هفتاد می‌شناسم و وقتی پیشنهاد همکاری با این مسابقه را مطرح کرد، علاقمند شدم با طرحی که او در ذهن دارد همراه شوم. همچنین نام هنرمندانی چون محمد رحمانیان و محمد یعقوبی به عنوان دیگر داوران این جشنواره تردیدی برای همراهی باقی نگذاشت.

هاشمی درباره وضعیت نمایشنامه‌نویسان جدید و نمایشنامه‌نویسی در ایران اظهار کرد: چندان نمی‌توانم درباره نمایشنامه‌نویسان جدید نظری اعلام کنم چراکه اظهارنظر مستلزم خواندنِ همه کارهاست. اما در زمانی که تماشاخانه‌ها فعالیت داشتند هر از گاهی اثری از نمایشنامه‌نویس جوانی که از پیش نام‌اش را نمی‌دانستم، بر صحنه تئاتر مشاهده می‌کردم و گاهی نیز خواننده نمایشنامه‌ای از نمایشنامه‌نویس تازه‌ای بودم که آثارشان بسیار برایم جذاب بود.

این کارگردان در ادامه افزود: این نوید آن است که رود پر آب نمایشنامه‌نویسی ایران در جریان است، چون من به ضرس قاطع اعتقاد دارم که ما نمایشنامه‌نویسان درجه یکی در سطح جهان داریم و این مسئله باعث خوشحالی است.