سرویس تئاتر هنرآنلاین، شیوا مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره اجرای نمایشی در سال جدید خبر داد و گفت: تا اندازه‌ای فاصله میان اجرای نمایش‌های من طولانی است و آخرین بار بیش از دو سال پیش، نمایش "زبان تمشک‌های وحشی" را روی صحنه آورده‌ام. طبق روال همیشگی خانم نغمه ثمینی مشغول نگارش نمایشنامه‌ای بود که تصمیم به اجرای آن در سال جدید دارم، اما متاسفانه ناگهان با شیوع کرونا ویروس مواجه شدیم که این بیماری به ناگاه ذهن همه انسان‌‌ها را تحت‌تاثیر قرار داد. قرار بر این بود تا نیمه‌ فصل بهار، نمایشنامه به دست من برسد و نمایش را در فصل پاییز به صحنه آوریم و حتی تا حدودی به گروه بازیگران این نمایش نیز فکر کرده بودیم اما با شرایط به وجود آمده اکنون نمی‌دانم برنامه‌ریزی‌ها به چه صورت خواهد بود.

او در ادامه افزود: با این حال اجرای نمایش "دیو جغرافیا" نوشته نغمه ثمینی که پلات آن تکمیل شده و بخش‌هایی از نمایشنامه نیز نوشته شده است را در برنامه امسال دارم اما برنامه‌ریزی دقیقی به منظور زمان دقیق اجرای آن نداریم. البته "دیو جغرافیا" نام فعلی این نمایشنامه است و امکان دارد عنوان آن تغییر کند.

کارگردان نمایش "مسئولیت شکستن سکوت مطلق" درباره مکان اجرای نمایش "دیو جغرافیا" عنوان کرد: هنوز تماشاخانه‌ای را به منظور اجرای این نمایش در نظر ندارم اما طبیعتاً با توجه به ویژگی‌های این اثر و فضایی که از نمایشنامه می‌دانم، اجرای این نمایش نیازمند سالن نمایشی با عمق و ارتفاع زیاد همچون ایرانشهر و یا تئاتر مستقل تهران است. زمانی‌که متن به دستم برسد این امکان را دارم تا درباره سالن نمایش این اثر نظر دقیق‌تری بدهم.

شیوا مسعودی در بخشی از صحبت‌هایش درباره این روزها که همه به دلیل شیوع کرونا ویروس در قرنطینه به سر می‌برند و فعالیت‌های اجتماعی تعطیل شده است، یادآور شد: به نظرم در دوره عجیبی به سر می‌بریم و انسان‌ها دچار توقف و ایستایی در زندگی روزمره، تفکر و فعالیت‌های‌شان شده‌اند. در ابتدا این اتفاق برای من نیز همراه با ناامیدی بود اما از جایی به بعد به این نتیجه رسیدم که باید از این فرصت استفاده شود و در صورتی‌که بخواهم تنها درگیر اخبار این بیماری و این ایام شوم، دوره خوبی را پشت سر نخواهم گذاشت.

او در ادامه اضافه کرد: در نهایت به این آگاهی رسیدم که این بیماری طی این روزها زندگی ما را دچار وقفه‌ای کرد و مجال خوبی است تا هر کسی به لحاظ شخصی این فرصت را داشته باشد تا به خود بازگشته و در خود بنگرد و مروری بر کارهایی که تاکنون در گذشته انجام داده و یا در آینده تصمیم به انجام آن دارد بیاندازد؛ آنچه که بوده و آنچه را که در نظر دارد باشد و به اعتقاد من این زمان بسیار ارزشمند است و امیدوارم همه ما انسان‌ها در دوران پساکرونا با وجود تجربه‌ای که از این روزها داشتیم تبدیل به انسان‌هایی بهتر، بخشنده‌تر، مهربان‌تر و باگذشت‌تری شویم.