سرویس تئاتر هنرآنلاین، کامران شهلایی نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن بیان اینکه چند ماهی است، مشغول تحقیق و نگارش نمایشنامه‌ای درباره زندگی فروغ فرخزاد است، گفت: در حال نوشتن نمایشنامه‌ای مستند درباره زندگی فروغ فرخزاد هستم و مدتی است در حال تحقیق و نگارش آن هستم. قصد دارم این نمایش را به صورت مشترک با جواد مولانیا روی صحنه آورم. با توجه به شرایط کشور و توقف فعالیت‌های فرهنگی هنری هنوز مشخص نیست این نمایش را چه زمانی روی صحنه آورم.

او در ادامه افزود: فکر کنم تنها خانم پری صابری نمایشی با موضوعیت زندگی فروغ روی صحنه آورده است که آن اثر مستند نبود و حال و هوای شاعرانه‌ای داشت. من در این نمایشنامه به زندگی فروغ فرخزاد از کودکی تا زمان مرگ پرداخته‌ام و امیدوارم تبدیل به نمایشنامه خوبی شود چراکه تحقیقات بسیاری در این خصوص انجام داده‌ام.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه، این نمایشنامه اکنون به نیمه رسیده است، عنوان کرد: در روند تحقیقات در نگارش این نمایشنامه از کتاب‌ها، فیلم‌ها و مقالات معتبری درباره زندگی فروغ استفاده کرده‌ام اما تحقیقات میدانی نداشته‌ام چراکه پیش از این و در طی این سالیان در ارتباط با این شاعر اینگونه تحقیقات بسیار انجام شده است و نیازی نبود که به سراغ مصاحبه بروم.

شهلایی در ادامه اضافه کرد: فروغ یک اسطوره و پیش‌روترین زن تاریخ کشور ماست و به نظرم هنرهای نمایشی ادای دین مناسبی به او نداشته است. نام این نمایشنامه به صورت موقت انتخاب شده است و بنابراین ترجیح می‌دهم فعلاً آن را عنوان نکنم. در نگارش این نمایشنامه در کنار مستند بودن آن، رسیدن به فرم روایت جذاب برای مخاطب، برایم حائز اهمیت بود و این موضوع بسیار زمان‌بر بود.  

کارگردان نمایش "هفت روز از تیر شصت" همچنین عنوان کرد: قصد دارم سال آینده نمایش دیگری را با کارگردانی مشترک با محمد لارتی روی صحنه آورم اما هنوز بر سر انتخاب متن به قطعیت نرسیده‌ایم. البته همه اتفاقات بستگی به اوضاع کشور خواهد داشت.

او ادامه افزود: از صمیم قلب امیدوارم اتفاقات و حوادث ناگوار این روزها به زودی مرتفع شود و همه ما بتوانیم دوباره امورات خود را پیش بگیریم. امیدوارم تئاتر کشور به سمتی برود که جا برای همه باشد و اقتصادش محدود به عده خاصی نباشد. امیدوارم تماشاگر تئاتر تنها به یک تعداد کارهای چهره محور روی خوش نشان ندهد، مانند سال‌هایی که محتوا و کیفیت نمایش موردتوجه مخاطب بود فارغ از اینکه چه کسی در آن ایفای نقش می‌کند؛ چراکه رویکرد فعلی مخاطبان امنیت شغلی فعالان تئاتر را به خطر انداخته است.

کامران شهلایی در پایان صحبت‌هایش گفت: انتخاب قادر آشنا به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی اتفاق خوبی است چراکه او همچون شهرام کرمی انسان شریفی است و امیدورام بتواند سکان‌دار خوبی برای عبور از بحران‌های این روزهای تئاتر باشد. اکنون تئاتر کشور ما در بحران قرار دارد و آقای آشنا با قبول این سمت ایثار کرده است چراکه در این شرایط پذیرفتن این جایگاه ایثارگرانه است.