به گزارش هنرآنلاین، گروه طراحان نمایش "فردریک" به عنوان جدیدترین تجربه کارگردانی حمیدرضا نعیمی، معرفی شدند.

نمایش "فردریک" نوشته اریک امانوئل اشمیت و ترجمه شهلا حائری، جدیدترین تجربه و در عین حال یکی از متفاوت‌ترین آثار حمیدرضا نعیمی در مقام کارگردان است.

طراحان این اثر نمایشی که قرار است از ۷ فروردین ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، معرفی شدند.

در نمایش "فردریک" رضا مهدی‌زاده به عنوان طراح صحنه حضور دارد که پیش از این تجربه همکاری با نعیمی را در نمایش هایی چون "سقراط"، "شوایک" و "ریچارد" داشته است.

مقدی شامیریان طراح لباس برگزیده سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در نمایش "فردریک" با حمیدرضا نعیمی همکاری می‌کند.

طراحی نور این اثر نمایشی نیز بر عهده رضا حیدری است که تجربه چندین همکاری با حمیدرضا نعیمی را داشته و طراحی نور نمایش‌هایی چون "سقراط"، "شوایک" و "ریچارد" را انجام داده است.

سروش کریمی‌نژاد نیز طراحی حرکت نمایش "فردریک" را انجام می دهد و ماریا حاجیها از طراحان با سابقه گریم تئاتر ایران نیز طراحی گریم جدیدترین تجربه کارگردانی نعیمی را عهده‌دار است.

آهنگسازی نمایش "فردریک" بر عهده بابک کیوانی است و آرمان کوچکی نیز به عنوان طراح گرافییک و پوستر این اثر نمایشی حضور دارد.

نمایش "فردریک" داستانی است شورانگیز در ستایشِ عشق؛ شرح زندگیِ "فردریک لومتر" بازیگر شهیر و افسانه‌ای تئاترِ قرن نوزدهمِ فرانسه.

 

آغاز اجرای "اضافه حقوق" با حضور هنرمندان

نمایش "اضافه حقوق" نوشته ژرژ پرک و کارگردانی محمدمهدی سجادی روز پنجشنبه اول اسفند با برپایی مراسم افتتاح در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.

اولین اجرای این نمایش ساعت 19.30 و با حضور تعدادی از هنرمندان سینما و تئاتر برگزار خواهد شد.

این نمایشنامه که توسط زهره ناصحی ترجمه شده و کارگردان نمایش محمدمهدی سجادی برای اجرا بازنویسی کرده است با حضور بازیگرانی همچون اسما اسدی زاده، ملیکا اصل پور، محسن بخشی، صالح خواجه، نیوشا دلشادیان، محمد دهملائی، سینا شیبانی، آنیتا قجری، علی یار احمدی روی صحنه می رود و تهیه کنندگی آن را بهروز محمودی بر عهده دارد.

"اضافه حقوق" داستان وقتی است که تصمیم میگیری بخاطر شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری و بهداشتی و در هر شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری و بهداشتی به دیدن رییس بالا دستی بری تا از او درخواست اضافه حقوق کنی.

در این پروژه نمایشی مشاورین کارگردان سپیده مجنونی و دانیال رضایی، موسیقی گروه رویداد، طراح پوستر و بروشور حامد عدالتی، طراح حرکت ساریناد شاد، طراح لباس گروه ادریس، طراح گریم معصومه جاوید، طراح نور جلال کاشانی، طراح صحنه مهدی علیزادگان و محمد مهدی سجادی، عکاس مینا بخشی و غزال عنایتی، مشاوره رسانه بهنام باقری، روابط عمومی زهرا شایان فر، تبلیغات گروه مهر ٨، ساخت تیزر مصطفی امیری و دانیال رضایی، مجریان گریم ندا قرائتی، نسترن فتح الهی و جواد نقیبی، گروه کارگردانی و صحنه عرفان پرویزی، مونا خادم قاسمی، زهرا سروی، آنیتا قجری، علی یار احمدی و ملیکا اصل پور هستند.

بلیت‌های این نمایش از طریق سایت تیوال به فروش می‌رسد و علاقه‌مندان می‌توانند در سه روز اول اجرا از 30 درصد تخفیف قیمت بلیت استفاده کنند.

 

استقبال از سال جدید با رپرتوار نمایش‌های آیینی‌سنتی

ابراهیم گله‌دارزاده مدیر تالار محراب از برگزاری رپرتوار نمایش‌های آیینی سنتی و اجرای پنج نمایش جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی از آغاز سال 99 در تالار محراب خبر داد.

مدیر تالار محراب گفت: از ایام نوروز 1399 با برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی ، اجرای نمایش‌های آیینی سنتی فعالیت تالار محراب آغاز خواهد شد و مطابق جدول برنامه‌های این رپرتوار به مدت شش ماه، پنج نمایش منتخب از دوره قبل جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی، اجرا می‌شوند.

گله‌دارزاده تصریح کرد: برگزاری رپرتوار برای آثار و تولیدات جشنواره‌ها ، علاوه بر این که به مخاطبان این امکان را می‌دهد که مجموعه آثار مورد علاقه خود را در مجموعه‌ای مجزا تماشا کند ، فستیوال‌های هنری را نیز از انجماد و بی‌ثمری نجات می‌دهد.

وی توضیح داد: در این برنامه شش‌ماهه با همکاری کانون نمایش‌های آیینی سنتی، برگزاری نشست‌های پژوهشی و جلسات نقد و بررسی نمایش‌ها را نیز خواهیم داشت. شناخت قالب‌های نمایش ایرانی، نمایش سنتی و توجه به ارتقا فنی و تکنیکی نمایش‌های این حوزه از جمله هداف برگزاری این نشست‌ها است که به زودی جدول زمانبندی آن نیز منتشر می‌شود.

این مدیر تئاتری نمایش‌های حاضر در این رپرتوار را به شرح زیر معرفی کرد: در این برنامه میزبان نمایش‌های "باباکرم" به کارگردانی وحید شاهینی، "رخت شور شاه" به کارگردانی علی یدالهی، "چلچراغ" به کارگردانی رضا علوی، "خفته‌گان چشم باز" به کارگردانی جواد انصافی و"قصه بخت" به کارگردانی احمد دهقان خواهیم بود.

وی اجرای مجالس شبیه‌خوانی غریب و مضحک و همچنین مجالس تعزیه در مناسبت‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه تعزیه را نیز از جمله برنامه‌های رپرتوار نمایش‌های آیینی سنتی معرفی کرده و یادآور شد : با برگزاری این رپرتوار، تالار محراب به پایگاه اصلی نمایش‌های آیینی سنتی تبدیل می‌شود و در طول شش ماه امکان تماشای نمایش ایرانی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

 

نمایش "تااون" هادی حوری نقد و بررسی می‌شود

سی‌امین محفل نقد و بررسی آثار نمایشی عمارت تو به تجزیه تحلیل نمایش "تااون" به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری می‌پردازد.

این نشست با حضور کارگردان، بازیگران، عوامل نمایش، محمدحسن خدایی و پرویز نشاط برگزار می‌شود.

این عمارت در سی‌امین محفل نقد که شنبه‌ها برگزار می‌شود نمایش "تااون" را نقد و بررسی می‌کند. "تااون" تازه‌ترین اثر نمایشی هادی حوری به‌عنوان نویسنده و کارگردان است که در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود.

این نشست که شنبه سوم اسفند ساعت 18 در عمارت تو با اجرای پرویز نشاط برگزار می‌شود، محمدحسن خدایی به‌عنوان منتقد، هادی حوری کارگردان و جمعی از بازیگران و عوامل نمایش حضور خواهند داشت.

بازیگران "تااون" عبارتند از: هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی‌حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی.

دیگر عوامل ایت نمایش عبارتند از: مدیر گروه و طراح صحنه و لباس: هلیا میرهادی؛ مدیر اجرایی: علی روانبد؛ دستیار کارگردان: مهلا قدوسی، گریم و ساخت ماسک: زهره صمغ‌آبادی؛ عکاس: احسان زارع، پریسا کامیاب؛ ساخت تیز: علی روانبد، احسان زارع و مدیر روابط عمومی و تبلیغات: محمد لهاک

نمایش "تااون" از اول اسفند 1398 ساعت 21:30 در تماشاخانه دیوار چهارم واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک 544 به روی صحنه‌ می‌رود. درگاه تهیه بلیت در تیوال قابل‌دسترس است و برای گروه های خاص از مخاطبان تخفیف‌هایی در نظر گرفته است.

 

"کلوچه دارچینی" جمعه 2 اسفند اجرا نمی‌شود

نمایش "کلوچه دارچینی" به کارگردانی مریم کاظمی روز جمعه 2 اسفند ماه به دلیل انتخابات مجلس یازدهم و از آنجا که ساختمان کانون پرورش فکری یکی از حوزه های اخذ رای در این روز خواهد بود اجرا نمی‌شود.

بنا به اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به گروه نمایش، سالن سینماتئاتر کانون در خیابان خالد اسلامبولی به عنوان یکی از حوزه‌های اخذ رای انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود و از این رو نمایش "کلوچه دارچینی" در روز جمعه 2 اسفند روی صحنه نمی‌رود.

با هماهنگی انجام شده توسط مدیریت این سالن و گروه تئاتر مستقل برای این نمایش یک اجرای ویژه در روز جمعه 9 اسفند ساعت 16 در نظر گرفته شده است تا مخاطبانی که برای دیدن این نمایش در روز 2 اسفند بلیت تهیه کرده بودند بتوانند به تماشای نمایش "کلوچه دارچینی" بنشینند.

این نمایش با طراحی، کارگردانی و اشعار مریم کاظمی ساعت 19 هر روز غیر از شنبه‌ها در سالن سینماتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (خیابان وزرا) روی صحنه است و روز شنبه 10 اسفند ماه نیز اجرای ویژه هنرمندان خواهد داشت.

در این نمایش سیدجواد زیتونی، مریم کاظمی، هومن رهنمون، پریسا فلاح‌زاده، حسام کلانتری، مهراد زمانی، نازنین صفا، عرفان میدانلو، هایده حسین‌زاده، فاطمه خدابنده‌لو ، سمیه بیگی، شادی کارآیین، زهرا روشن‌ضمیر، نرگس صفامنش، فربد تجویدی و مهدی رمضان‌زاده ایفای نقش می کنند.

بلیط‌های این اجرا از طریق سایت تیوال پیش فروش می‌شود.           

 

"برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی" در خانه هنرمندان

"برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی" به نویسندگی شهرام احمدزاده، کارگردانی حسین شهبازی و تهیه‌کنندگی امیر دژاکام از روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری در سال انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

ابوالفضل جمشیدی، عارف عباسی، بهرام کاظمی، حامد پور محمد، احسان امیدی، بهار پوزش پور، ناصر عزتی، سمانه شعاعی، علی افضلی، غزل جمشید آبادی، سحر سلیمان زاده، طاهر رجبی، سید جواد آیت و میثاق یوسفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان "برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی" که بر اساس نمایشنامه "بیرون، پشت در" اثر ولفگانگ بورشرت نوشته شده، آمده است: بکمان ۳ سال بعد از اتمام جنگ جهانی دوم به شهر خود هامبورگ باز می‌گردد.

از دیگر عوامل این اثر هنری می‌توان به جانشین تهیه کننده:  سحر سلیمان زاده، طراح لباس: حسین شهبازی، طراح گریم:  احمد نگهبان، طراح نور: امین مافی، مجری دکور: سید جواد آیت، مجریان گریم: هانیه بنی اسد، مژده زادمهر، روشنک دانشمند، فیلمبردار، امین مافی، طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، مهندسی صدا و تیتراژ: حسین صمیمی، ساخت تیزر: امیر صالحی، عکاس: مریم اصلانی، آیدا دژاکام، دستیار کارگردان و برنامه ریز :بهار پوزش پور، منشی صحنه: آیدا سرمست، دستیاران کارگردان: عرفان توانا، محمد آذری مدیر صحنه: عالم صبور، میثاق یوسفی، مدیر اجرا: حیدر رحمت اللهی و مجری طرح: موسسه اندیشه ماهان اشاره کرد.

"برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی" از 2 لغایت 24 اسفندماه سال جاری، ساعت 20:30 در تماشاخانه استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

علاقمندان جهت خرید بلیت و تماشای این اثر هنری می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه سالن استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان مراجعه کنند.