به گزارش هنرآنلاین، محمد مهدی سجادی در اولین تجربه کارگردانی‌اش نمایشنامه "اضافه حقوق" نوشته ژرژ پرک را روی صحنه می‌برد.

سجادی، که بیش از یک دهه دستیاری کارگردان تئاتر را در پرونده کاری دارد و با کارگردان‌هایی همچون نصرالله قادری، فرشاد منظوفی نیا، سجاد زارع، امیرکاوه آهنین جان، السا فیروزآذر و ... همکاری داشته، در اولین تجربه کارگردانی حرفه‌ای خود نمایشنامه "اضافه حقوق" را بازنویسی و روی صحنه می‌برد.

او در گپ و گفتی کوتاه خبر داد که این نمایش را برای اجرا در اسفند ماه سال جاری آماده می‌کند و قرار است در یکی از سالن‌های خصوصی روی صحنه ببرد.

این نمایشنامه توسط زهره ناصحی ترجمه شده است و داستان آن درباره کارمندی‌ست که تلاش دارد در هر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، بهداشتی و... تقاضای اضافه حقوق کند.

در این نمایش بازیگرانی همچون اسما اسدی زاده، ملیکا اصل پور، محسن بخشی، صالح خواجه، نیوشا دلشادیان، محمد دهملائی، سینا شیبانی، آنیتا قجری و علی یار احمدی حضور دارند و این روزها مراحل تمرین را سپری می‌کنند.

 

خوانش نمایشنامه " آتمن" در فرهنگسرای گلستان

نمایشنامه " آتمن" نوشته بهزاد صدیقی به کارگردانی علیرضا دستمالچی شنبه 19 بهمن ساعت 18در فرهنگسرای گلستان خوانش می‌شود.

نمایشنامه "آتمن" در برنامه "صدای صحنه" با حضور نقش‌خوانان ایمان مصلح، مهسامشهدی عباسی، کیوان بهرامی و شقایق فیضی برای شهروندان خوانش می‌شود.

سانیا آقایی صحنه‌خوان، مهسا مشهدی عباسی دستیار کارگردان و طراح گریم، مریم امیری و رژین پناهی عکاسان این اثر هستند.

داستان این نمایشنامه درباره دختر و پسر دانشجویی است که با هدف زندگی مشترک پیش از ازدواج با عرفان هندی آشنا می‌شوند و با قدم گذاشتن در راه خداشناسی با شیوه جدیدی از زندگی روبه‌رو می‌شوند.

این نمایشنامه دارای دو شخصیت اصلی و دو شخصیت فرعی بدون زمان و مکان خاصی است و نویسنده در نگارش بیشتر به مولفه‌های بومی پرداخته است. این اثر در 50 صفحه با تیراژ 500 نسخه از سوی انتشارات بوتیمار چاپ شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند. 

شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

 

"یک گفتگوی عاشقانه" در عمارت نوفل‌لوشاتو

حمید رحیمی نمایش "یک گفتگوی عاشقانه ... را اسفند امسال در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌برد.

رحیمی پیش از این در نمایش‌های "بیوه‌های غمگین سالار جنگ"، "طپانچه خانوم"، "پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد"، "پسران تاریخ"، "بیرون پشت در"، "ریچارد سوم اجرا نمی‌شود"، "بالاخره این زندگی مال کیه؟"، "خاکستر به خاکستر"، "روال عادی"، "ابرها"، "فرکانس"، "مضحکه دزدها"، "جان و جو"، "و چند داستان دیگر..."، "پروانه و یوغ"، "اخککندو"، "اتاق ورونیکا"، "افرای ژاپنی"، "گفتگوی مهر" و... بازی کرده است و کارگردانی نمایش‌های "خاکستر به خاکستر" و "کوپه 46" را نیز برعهده داشته است.

حمید رحیمی همچنین تاکنون برنده جوایز متعددی از جمله: برگزیده بازیگری دوره‌های سیزدهم، پانزدهم و شانزدهم جشنواره تئاتر دانشگاهی شده و در سی و دومین جشنواره تئاتر بین‌المللی فجر و جشن خانه تئاتر سال 1392 کاندیدای بازیگر برگزیده بوده است.

اخبار تکمیلیِ این نمایش متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

پوستر "عجیب‌السلطنه"منتشر شد

کمدی "عجیب‌السلطنه" بر اساس متنی از علی بهروزنسب و کارگردانی بهنود محمدی‌پور بهمن و اسفند در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود و بلیت‌فروشی آن از امروز در سایت تیوال آغاز می‌شود. همچنین پوستر این نمایش را سهیل درویش‌پرور طراحی کرده است.

فهیمه معین، مهیار احمدی، علی امیرخلیلی، پدرام محمدی، یاسمن حسینی، سوزان صفانیا، مجید اقبالی، غزل میرزایی و امیر رییسیان بازیگران این نمایش هستند.

همچنین سایر عوامل "عجیب‌السلطنه" عبارتند از: نوازندگان: احسان سامانی‌منش و رامین عبدالهی، طراح نور: علی ساسانی‌نژاد، طراح لباس: الهام میرباقری، طراح گریم: مرمر معتمدی‌دانا، علیرضا غدیری، مجری گریم: مصطفی کزازی، مشاور امور رسانه و تبلیغات مجازی: سبا حیدرخانی، طراح پوستر و بروشور: سهیل درویش‌پرور، یاسمن حسینی، ساخت تیزر: سهیل درویش‌پرور و عکاس: مریم یونسی.

نمایش "عجیب السلطنه" به کارگردانی بهنود محمدی‌پور  که قرار بود از روز سه شنبه 15 بهمن ماه اجراهای خود را در این تماشاخانه آغاز کند با یک روز تاخیر و از روز چهارشنبه 16 بهمن ماه به روی صحنه خواهد رفت.