به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ظهر امروز دوشنبه، ۱۴ بهمن در دومین روز از پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران، گروه‌های نمایشی کشورمان به ارائه و معرفی آثار خود پرداختند.

مهیار قزل سوفلو اولین هنرمندی بود که به ارائه نمایش گروتسک خود با عنوان "حشره" پرداخت.

 پس از آن نمایش "است" با موضوع وضعیت نظام آموزشی در ایران معرفی شد. سپس نوبت به معرفی پرفورمنس "به وقت تهران" به کارگردانی لیلی عاج رسید که به ارائه تصویری از شرایط زنان می‌پرداخت.

کاملیا غزلی از دیگر هنرمندانی بود که اثر خود با عنوان "من یه زنم، صدامو می‌شنوین" معرفی کرد که درباره زندگی زنان در ایران است. در ادامه نمایش‌ "امروز سیزده ژوئیه" به کارگردانی بهرام نوروزی معرفی شد. این نمایش به شرح اتفاقات و رویداد‌های انقلاب کبیر فرانسه می‌پرداخت.

سپس نوبت به "در انتظار گودو" کاری از امیرحسین جوانی رسید. او در این نمایش بر شیوه‌ای روایتی تاکید داشت که در محیطی بی‌مکان و بی‌زمان رخ می‌دهد و بر مینیمالیست بودن جریان تاکید دارد.

در آخرین بخش نیز فرید یوسفی به معرفی نمایش "اینا همه خوبن" پرداخت و دیدگاهش را درباره تئاتر ارائه کرد. با به پایان رسیدن این نشست، کارگردانان با مهمانان بین‌المللی برای شکل‌گیری همکاری مشترک به گفت‌وگو پرداختند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن در حال برگزاری است.