سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "قزل حصار" نوشته و کار امین ابراهیمی از کوهدشت ساعت 17 و 20 سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه در تئاتر مولوی در بخش مسابقه صحنه‌ای سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه خواهد آمد. با انتخاب هیئت داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی نمایش "قزل حصار" از خرم‌آباد به سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت. این اثر نمایشی در مرحله استانی جشنواره در بخش نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری مرد رتبه اول را در بین نمایش‌های شرکت‌کننده به خود اختصاص داد.

امین ابراهیمی کارگردان و نویسنده نمایش "قزل حصار" گفت: با توجه به اینکه جشنواره از بخش‌های مختلف تشکیل شده است، اهالی تئاتر بیشتر به بخش مسابقه تئاتر ایران می‌پردازند اما هستند هنرمندانی که برایشان مهم است در بخش‌های دیگر نیز تجربه کسب کنند و  دستاوردهای هنری‌شان را به نمایش بگذارند.

او افزود: جذابیت بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای برای هنرمندان به این دلیل است که تئاترهای منتخب از همه استان‌ها در این بخش حضور دارند و گروه‌های تئاتری هم که از دیگر استان‌ها به جشنواره می‌آیند تمایل دارند در این بخش حضور پیدا کنند تا اثرشان دیده شود.

ابراهیمی عنوان کرد: تاثیری که جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بر جامعه می‌گذارد، قابل انکار نیست. مثلا تئاتر خیابانی قطعا می‌تواند تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد و به طور مستقیم با او ارتباط برقرار کند.

او با اشاره به حضور چهره‌های سینما و تلویزیون در تئاتر ادامه داد: این اتفاق در این سال‌ها بارها و بارها تکرار شده و آسیب‌زننده نیز هست. متاسفانه این موضوع باعث شده حتی سلیقه طبقه مخاطبان تئاتر تغییر کند، قیمت بلیت‌ها افزایش یابد و گروه‌هایی همچون دانشجویان نتوانند به راحتی به تماشای تئاتر بروند.

کارگردان نمایش "قزل حصار" با بیان اینکه جشنواره‌ها می‌توانند ویترین کاملی از فعالیت‌های یک ساله هنر باشند، عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هر ساله برآیند فعالیت یکساله هنرمندان است و تنها جایی که هر هنرمند با هر فکر و سلیقه‌ای می‌تواند اثرش را به نمایش بگذارد به حساب می‌آید. جشنواره تئاتر فجر می‌تواند جایگاه خوبی برای نسل جوانان هم با امکانات کم باشد.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در حال برگزاری است.