به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، هموطنان سیستان و بلوچستانی همزمان با مخاطبان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تهران، به تماشای آثار این رویداد در مناطق آسیب دیده از سیل نشستند.

جشنواره تئاتر فجر در دوره سی و هشتم خود برای همدردی و افزایش نشاط اجتماعی در مناطق سیل زده، چند اثر خود را رهسپار سیستان و بلوچستان کرده است. بر این اساس نمایش "بهار میاد" به نویسندگی و کارگردانی محمد برومند روز گذشته در این مناطق اجرا و با استقبال مردم سیستان و بلوچستان مواجه شد.

در نمایش "بهار میاد" هادی گلی‌پور، آرش مروی، رضا فرزاد‌فرد، پیمان افتخاری‌نژاد، هما جهانی، مرجان حسین‌زاده، ایلیا برومند و فرشید شاهسونی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

برنامه‌های پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی اعلام شد

پنجمین بازار بین المللی هنرهای نمایشی ایران روز یکشنبه 13 بهمن ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر افتتاح می‌شود.

برنامه‌های بازار هنرهای نمایشی ایران شامل نشست‌های عرضه‌داشت می‌شود که مشروح آن به شرح زیر است:

نشست عرضه‌داشت با محوریت نمونه نمایش‌های ایرانی در بازار هنرهای نمایشی ایران از روز دوشنبه 14 بهمن تا پنجشنبه 17 بهمن ماه هر روز ساعت 10:30 تا 12:30 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود. (حضور در این سلسله نشست‌ها ویژه مخاطبانی است که ثبت‌نام کرده‌اند.)

همچنین در طول برگزاری پنجمین بازار هنرهای نمایشی ایران فعالان حوزه تئاتر به سخنرانی درباره موضوعات متنوعی خواهند پرداخت که برنامه آن‌ها به ترتیب زیر است:

استفانی کرپ از آلمان روز سه‌شنبه 15 بهمن ماه، از ساعت 12:45 تا 13:45 به سخنرانی با موضوع جشنواره سه‌ ‌سالانه روهر و زیبایی شناسی آن در انتخاب آثار می‌پردازد.

همچنین جوکا هاید هی‌تی از فنلاند سخنرانی را با محوریت ویژگی‌های تئاتر فنلاند و جشنواره‌های آن روز چهارشنبه 16 بهمن ماه از ساعت 12:45 تا 13:45 انجام می دهد.

پنجمین بازار بین المللی هنرهای نمایشی ایران از 13 تا 17 بهمن ماه در مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

ورود در این نشست‌ها که در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود، برای عموم آزاد است.

 

جزییات اجراهای بخش تئاتر ملل جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

برنامه اجرای نمایش‌های بخش تئاتر ملل سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

اجرای نمایش‌های بخش بین‌الملل جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با نمایش "سکوت" به کارگردانی پاول ژوکوتاک از کشور لهستان آغاز می‌شود. "سکوت" روزهای یکشنبه و دوشنبه 13 و 14 بهمن ماه ساعت 18 در محوطه پارکینگ تالار وحدت اجرا خواهد شد.

نمایش "شهر بد" به کارگردانی پاول ژوکوتاک از لهستان روز سه شنبه 15 بهمن ماه در سانس‌های 17:30 و 19:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

"گل‌های دست‌ساز" عنوان دیگر نمایش بخش تئاتر ملل است که کارگردانی آن را زیریار داداسیان از ارمنستان برعهده دارد، این نمایش روز پنجشنبه 17 بهمن ماه در ساعت‌های 17 و 19 اجرا خواهد شد.

نمایش "تسلا" به کارگردانی میخاییل گیگنتیس از یونان روز جمعه 18 بهمن ماه در دو سانس 18 و 20:45 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

در نهایت نمایش "ارواح" از کشور سوئیس که شامل دو قطعه نمایش جعبه و اتاق می‌شود، روز پنجشنبه، جمعه و شنبه 17، 18 و 19 بهمن ماه در ساعت های 16 و 19 در کارگاه دکور مجموعه تالار وحدت برای مخاطبان اجرا می‌شود.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند تا 21 بهمن ماه در تهران در حال برگزاری است.