سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "تالار هشیلان" به نویسندگی و کارگردانی نوشین تبریزی فردا 14 بهمن ماه ساعت 17:30 و 19:30 در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد آمد. این اثر نمایشی پیش از این مهرماه سال جاری در سالن قشقایی این مجموعه اجرا شده است.

نوشین تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "تالار هشیلان" گفت: هر نویسنده‌ای به فراخور ورودی‎های ذهنی‎اش در اجتماع  و مطالعاتی که دارد، اثری را خلق می‌کند. در مجموع ورودی‌های اجتماعی به ذهن یک نویسنده بسیار کمک می‌کند تا نمایشی شکل بگیرد. این ورودی‌ها می‌توانند آسیب‌ها یا پیروزی‌های اجتماعی باشند و قطعاً هر دو مورد مثمرثمر هستند.

او در ادامه افزود: نمایشنامه "تالاب هشیلان" یک درام اجتماعی است و درباره خانواده‌ای است که در شهر تهران زندگی می‌کنند. این نمایش هفت شخصیت دارد که هر کدام قصه خاص خودشان را دارند و داستان همه آن‌ها حائز اهمیت است. محوریت این اثر نمایشی درباره خانواده و تاثیراتی است که موضوعات و شرایط اجتماعی بر زندگی خانوادگی آن‌ها می‌گذارد.

نویسنده و کارگردان نمایش "گنجفه" با بیان اینکه تمرینات نمایش "تالاب هشیلان" حدود پنج هفته به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: سبک و شیوه اجرایی این نمایش یک رئال مرسوم و قصه‌گوست.

او درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: طبیعتاٌ یک داستان رئال دارای طراحی صحنه رئال است که این طراحی توسط سینا ییلاق‌بیگی انجام شده است. طراحی صحنه به فضای نمایش بسیار نزدیک است.

نوشین تبریزی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم مخاطبان از آن لذت ببرند چراکه شاید این اثر با بسیاری از نمایش‌های روی صحنه به لحاظ فضا متفاوت باشد اما قصه‌ای دارد که به اعتقاد من برای هر انسانی که دغدغه اجتماعی دارد جذاب است.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.