به گزارش‌ هنرآنلاین، تفاهم نامه‌همکاری بین دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر با نشر سبزان منعقد شد.

در این جلسه طرفین در خصوص تعاملات و‌همکاری فی‌مابین و انتشار آثار برتر بخش نمایشنامه‌نویسی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر به توافق رسیدند.

طی جلسه‌ای با حضور رضا دادویی (دبیر نهمین جشنواره تئاتر ثمر) و حبیب فروغی (مدیرعامل نشر سبزان ) تفاهم‌نامه‌همکاری در رابطه با انتشار آثار برتر بخش نمایش‌نامه‌نویسی نهمین جشنواره تئاتر ثمر منعقد شد.

رضا دادویی دبیر نهمین جشنواره تئاتر ثمر ضمن تأکید بر اهمیت این موضوع و لزوم حمایت از تولید متون نمایشی ایرانی گفت: انتشار آثار بخش نمایش‌نامه‌نویسی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر برای تشویق و انگیزه بیشتر به نویسندگان بالاخص نسل جوان خواهد بود که در این راستا مدیریت نشر سبزان با نگاه حمایتی از این مسئله استقبال کرده و قرار است بعد از پایان جشنواره و در سال آینده نمایشنامه‌هایی که از سوی دبیرخانه معرفی می‌شوند، چاپ و در دسترس عموم علاقمندان قرار گیرد.

گفتنی است نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ الی ۱۸ اسفند ماه سال جاری به دبیری رضا دادویی در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

 

پوستر نمایش "مجردها" منتشر شد

نمایش "مجردها" به نویسندگی دیوید فوئنکینو، مترجمی ساناز فلاح فرد، کارگردانی‌هومن شهابی و تهیه‌کنندگى رامبد شهابى از ١٠ بهمن در تئاتر شهرزاد کار خود را آغاز کرده است.

به تازگى از پوستر این نمایش به طراحى متین خیبلى نیز رونمایى شده است.

مهدی کمیلى و آذین فهیمی بازیگران این نمایش‌هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: ایمان یزدی، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح لباس: مهرناز عباسی، طراح گریم: سارا ولیزاده، طراح نور: محمدرضا رحمتی، ساخت دکور: احمد ابوالحسنی، طراح گرافیک: متین خیبلی، عکاس و ساخت تیزر: مهران بی پروا، مدیر تبلیغات: مریم شریعتى، رسانه و تبلیغات مجازى: گروه‌هنرى پژواک، دستیار کارگردان: علیرضا ملک محمودی، منشی صحنه: مهشید سلطانی، دستیاران صحنه: عطیه افخمى، شقایق رازانی و دستیار گریم: مهسا حاج محمدی.

این اثر نمایشى تا ٢٨ بهمن ماه‌هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ٢١:٣٠ در پردیس تئاتر شهرزاد روى صحنه مى‌رود.

علاقمندان جهت خرید اینترنتى بلیت این نمایش مى‌توانند به سایت ایران نمایش مراجعه کرده و یا با شماره ٠٩٣٥٥٦٢٩٨٢٢ تماس بگیرند.

 

اجرای "مَنگیا" در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو

سلما سلامتی،‌هنرمند تئاتر که علاقمندان به تئاتر نام او را با حرفه‌ نمایشنامه‌نویسی شناخته‌اند، به زودی نخستین نمایش خود را با سمت کارگردان روی صحنه می‌برد.

"مَنگیا" نام نمایشی است که سلما سلامتی براساس نمایشنامه "آپارتمان طبقه‌ی ششم" نوشته و حالا قرار است بعد از جشنواره تئاتر فجر در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو روی صحنه برود.

"آپارتمان طبقه‌ی ششم" نمایشنامه‌ای از‌همین نویسنده است که در سال ۹۵ موفق به دریافت جایزه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر شهر شد.

دستیار کارگردان سلامتی در این اثر محمدامین کارخانه‌چی، برنامه ریز: پریا پژواک و منشی صحنه: پارسا فریدونی است.

گروه کارگردانی را  دانیال پیغمبری و نازنین حسنی تشکیل می‌دهند و وظیفه مدیر صحنه بر عهده پویا سرلک است.

بهزاد مرتضوی نیز انجام امور روابط‌عمومی و تبلیغات "منگیا" را عهده‌دار است.

این نمایش داستان گروه نمایشی است که قرار است نمایش شکسپیر را در یک آپارتمان روی صحنه ببرند، اما...

منگیا از ۲۳بهمن ماه در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو، واقع در خیابان حافظ، بعد از خیابان انقلاب، خیابان نوفل لوشاتو به روی صحنه خواهد رفت.

 

"اتللو" پس از جشنواره تئاترفجر در تئاترشهر به صحنه می‌رود

ابراهیم پشت کوهی نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" را در بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر و همچنین مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد.

ابراهیم پشت‌کوهی در جدیدترین تجربه کارگردانی خود و ۱۰ سال بعد از نمایش موفق "تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث"، اقتباس تازه‌ای از آثار شکسپیر را که اقتباسی مدرن و متفاوت از نمایش "اتللو" است، روی صحنه می‌برد.

نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" عنوان اثر جدید گروه تئاتر "تی تووک" است که در فضای جنوب ایران و بندرعباس مدرن می‌گذرد، با سبک و سیاق رئالیسم جادویی در بخش رقابتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه می‌رود.

این نمایش بعد از اجرا در جشنواره، از هفته پایانی بهمن در قالب اجرای عمومی، در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر نیز روی صحنه می‌رود.

با ایده کارگردان نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند اتللو"، حامد رسول آبادی چند پوستر را برای این اثر نمایشی طراحی کرد که از این میان، ۳ پوستر با رأی و نظر هنرمندان و چهره های شناخته شده هنری به عنوان پوسترهای "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" انتخاب شدند. همزمان با انتشار ۳ پوستر نمایش، اسامی هنرمندانی که در انتخاب این پوسترها نظرات خود را ارائه داده‌اند، اعلام می‌شود.

به زودی بازیگران نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" نیز معرفی می‌شوند.

 

برنامه‌های پردیس تئاتر تهران‌همزمان با آغاز دهه فجر

همزمان با آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدیر‌هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران از نمایش‌های ویژه پردیس تئاتر تهران برای میزبانی از شهروندان جنوب و شرق تهران خبر داد.

با آغاز ویژه برنامه‌های دهه فجر و سالگرد روزهای پیروزی انقلاب اسلامی حسین عالم بخش (مدیر‌هنرهای نمایشی سازمان و پردیس تئاتر تهران) از تدارک نمایش‌هایی مناسب خانوده‌ها و کودکان برای اجرا در سالن‌های مختلف پردیس تئاتر تهران خبر داد.

عالم بخش در تشریح این برنامه‌ها گفت: سه نمایش مخصوص مخاطب کودک و نوجوان که‌ هم در نوبت صبح و‌ هم بعدازظهر روی صحنه خواهد رفت در کنار نمایشی مخصوص خانوداه‌ها که از تولیدات ‌هنرجویان مدرسه تئاتر پردیس و با‌ هنرنمایی توان‌یابان ذهنی و حرکتی است از جمله برنامه‌های پردیس تئاتر تهران برای این روزها خواهد بود.

مدیر پردیس تئاتر تهران افزود: در کنار تولیدات نمایشی امسال با سایر نهادها و ارگان‌ها برای برگزاری ویژه برنامه‌هایی به مناسب این ایام ‌همکاری و مشارکت داشتیم که در جای خود توسط این ارگان‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

این نمایش‌هاعبارتند از: نمایش "جک و لوبیا سحرآمیز" به کارگردانی علیرضا دهقانی از 12 تا 30 بهمن در تماشاخانه استاد نصیریان ساعت 19 و صبح‌ها ویژه مدارس و مهدکودک‌ها

نمایش "خرگوش دانا و گرگ بد گنده" به کارگردانی ایرج صادقی از 12 تا 30 بهمن در تماشاخانه استاد مشایخی ساعت 17 و صبح‌ها ویژه مدارس و مهدکودک‌ها

نمایش "غول چراغ نفتی" به کارگردانی مجتبی اژدری از 20 بهمن در تماشاخانه استاد کشاورز ساعت 30/17 و صبح‌ها ویژه مدارس و مهدکودک‌ها

نمایش "عروسی خون" (برداشتی آزاد از نمایشنامه فدریکو گارسیا لورکا) نویسنده و کارگردان: بابک تن از تولیدات مدرسه تئاتر پردیس تئاتر تهران و با مشارکت آکادمی‌ هنر ارمغان و به ‌همت توان یابان ذهنی و حرکتی از 25 بهمن در تماشاخانه محمود استاد محمد‌ هر شب ساعت 30/18

شهروندان مناطق شرقی و جنوب تهران می‌توانند در این ایام از نمایش‌ها و برنامه‌های سینما مدرن پردیس با تسهیلات ویژه استفاده کنند.