به گزارش هنرآنلاین، ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر امروز جمعه ۱۱ بهمن در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

ولی‌الله شیراندامی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر جمعه 11 بهمن پس از سال‌ها درگیری با بیماری دیابت در بیمارستان رسول اکرم (ص) دار فانی را وداع گفت. او 88 ساله بود.

زنده‌یاد شیراندامی متولد سوم فروردین 1310 در مرو بود. او لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران داشت و همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران بود.

او فعالیت در تئاتر را از دهه 1330 با گروه تئاتر آناهیتا به سرپرستی مصطفی و مهین اسکویی آغاز کرد. از سال 1346 با فیلم "زن خون‌آشام" ساخته اسکویی پا به سینما گذاشت و در پیش و پس از انقلاب در آثار متعددی همچون "شازده احتجاب"، "گمشدگان"، "شیر سنگی"، "شب دهم"، "بوی کافور عطر یاس"، "خانه‌ای روی آب" و "جایی برای زندگی" بازی کرد.

او علاوه بر این در سریال‌های متعددی ازجمله "دلیران تنگستان"، "سمک عیار"، "اشک تمساح"، "صید در پی صیاد"، "آژانس دوستی" و "مختارنامه" مقابل دوربین رفت.

آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان "هنر کمدی" نوشته ادواردو فیلیپو در 1391 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. شیراندامی بعد از اجرای این نمایش، کتاب "تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشه‌ور" را تألیف کرد که توسط انتشارات نمایش چاپ شد.

هنرآنلاین درگذشت زنده‌یاد شیراندامی را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.