سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "مهندس واشینگ کلوز" نوشته و کار ابوالفضل بلغندر اثر برگزیده جشنواره استانی تئاتر قم است که در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر روی صحنه خواهد آمد. این نمایش در بخش کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی، رتبه دوم بازیگری مرد و طراحی پوستر و بروشور منتخب و مورد تقدیر هیئت داوران جشنواره استانی تئاتر قم قرار گرفته است. این نمایش که مضمونی اجتماعی دارد در خانه نمایش قم اجرا شده است.

"مهندس واشینگ کلوز" شانزده بهمن ماه در پنجمین روز از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر ساعت 17 و 19 در تالار سایه مجموعه تئاترشهر در بخش مسابقه تئاتر ایران این رویداد اجرا خواهد شد.  

روایت این نمایش؛ داستان زندگی یک نویسنده رمان است که دچار فقر مالی بوده و توانایی کسب درآمد از شغل خود که همان نویسندگی است را ندارد و برای کسب درآمد به نصب سیفون دستشویی در منزل مردم اقدام می‌کند و همسر این مرد که بسیار اهل تجمل است و نمی‌خواهد کسی متوجه شود که همسرش چه شغلی دارد به دوستانش می‌گوید همسرم مهندس واشینگ کلوز است که در ادامه ماجرا دوستان زن داستان متوجه شغل مرد می‌شوند و او را به تمسخر می‌گیرند و در ادامه ماجراهایی به وجود می‌آید که شرایط زندگی را بر نویسنده دشوار می‌کند و او در سرویس بهداشتی می‌میرد.

ابوالفضل بلغندر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره گستردگی برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: با برگزاری در بخش‌های متعدد و گسترش جشنواره تئاتر فجر موافقم، زیرا جشنواره تئاتر فجر ویترین هنر ایران و نه فقط تئاتر است. جشنواره تئاتر فجر رویدادی است تا ما بتوانیم هنر کشورمان را به خارج از ایران صادر کنیم و برای دنیا به نمایش بگذاریم تا آن‌ها از پیشرفت‌های ما در این حوزه مطلع شده و بدانند از تکنیک‌های روز دنیا بهره می‌بریم.

او با بیان اینکه حضور هنرمندان تئاتری در سینما به ارتقای کیفیت آثار این حوزه کمک شایانی کرده است، تاکید کرد: معتقدم هنر با قالب‌ها و فرمول‌های مختص خود دارای کلیتی است که همه عناصر را به هم پیوند می‌دهد، گویی جهان تلاش می‌کند تا به یک هنر واحد برسد. رسالت تمامی هنرها به یک نقطه باز می‌گردد و آن ایجاد زندگی آرام‌ برای همه مردم است. به نظرم باید به نقطه‌ای برسیم که همه هنرها را در یک قالب قرار دهیم.

بلغندر درباره این که جشنواره تئاتر فجر تا چه حد آیینه فعالیت‌های یکسال تئاتر ایران است، توضیح داد: به نظرم در جشنواره سال گذشته و امسال بیشتر به این موضوع نزدیک شده‌ایم و آثاری که به جشنواره راه پیدا کرده، نماینده‌ای از کیفیت و کمیت تئاتر ایران هستند اما هنوز این رویکرد به شکل کامل و جامع به هدف نرسیده است. هنوز آثار مهمی در گوشه و کنار کشور اجرا می‌شود که ارزش کیفی زیادی دارند اما به دلایل گوناگون به جشنواره راه پیدا نمی‌کنند. امروز در نقطه‌ای ایستاده‌ایم که می‌توانیم بگوییم این جشنواره، چکیده‌ تئاتر ایران است اگرچه هنوز راه بسیاری در پیش داریم.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 21 بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.