سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آرزوهای یک موش کور" نوشته سعید ابک به کارگردانی وحید نفر از 25 دی‌ماه ساعت 17 در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است و بازیگران این نمایش سعید ابک، خالق استواری، علی باروتی، هدیه حاج طاهری و مانلی نفر هستند.

وحید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین داستان نمایش "آرزوی یک موش کور" را اینگونه توضیح داد: این نمایش ماجرای سفر پنهانی یک موش کور است که تصمیم دارد از خانه‌اش که در زیرزمین است به سمت روی زمین برود و آرزویش که دیدن خورشید است را محقق کند. طی سفر این موش بر روی زمین اتفاقات عجیب و غریبی از جمله دیدار با پلنگ و شکارچی برایش رخ می‌دهد اما هیچ اتفاقی نظر او را نسبت به تصمیمی که گرفته است تغییر نمی‌دهد...

او با بیان اینکه این نمایش مناسب گروه سنی بالای 5 سال است، درباره فعالیت‌اش در عرصه تئاتر کودک و نوجوان عنوان کرد: من در گذشته به عنوان بازیگر و صداپیشه تجربه فعالیت در عرصه تئاتر کودک ونوجوان را داشته‌ام و مدت‌هاست  که به فکر آن بودم تا نمایشی برای این گروه سنی روی صحنه آورم اما به دنبال سوژه‌ ساده، قابل فهم و روشنگر برای کودک و نوجوان بودم تا اینکه نمایشنامه "آرزوی یک موش کور" نوشته سعید ابک را خواندم و دیدم که بسیار به دغدغه‌های من نزدیک است.

این بازیگر تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش حدود دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی آن اظهار کرد: در اجرای این نمایش از عروسک و آکسسوار ویژه‌‌ای استفاده نشده است و به سمت تئاتر فیزیکال رفتیم و با بهره‌گیری از یک میز واحد، اتفاقات پایین و بالای زمین به تصویر کشیده می‌شود.

او درباره طراحی لباس و صحنه نمایش "آرزوهای یک موش کور" تصریح کرد: این نمایش طراحی لباس شماتیکی از نقش‌ها دارد. به منظور طراحی صحنه ایده استفاده از میز را در ذهن داشتم که سینا ییلاق بیگی این ایده را تکمیل‌تر کرد و به شماتیک با وقارتری از ایده اولیه رسیدیم.

نفر درباره موسیقی این نمایش گفت: موسیقی‌های این نمایش حاصل کار تیمی من، سعید ابک و معصومه آرواز و سهیل ساعی است. با سعید ابک شعرهای آشنایی را انتخاب و فضای آن را تلطیف و کودکانه کرده و براساس موسیقی تنظیم شد.

وحید نفر در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: خوشبختانه در مدتی که این نمایش روی صحنه است، اکثر قریب به اتفاق مخاطبان از آن رضایت داشته‌اند. امیدوارم در اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان فضای جدیدی ایجاد شود تا آثار از فضای سطحی جدا شده و به سمت داستان‌های خودمان پیش برود و تولیدکنندگان آثار کودک و نوجوان به دنبال ساده‌انگاری و ایجاد تنها فضایی مفرح و سرگرم‌کننده برای این گروه سنی نباشند و برای این گروه سنی طرح سوال و مسئله کنند و آن‌ها را به تفکر وادارند.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا پس از نمایش "آرزوهای موش کور" قصد اینکه برای گروه سنی کودک ونوجوان اثری را روی صحنه آورد را دارد، یادآور شد: دغدغه اجرای دو داستان معروف را دارم اما تصمیم‌گیری نهایی به منظور اجرای آن‌ها را به پس از اجرای این نمایش موکول می‌کنم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: معصومه آرواز، مدیر تولید: امین میرزاباقری، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، دستیاران طراح صحنه: محمد حسن درباغی فرد و لیلا طاهری، مدیر صحنه: حمیدرضا گودرزی، سرپرست ساخت دکور: امیرحسین بابائیان و مصطفی طباطبایی، گروه ساخت دکور: احمد بابائیان، مصطفی جمالی، محمد حسن درباغی فرد، حمیدبرنا، فرزاد چوپانی و محمد کیالها، طراح نور: رضا خضرایی و دستیار طراح نور: محمدحسن درباغی فرد.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.