به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در پی درگذشت استاد امیر کاووس بالازاده پژوهشگر، مدرس و منتقد تئاتر پیام تسلیتی را منتشر کرد.

در متن پیام تسلیت سعید اسدی آمده است: "اندوهبار خبری رسید از درگذشت دانشی‌مردی پر‌فضیلت‌ که بی ادعا و فروتن سالیان بسیاری خود و زندگیش را وقف کوشش و پژوهش و آموزش ادب و هنر و فرهنگ ایران زمین کرد.

 آموزگار و استادی گرانمایه که نسل های بسیاری فرصت و بخت آموختن ظرافت‌ها و ژرفای کم نظیر فرهنگ غنی این مرز و بوم کهن را در کلاس درس ایشان داشته‌اند.

قرار بود در اسفند ماه تئاترشهر میزبان خوانش و گفتاری پژوهشی باشد از برداشت های نمایشی اسطوره آرش کمانگیر با هدایت و راهبری فاضلانه ایشان. اما دریغ و درد که ما از این پس برای همیشه محروم از دیدار و هم‌سخنی دلپذیر ایشان شدیم.

مجموعه تئاترشهر با اظهار تأسف و اندوه درگذشت استاد گرانقدر دانشگاه و معلم خوش خلق هنرهای نمایشی، جناب آقای دکتر امیرکاووس بالا زاده را به بستگان گرامی ایشان و جامعه‌ی هنر، فرهنگ و دانشگاه تسلیت می گوید و برای روان ایشان آرامش همیشگی و خشنودی خداوندگار بزرگ را خواستار است."