سرویس تئاتر هنرآنلاین، تماشاخانه‌های مختلف تهران، کمتر از یک ماه قبل از آغاز مهمترین رویداد تئاتری کشور؛ یعنی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان نمایش‌های مختلفی با حضور چهره‌های شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون هستند.

در نمایش‌هایی که این روزها به روی صحنه آمده‌اند، می‌توان نام‌هایی را مشاهده کرد که هر کدام مخاطبان و علاقمندان خاص خود را دارند، کارگردانانی همچون، قطب‌الدین صادقی، منیژه محامدی، سهراب سلیمی، محمدحسن معجونی و ... البته بازیگران شناخته‌‌شده‌ای همچون ایرج راد، محمد نادری، سارا بهرامی، پژمان جمشیدی، بانیپال شومون و... که می‌توانند به صحنه‌های تئاترهای دولتی و خصوصی شهر تهران رونقی دوباره دهند.

 

قطب‌الدین صادقی و اجرای نمایش "چنور"

قطب‌الدین صادقی از 21 آذرماه ساعت 20 نمایش "چنور" را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه دارد. این نمایش نوشته و کار قطب‌الدین صادقی است و فرشید گویلی در آن ایفای نقش می‌کند. در خلاصه داسان این مونولوگ آمده است: چنور داستان یک جستجوی عاشقانه است. مردی پس از دو دهه غیبت به خاک و دیار خود باز می‌گردد اما می‌بیند همه چیز و همه‌کس تغییر کرده‌اند. او حتی کمترین نشانی هم از عشق از دست رفته‌اش نمی‌یابد.

حضور محمد نادری، محمد اسکندری و ... در اثری از منیژه محامدی

محمد نادری، آیلار نوشهری، مهوش افشارپناه، نسترن پیکانو، فرناز رهنما، محمد اسکندری و نسترن باقرزاده بازیگران نمایش "سقوط در کوه مورگان" به کارگردانی منیژه محامدی هستند. این اثر نمایشی نوشته آرتور میلر با ترجمه منیژه محامدی و مریم غیورزاده است که از 4 دی‌ماه ساعت 19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

نمایشی از سهراب سلیمی با بازی ایرج راد در سالن جوانمرد خانه تئاتر

سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر از 4 دی‌ماه ساعت 19:30 میزبان نمایش "آقای اشمیت کیه؟" اثر سباستین تیری با ترجمه شهلا حائری و کارگردانی سهراب سلیمی‌ است و ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر و سینا خدابخشی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش کمدی آمده است: مرد و زنی به دنبال هویت خود می‌گردند. هرچه بیشتر جستجو می‌کنند بیشتر از باورهای خود دور می‌شوند تا جایی که ...

نوید محمدزاده تهیه‌کننده "کریملوژی" شد

نمایش "کریملوژی" نوشته مهران رنج‌بر به کارگردانی رضا بهرامی و ایفای نقش مجید رحمتی پیشتر اجراهای موفقی در مجموعه تئاترشهر داشته است. اما این بار این نمایش به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده از 15 دی ماه ساعت 18 در تئاتر هامون روی صحنه آمده است. کریم شیره‌ای، تلخک دربار ناصرالدین شاه بود که لقب دوشاب الملک را داشت و برای ناصرالدین شاه آنقدر عزیز بود که زمانی که فوت کرد ناصرالدین شاه سه روز عزای عمومی اعلام کرد. اما در حال حاضر هیچ نشانی از قبر کریم شیره‌ای نیست و کسی نمی‌داند قبر او کجاست. حالا کریم شیره‌ای بعد از سال‌ها به دنبال قبر خود و سوال‌های بی‌جوابش می‌گردد.

محمد مساوات با "بیگانه در خانه" در مستقل

"بیگانه در خانه" اثر جدید نمایشی از محمد مساوات است که از اول دی ماه ساعت 15 و 18:30 در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است. رومینا مومنی و محمد علی محمدی بازیگرانی هستند که در این نمایش مساوات را همراهی می‌کنند.

بهروز غریب‌پور و اپرای عروسکی مکبث به زبان ایتالیایی

بهروز غریب‌پور قرار است از 25 دی ماه ساعت 19:30 اپرای عروسکی مکبث نوشته ویلیام شکسپیر را به زبان ایتالیایی روی صحنه آورد. بازی‌دهندگان عروسک این نمایش مریم اقبالی، علی پاکدست، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی، نسیم امیرخسرو، قاسم رحمتی، هانی حسینی، سارا اقبال، مهرنوش صادقیان، صدف بیگدلی، حجت هاشمی، آیدا کلاهی، منا تعظیمی، سارا ولی، زینب اشرف‌زاده، الهام وفایی، مائده مدنی، نیلوفر ساسانی و مجید رستم آبادی هستند. جوزپه وردی آهنگساز این نمایش است و فرانچسکو ماریا پیاوه، جوزپه تادی، جوانی فویانی و بریژیت نلسن هنرمندانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

اجرای نمایشی در تالار حافظ با بازی ستاره اسکندی، سارا بهرامی و هانا کامکار

"من یه زنم"، صدامو می‌شنوین؟" نوشته و کار کاملیا غزلی ساعت 20:30 در تالار حافظ اجرا می‌شود. ستاره اسکندری، الناز اسمعیل زادگان، فهیمه امن زاده، سارا بهرامی، شبنم فرشادجو، هانا کامکار، سروش کریمی نژاد و ساناز نجفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 مهدی کوشکی "ولپن" را دوباره به صحنه آورد

"ولپن" اثر بن جانسن با ترجمه نازنین حاجی‌زاده و طراحی و کارگردانی مهدی کوشکی است که از 16 آذر ماه ساعت 21 در تئاتر مستقل اجرا می‌شود. امیر باباشهابی، سجاد باقری، حسین برفی نژاد، الهام جدی، عباس خداقلی زاده، بهرام رامه، حسین رحمانی، احسان رضوانی، محمد سعیدی، محمد طیب طاهر، رومینا قاسمی، مصطفا کوشکی، مهدی کوشکی، آذین نظری، ایمان نظیفی و امیرحسین ولی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"استوری‌های عزرائیل" با طراحی و کارگردانی کامران تفتی در سیمرغ

کامران تفتی از 17 دی ماه ساعت 18 نمایش "استوری‌های عزرائیل" را در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه آورده است. زهرا آدیگوزلی، هادی احمدخانی، هستی احمدی، لیلااکبرشاه نیاکی، امیرعلی انتظاری، محمدمهدی ایرانی، میثم بهمنیار، زهرا جعفری، امیرمحمدجویار، مبیناحاجی قلی، محمد رسام حمیدخانی، محمدحسین خرمیان، امیر خسروی، مبینا خوش گفتارفتحی، عطیه دشت بیاضی، معصومه سادات سید رضایی، مبیناسلیمان فلاح، یزدان سمیعی، هانیه شعربافی پور، مریم صدقیانی، افسانه صفری، امیرمحمد عزیزی، سام عیوق، مریم فرجاد، امیرعلی قربانزاده، فاطمه قزاقی، مریم میرشفیعی، مریم نایبیو اشکان نیک مردان بازیگران این نمایش هستند. در خلاصه داستان این اثر آمده است: اگه یه روز بخوای بدونی مرگ برای همه است، باید استوری‌های عزراییل و ببینی.

حسین رفیعی و السا فیروزآذر در "محرمانه"

سالن شماره یک تماشاخانه سپند از 13 دی ماه ساعت 16:30 میزبان نمایش"محرمانه" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سیدمحسن میرهاشمی است. بازیگران این نمایش حسین رفیعی، السا فیروز آذر، جمال فوادیان، مقداد کامیاب اسلامی، افشین قدیمی، سمیرا سلیمی، سپهر ملکوتی، محسن جلالی راد، نوشین نوروزی، محمدحسن کریم وند و سید محسن میرهاشمی هستند. در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: جنیان سرای سلطان صمد خان شاهدند، سلطان صمد به دیار باقی شتافت، فروغ السلطنه ملکه دربار پس از به حکومت رسیدن پسرش زمام امور را به دست گرفته، او حضور دو نفر را برای حکومت پسرش مخوف می داند، خواجه فرخ و مطلع الامور...

هدایت هاشمی و مه لقا باقری در اثری به کارگردانی خیراله تقیانی پور

نمایش "بوقلمون" از 25 آذر ماه ساعت 19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با بازی هدایت هاشمی، علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه لقا باقری، جواد پورزند، وحید نفر، احمد لشینی، محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، میلاد ابراهیمی، علی اکبر اعتماد مقدم، علی سلیمی، مرتضی موسوی و محسن صادق پور روی صحنه است. در خلاصه داستان این نمایش کمدی اجتماعی که نوشته و کار خیراله تقیانی پور است، آمده است: زنی صورت خود را پوشانده و با پوشش غریبه‌ای وارد شهر شده و پشت تمامی حریفان را به خاک مالیده وکشتی‌گیری غریبه نقل محافل مردم شهر می‌شود، پهلوان اکبر پهلوان اول شهر احساس خطر می‌کند وبه دنبال توطئه ایست تا حریف (غریبه) را از میان بردارد.

محمدحسن معجونی و نسخه چهارم نمایش "آشپزخانه"

نسخه چهارم نمایش "آشپزخانه" نوشته آرنولد وسکر با ترجمه امیرحسین بیات، کارگردانی محمدحسن معجونی و دراماتورژی مهدی چاکری دی و بهمن ماه ساعت 21 در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود.

"دزدان شماره 43" با بازی هومن شاهی، خسرو احمدی و مینا وحید

نمایش "دزدان شماره 43" به طراحی و کارگردانی شاهین صادقیان از 10 دی ماه ساعت 19 در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود. هومن شاهی، شهرزاد کمال زاده، خسرو احمدی، مینا حیدرزاده، محمد سعیدی، سهیل باوی و مینا وحید در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دزدی که به خانه معاون شهردار رفته در بین دزدی متوجه آمدن معاون شهردار و معشوقه‌اش می‌شود و...

"فرانکنشتاین" با بازی بانیپال شومون و پژمان جمشیدی

سالن اصلی مجموعه تئاترشهر از 6 آذر ماه ساعت 20 میزبان نمایش "فرانکنشتاین" نوشته و کار ایمان افشاریان است. پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، ‌آناهیتا افشار، ‌سوده شرحی، ‌محمد پویا، ‌سیاوش میری، حسین آیرمی، ‌حامد ابریشمی، ‌مبین تقوی، ‌محمد حقیقی پور، ‌امین رجائی، ‌امید رضائی، ‌مهدی روحانی، ‌سعید زینلی، ‌فرید کیامرثی، ‌توحید لواسانی، ‌مجتبی نصرت و ‌پویا نجفی هنرمندانی هستند که در این نمایش افشاریان را همراهی می‌کنند. نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همگان، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.

استندآپ کمدین‌ها روی صحنه تئاتر

"سه تفنگدار و یکی" عنوان نمایشی نوشته عقیل جماعتی براساس طرحی از مهدی شاه حسینی‌ به کارگردانی مهدی شاه‌حسینی‌ست که از 20 دی ماه ساعت 21 در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.  امین اصلانی، آیت بی غم، سوسن پرور، میثم درویشان‌پور، سهیل غلامرضاپورو محمد معتضدی بازیگرانی هستند که در این نمایش کمدی ایفای نقش می‌کنند.

"ماسک" با بازی نادر فلاح و لیلا بلوکات

پیام امیرعبداللهیان، لیلا بلوکات، شهروز دل افکار، تینو صالحى، مهدى صباغى، نادر فلاح و نوید هدایت‌پور بازیگران نمایش "ماسک" نوشته بهزاد اقطاعی و ماهک مجد به کارگردانی بهزاد اقطاعی هستند. این اثر نمایشی ساعت 20:30 در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

نیکی مظفری و سام کبودوند در نمایش "نیمه تاریک ماه"

نمایش "نیمه تاریک ماه" نوشته و کار داوود بنی اردلان که پیش از این در تالار حافظ روی صحنه آمده بود اینبار با تغییر دو بازیگر از 15 دی ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه ملک اجرا می‌شود. بازیگران این اثر نمایشی روزبه حصاری، المیرا دهقانی، بهزاد عمرانی، رامونا شاه، سام کبودوند، حسین کشفی اصل و نیکی مظفری هستند. نمایش "نیمه تاریک ماه" داستان دغدغه رابطه‌های این روزهای ماست؛ اقتباسی از فیلم ایتالیایی "غریبه‌های تمام عیار" حکایت چند زوج جوان است که برای شام دور هم جمع می‌شوند. همه آنها تا شب مهمانی، تصورشان بر این است که زندگی کامل و عاشقانه‌ای دارند، اما...

نمایش "مری پاپینز" با ایفای نقش کاظم سیاحی، بهنوش طباطبایی و مهراوه شرفی‌نیا

اجرای نمایش "مری پاپینز" با برداشتی آزاد از نمایش مری پاپینز نوشته جولین فلوز به کارگردانی احمد سلیمانی، دراماتورژی و ترانه‌سرایی محمدرضا کوهستانی و طراحی حرکت علی براتی همچنان در تالار وحدت ادامه دارد. آمین رحیمیان، کاظم سیاحی، مهراوه شریفی‌نیا و بهنوش طباطبایی از جمله هنرمندان هستندی که در این نمایش ایفای نقش دارند. در خلاصه داستان این نمایش موزیکال آمده است: آقای بنکس و همسرش در جستجوی پرستار جدیدی برای فرزندانشان هستند، غافل از آنکه با استخدام مری پاپینز، اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد که همه ی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد‌ تا اینکه...

سجاد افشاریان و ادامه اجرای نمایش "هر کسی یا روز می‌میرد یا شب، من شبانه‌روز"

سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد ساعت 18 همچنان پذیرای نمایش "هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه‌روز" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد افشاریان است. بازیگران این نمایش سجاد افشاریان، مرتضى درویش زاده، سعید زارعى، نیکو بستانى، گیلدا ویشکى، نیما خطیب شاد، نگار قربانى، منصوره بنى احمد، هانى صادقى، جواد اصغرى، محمد رحمانیان، اشکان غلامى و دیانا حق شناس هستند.