به گزراش هنرآنلاین، نمایش "سه تفنگدار و یکی" به کارگردانی مهدی شاه‌حسینی روز جمعه 20 دی ساعت 21 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند با حضور رامبد جوان افتتاح می‌شود.

نمایشنامه "سه تفنگدار و یکی" بر اساس طرحی از مهدی شاه‌حسینی توسط عقیل جماعتی به نگارش درآمده است. در خلاصه این نمایش کمدی آمده است: " وقتی که تنها راه رسیدن به یک مکان و انجام یک مأموریت فقط یک نقشه است و تو اون نقشه رو گم کردی مجبوری از هر کسی کمک بگیری که به اونجا برسی و...."

(به ترتیب حروف الفبا) امین اصلانی، آیت بی‌غم، سوسن پرور، میثم درویشان‌پور، سهیل غلامرضاپور، محمد معتضدی بازیگران این نمایش هستند.

مهدی شاه‌حسینی متولد 1361 دارای مدرک کارشناسی سینما است. او فعالیت هنری خود را از سال 81 با ورود به هنرستان هنرهای نمایشی و بازی در تئاتر آغاز کرد. شاه‌حسینی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش‌های "کمی تا قسمتی ابری" سال 83 و "جیک‌جیک‌های شیش و هشت" سال 84 و دستیاری کارگردانانی چون محمد عاقبتی، داوود رشیدی، حسن معجونی، سعید چنگیزیان، رضا بابک، امیررضا کوهستانی و ... را در کارنامه خود دارد اما شهرت وی به دلیل همکاری‌اش با رامبد جوان در برنامه "خندوانه" از سال 1390 تاکنون است.

پیش‌فروش بلیت‌های سه روز نخست این نمایش با 20% تخفیف در سامانه تیوال آغاز شده است.

سید رسول حسینی (مجری طرح)، شهرزاد نیک‌مرام (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)، بهاره خالقی (دستیار کارگردان)، سامان قاسمی (مدیر تولید)، بهراد جوان‌بخت (طراح گرافیک)، آرش مالمیر (طراح صحنه)، مرضیه مسائلی (طراح لباس)، حسن محمدی‌فرانی (طراح نور)، بهروز سیفی (موسیقی و طراحی افکت)، آوا فیاض (مشاور تبلیغات و رسانه)، مصطفی پیرهادی (عکاس)، محمدرضا مظاهر (مدیر صحنه)، مرتضی مکرمی و علی مهریار (دستیاران صحنه) و استودیو آبی (ساخت تیزر) عوامل نمایش "سه تفنگدار و یکی" هستند.
 

برگزاری آیین بزرگداشت جمشید ملک‌پور همزمان با اختتامیه دومین جشنواره تئاترمان

آیین بزرگداشت استاد جمشید ملک‌پور پژوهشگر، نویسنده و کارگردان و مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاترمان، با یک هفته تأخیر به دلیل عزای عمومی، روز شنبه 21 دی‌ماه ساعت 17:30 در محل تالار سنگلج برگزار خواهد شد.

جمشید ملک‌پور نویسنده کتاب مرجع و سه جلدی "ادبیات نمایشی در ایران" است. "گزیده‌ای از تاریخ نمایش در جهان"، "تطور اصول و مفاهیم در نمایش کلاسیک" و "سیر تحول مضامین در شبیه‌خوانی"، از دیگر پژوهش‌های وی است. همچنین اجرای نمایش‌هایی به‌مانند "پرومته در بند"، "مکبث"، "آنتیگون"، "اودیپ شهریار" و "افسانه اندوهی دلخراش" را در کارنامه کاری خود دارد. وی دارای دکترای هنرهای نمایشی از استرالیا است و پس از سال‌ها تدریس و پژوهش در دانشگاه‌های خارج از کشور، به ایران بازگشته است.

مراسم بزرگداشت و تقدیر از سال‌ها تلاش و پژوهش استاد جمشید ملک‌پور، همزمان با مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاترمان و با حضور مسئولان و چهره‌های تئاتری در تالار سنگلج واقع در ضلع جنوبی پارک شهر برگزار می‌‌شود. از تمامی فعالان حیطه تئاتر و سینما دعوت می‌شود در این مراسم حضور به هم رسانند.
 

"مجلس قتل رئیس‌جمهور" به مهرگان رسید

نمایش "مجلس قتل رئیس‌جمهور" به نویسندگی و کارگردانی امیر امیری از ۲۲ دی‌ماه، ساعت 17:30  به مدت ۱۵ شب در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.

"مجلس قتل رئیس‌جمهور" روایتی است از مکافات نفاق و دوروئی. مکافات جنایت همیشه مرگ نیست، گاهی نفرینی می‌شود که تا پایان جهان مانند بختک بر تن و روح جنایتکاران مسلط می‌شود.

کامبیز نیک آمیز، آرزو اولیائی، مهشاد بهبودی، محدثه بهمنی، مینا ترکمن، فریاد جودی، محمدمهدی حاجی علی، مهدی خاوری، پوریا فرجی، حمید فردین، مریم قریشی و نازنین زینب نصیری بازیگران این نمایش هستند.

کامبیز نیک آمیز مشاور هنری، آرزو اولیایی و الناز اسکندری دستیاران کارگردان، سهیل محمدی باغشاهی مدیر تولید، محمدمهدی حاجی علی مدیر اجرایی، سیامک خانقلی انتخاب موسیقی و اتاق فرمان، علی باقری طراح گریم و لباس، علی باقری و شایان بابایی طراح صحنه، مینا قانع طراح پوستر و بروشور، مینا قانع، آریا آزاد پرتو و مریم اصلانی عکاسان، نگار امیری و علیرضا لرک روابط عمومی و مشاور رسانه از دیگر عوامل نمایش "مجلس قتل رئیس‌جمهور" هستند.
 

"آرش کمانگیر" توسط فارغ‌التحصیلان آموزشگاه تئاتر مستقل به صحنه می‌رود

اولین گروه فارغ‌التحصیلان آموزشگاه تئاتر مستقل با عنوان "یک پنجمک" بعد از اجرای پایانی خود که سال 96 در ششمین جشنواره تئاتر شهر اجرا شد، اینک "آرش کمانگیر " را برای اجرا در تابستان 99 آماده می‌کنند.

مریم کاظمی با توجه به حضور 35 هنرجوی کلاس داستان "آرش" را بازنویسی و تبدیل به نمایشنامه کرده است.

آموزشگاه تئاتر مستقل که با مدیریت و تدریس مریم کاظمی برگزار می‌شود شامل چهار ترم است که تنها یک بار در سال ثبت نام می‌کند و هنرجویان بعد از پایان چهار ترم پروژه نهایی را برای اجرا آماده می‌کنند.

مریم کاظمی درباره کلاس‌های آموزشی دور جدید موسوم به "دو پنجمک" توضیح داده که هنرجویانی که از زمستان 97 و تابستان 98 شروع کرده‌اند، درترم دوم و سوم و در چند کلاس مجزا ساماندهی شده‌اند و آموزش می‌بینند.

این کارگردان تئاتر توضیح داد که در هر کلاس دو تن از اعضا گروه نیز به‌عنوان کارآموزان مربی با او همکاری می‌کنند.

مریم کاظمی از اضافه شدن کلاس نمایش خلاق برای کودکان زیر پنج سال به کلاس‌های آموزشی گروه تئاتر مستقل خبر داد و افزود: این کلاس توسط فاطمه خدابنده‌لو و هایده حسین زاده از هنرمندان شناخته‌شده تئاتر و از اعضای گروه و مربی نمایش خلاق برای این گروه سنی هستند، برگزار می‌شود.

مدرسه تئاتر مستقل (پنجمک) هرساله در فصل تابستان و از طریق فراخوان یا معرفی و پیش ثبت نام، برای دوره‌های جدید آموزشی خود هنرجو می‌پذیرد و در طول یک سال پروژه پایانی آن‌ها تعیین و تمرین می‌شود.

به دلیل دوره چهار ترم یکساله، به‌طور محدود درترم دوم یا سوم می‌توانند هنرجویانی به گروه‌های مختلف اضافه شوند به شرطی که امکان شرکت در دوره پیش‌نیاز را داشته باشند.

پروژه‌های اجرایی هنرجویان دور دوم از داستان‌های خاطره‌انگیز کودکان و نوجوانان برگرفته ‌شده و توسط مریم کاظمی اقتباس و تبدیل به نمایشنامه شده است.

داستان‌ها عمدتاً از مجموعه کتاب‌های طلایی انتشارات امیرکبیر در دهه چهل ایران گرفته شده است.

در حال حاضر هنرجویان کلاس‌های مختلف به‌طور موازی روی داستان‌های "شاهزاده و گدا"، "پری دریایی"، "خیاط کوچولو"، "لورنادون"، "غم نان"، "پیترپن"، "پشم زرین"، "هنسل و گرتل"، "کفش بلورین" و "بابا لنگ‌دراز" کار می‌کنند.

این کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر که تمام این داستان‌ها را به نمایشنامه تبدیل کرده در پایان یادآوری کرد که تمام سعی‌شان این است که همه این نمایش‌ها از اول تابستان 99 به‌طور متمرکز اجرا شود.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه‌های اینستاگرام گروه با عنوان freewilltheatre و اینستاگرام آموزشگاه با عنوان freewilltheatre4487 و یا از طریق تلگرام freewilltheatre@ اخبار و رویدادهای گروه تئاتر مستقل را دنبال کنند. شماره تلفن‌های گروه تئاتر مستقل 09190776098 و 08357408597- تلفن رزرو نمایش "کلوچه دارچینی" 09194346356 دیگر راه‌های ارتباطی مخاطبان و خانواده‌ها با گروه تئاتر مستقل هستند.
 

"تیمارستان سیاه و سفید" در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود

نمایش "تیمارستان سیاه و سفید" به نویسندگی و کارگردانی حسین نورعلی و تهیه‌کنندگی سارا محبی از 20 دی‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

حسین نورعلی که بیشتر با ایفای نقش محمدرضا شاه پهلوی در سریال "معمای شاه" شناخته شده در جدیدترین تجربه تئاتری‌اش نمایش "تیمارستان سیاه و سفید" را روی صحنه می‌برد.

آکادمی سینمایی روزنه مجری طرح این نمایش است که بیش از 40 بازیگر در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

بازیگران به ترتیب ورود به صحنه در این نمایش عبارتند از: شیرین عطااللهی، حسن قدیمی، علی تمکین، فائزه کرمی، مجید پویامنش، اشکان بنکدارطهرانی، فرزین امینی، رضا ارژنگ، سامان کریم‌خانی، نوید خدیوی‌نیا، امیرحسین عبدالرحیم‌زاده، امید خواجوند، سام نجاتی، فاطمه بیات، بهنام عموخلیلی، مریم رسولی، فاطمه صفادوست، علیرضا ولدخانی، عاطفه مظفرحسینی، امیرحسین تدینی، علیرضا ناظم‌زاده، امیررضا جهانی، مهدی تقی‌نژاد، فاطمه صالحی، رومینا رنجبری، آزاد پارسائی‌نژاد، عارفه امیدی‌نژاد، علی عبدالر‌حیم‌زاده، آرام آریایی و ابوالفضل رضوانی.

دیگر بازیگران این اثر رسل فهمی، فاطمه‌ سادات سید محسن، شادی کریمی، فرشته مختاری آذر، رضا شریفی، داریوش خدادوست، میلاد خدایی، شاهین بابائی، آریا صفری و محمدمهدی غروی هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: شهاب شریفی، طراح لباس: پردیس رافعی، طراح نور: پدرام رضوانی، طراح گریم: زهرا زیدی، آهنگ‌ساز: ایمان اسلام‌دوست، گرافیست: سعید محبوبی، تبلیغات: شهاب شریفی، مدیران صحنه: احمد صدری، محمد جعفرپور و امین درویش، دستیاران صحنه: فاطره اصحابی، پردیس رافعی و رومینا نوری، دستیاران گریم: هانیه موسوی، محمد بطحایی و مریم ملک‌ لو، دستیاران لباس: نیلوفر سقفی و سیروان قندپور، مشاور امور رسانه و روابط عمومی: مریم رودبارانی و هماهنگی تبلیغات مجازی: سید صادق سیادت.

نمایش "تیمارستان سیاه و سفید" به نویسندگی و کارگردانی حسین نورعلی و تهیه‌کنندگی سارا محبی از 20 دی‌ماه ساعت 21:45 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.