سرویس تئاتر هنرآنلاین: حسنا قبادی یکی از کارگردانان نمایش "استرالیا" که در چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها حضور داشت، درباره این اثر و ویژگی‌های آن بیان کرد: حدود دو ماه به دنبال نمایشنامه‌‌ای مناسب برای اجرا بودیم تا به "استرالیا" رسیدیم و دیدیم با حال و هوای این روزهای کشور که عده زیادی به فکر مهاجرت هستند بسیار مرتبط است. ما حتی در ایلام هم جوانانی داشتیم که به استرالیا مهاجرت کردند اما در دریا غرق شدند، به همین دلایل تصمیم گرفتیم روی این نمایشنامه کار کنیم.

وی ادامه داد: همچنین فراخوانی را برای انتخاب بازیگر منتشر کردیم و سرانجام پس از انتخاب‌های نهایی، سه ماه بی‌وقفه تمرین کردیم تا اثر آماده نمایش شد.

این هنرمند با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بر رونق تئاتر در ایران گفت: به نظرم جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در دل هنرمندانی که در دورترین نقاط ایران مشغول به فعالیت هستند انگیزه و امید ایجاد می‌کند و این نتیجه بسیار مهم است.

این هنرمند با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط هنرمندان مطرح جهان در جشنواره سی و هشتم بیان کرد: حضور کارگردانان خارجی چون یوجینیو باربا در جشنواره سی و هشتم فرصت بسیار ویژه‌ای است که در اختیار هنرمندان ایرانی قرار می‌گیرد تا بتوانند بیاموزند و به نظرم اگر در سال‌های آینده هم شاهد حضور هنرمندان مطرح دارای سبک در جشنواره تئاتر فجر باشیم، به پیشرفت تئاتر ایران بسیار کمک می کند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.