سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "کر" نوشته و کار فریدون ولایی از 8 دی‌ماه ساعت 17:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران این نمایش رضا جهانی، مریم برومند، عادل عزیزنژاد، الهه نادری و صفورا خوش‌طینت هستند.

فریدون ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "کر" گفت: دو سال پیش شروع به نوشتن این نمایشنامه کردم و پس از اعلام زمان‌بندی اجرای این نمایش از سوی تئاترشهر، از 4 ماه پیش تمرینات نمایش را آغاز کردیم و این اثر از 8 دی‌ماه نیز روی صحنه آمده است.

او درباره موضوع و مضمون این اثر عنوان کرد: نمایش "کر" مضمونی اجتماعی دارد و براساس یک موقعیت دراماتیک شکل گرفته است و داستان آن اینگونه است که بادی یک خانواده را تهدید می‌کند و مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای اعضای این خانواده به وجود می‌آورد و روابط بین آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد...

این نمایشنامه‌نویس درباره فضای اجرایی این اثر یادآور شد: نمایشنامه "کر" در فضای ابزورد نوشته شده و بر این اساس سعی کردم به این فضا در اجرا پایبند باشم. دیالوگ‌ها و داستان فضایی رئالیستی دارد و طراحی لباس، صحنه و بازی‌ها در یک فضای ابزورد شکل گرفته است.

ولایی با بیان اینکه موسیقی‌های این نمایش ساخته شده است، درباره طراحی صحنه نمایش "کر" اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع نمایش در یک خانواده می‌گذرد در نظر داشتیم صحنه به شکلی طراحی شود تا فشار بیرونی که وارد می‌شود فضای محدودتری داشته باشد و از این رو این درام در پنجره اتفاق می‌افتد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: به نظرم این نمایش فضای خلاقانه‌ای را تجربه می‌کند و علاقمندم تا تماشاگران نیز در این تجربه سهیم باشند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مدیر تولید، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد دبیری، طراح صحنه و لباس: آیدا ولایی، آهنگساز و طراح صدا: سعید عظیمی، طراح نور: مصطفی جلمبادانی، مجری نور: علی اصغر فرخی، طراح گریم: لیلا سرنی، مجریان گریم: حمیدرضا قاسمی، علی اصغر گودینی، لیلا سرنی و فرناز منتظری، منشی صحنه: هدیه بختیاری و فریبا آذین، دستیار کارگردان: هدیه بختیاری، طراح پوستر و مواد تبلیغی: کامران فریدی، عکاس: مهدی آشنا و ساخت دکور: شهرام ناهیدی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.