به گزارش هنرآنلاین، نمایش "سه تفنگدار و یکی" به کارگردانی مهدی شاه‌حسینی از جمعه 13 دی ساعت 21 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه "سه تفنگدار و یکی" براساس طرحی از مهدی شاه‌حسینی توسط عقیل جماعتی به نگارش درآمده است. در این نمایش کمدی تعدادی خنداننده‌های محبوب برنامه خندوانه ایفای نقش می‌کنند. (به ترتیب حروف الفبا) امین اصلانی، آیت بی غم، میثم درویشان‌پور، سهیل غلامرضاپور و محمد معتضدی بازیگران این نمایش هستند.

مهدی شاه‌حسینی متولد 1361 دارای مدرک کارشناسی سینما است. او فعالیت هنری خود را از سال 81 با ورود به هنرستان هنرهای نمایشی و بازی در تئاتر آغاز کرد. شاه حسینی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش های "کمی تا قسمتی ابری" سال 83 و "جیک جیک های شیش و هشت" سال 84 و دستیاری کارگردانانی چون محمد عاقبتی، داوود رشیدی، حسن معجونی، سعید چنگیزیان، رضا بابک، امیررضا کوهستانی و ... را در کارنامه خود دارد اما شهرت وی به دلیل همکاری‌اش با رامبد جوان در برنامه خندوانه از سال 1390 تاکنون است.

پیش‌فروش بلیت های سه روز نخست این نمایش با 20% تخفیف در سامانه تیوال آغاز شده است.

سیدرسول حسینی (مجری طرح)، شهرزاد نیک‌مرام (برنامه‌ریز و دستیار کارگردان)، بهاره خالقی (دستیار کارگردان) ، سامان قاسمی (مدیر تولید) ،بهراد جوان‌بخت (طراح گرافیک)، آرش مالمیر (طراح صحنه) ، مرضیه مسائلی (طراح لباس) ، حسن محمدی‌فرانی (طراح نور)، بهروز سیفی (موسیقی و طراحی افکت) ، آوا فیاض (مشاور تبلیغات و رسانه)، مصطفی پیرهادی (عکاس)، محمدرضا مظاهر (مدیر صحنه)، مرتضی مکرمی و علی مهریار (دستیاران صحنه) و استودیو آبی (ساخت تیزر) عوامل نمایش "سه تفنگدار و یکی" هستند.

 

اجرای اثری از وودی آلن به زبان انگلیسی

گروه نمایشی "purge"دومین نمایش خود با عنوان "مرگ در می‌زند" اثر وودی آلن ‌را پس از نمایش "خواستگاری" نوشته آنتوان چخوف که در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به زبان انگلیسی روی صحنه رفت، از 9 دی ماه 1398 در تماشاخانه ایران تماشا روی صحنه آورد.

‌نمایش "مرگ در میزند" به کارگردانی شاهین رمضانی و تهیه‌ کنندگی آرش مهماندوست  به زبان انگلیسی اجرا می‌شود.

عارف قدیمی و کارمانیا میراحمدی بازیگران این نمایش هستند.‌‌

در خلاصه داستان نمایش "مرگ در می‌زنند" آمده است: ‌مرگ، با صورتی سفید و شنلی سیاه، در نیمه های شبی وحشت آور، پاورچین پاورچین، در کوچه‌های تاریک حرکت می‌کند. خانه‌ها را یکی پس از دیگری رد کرده و به خانه موردنظر نزدیک می‌شود. نه از در وارد می‌شود و نه از پنجره. مرگ قصد دارد، صاحب‌خانه را غافلگیر کند. صاحب‌خانه بدبختی به نام نات که مرگ قصد گرفتن جانش را کرده است.

 

"پدر خط فاصله پسر" به حوزه هنری رسید

نمایش "پدر خط فاصله پسر" به نویسندگی و کارگردانی سینا دلشادی که از روز چهارشنبه ۴ دی‌ماه اجراهای خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز کرده تا 22 دی ماه روی صحنه خواهد بود.

نمایش "پدر خط فاصله پسر" با موضوعی اجتماعی و با پیام "روحیه مقاومت و ایثار" و اقتباس و برداشتی آزاد از رمان "کودک، سرباز، دریا" نوشته ژرژفون ویلیه است.

علی آباقری، ندا حبیبی، میلاد حجازی، امیرعلی زارعی و فرحان فرحناک در این نمایش به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: "پیِر، نوجوان فرانسوی که پدر خود را در جنگ با آلمان از دست داده است به دنبال ادامه دادن راه پدر است که اتفاقاتی رخ می‌دهد که باعث..."

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نیما بیگلریان طراح صحنه، سحر محمدیان منشی صحنه، علیرضا رضایی طراحی پوستر و برشور و  ندا حبیبی دستیار کارگردان.

علاقمندان می‌توانند برای تماشای نمایش "پدر خط فاصله پسر" هر روز به غیر از شنبه‌ها و از ساعت ۱۸:۳۰ به نشانی: خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه، تماشاخانه ماه حوزه هنری و یا برای تهیه بلیط به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

 

تحلیل آثار "نیل سایمون" در رادیو نمایش

چهارشنبه یازدهم دی ماه، ویژگی‌های جامعه شناختی آثار نمایشنامه نویس مشهور آمریکایی "نیل سایمون" در "روزگار تئاتر" رادیو نمایش تحلیل می‌شود.

مهدی شیبانی‌زاده تهیه کننده "|روزگار تئاتر»| ضمن اعلام این مطلب افزود: نمایشنامه‌‌های "شایعات"، "درچشم روباه" و "خنده در طبقه بیست و سوم" نمونه‌هایی از آثار نیل سایمون هستند که در این برنامه توسط بهروز محمودی بختیاری، مترجم و استاد زبان‌شناسی دانشگاه تهران تحلیل و بررسی می‌شوند.

"روزگار تئاتر" به نویسندگی، پژوهشگری و مجری کارشناسی امیر حسن ندایی، گویندگی نگین خواجه نصیر، تهیه کنندگی مهدی شیبانی‌زاده چهارشنبه‌ها ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌شود.