سرویس تئاتر هنرآنلاین: عمادالدین رجبلو کارگردان نمایش "متساوی‌الساقین" اثر برگزیده سی‌امین جشنواره تئاتر استانی گلستان، درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این اثر توضیح داد: من مشغول نوشتن نمایشنامه‌ای فانتزی بودم که داستانی قدیمی درباره پیدا شدن جنینی در یک مدرسه دخترانه را از دوستم شنیدم و جذابیت این ماجرا که واقعیت هم داشت و در زمان خود حسابی در گرگان سروصدا کرده بود باعث شد از نوشتن آن نمایشنامه دست بکشم و به سراغ این قصه بیایم.

او افزود: درنهایت پس از چند سال این اثر را بازنویسی کرده و روی صحنه بردیم. درواقع سوژه نمایش بر اساس این قصه مستند شکل گرفت. مخاطبان هم در مدتی که به صحنه رفتیم از نمایش استقبال کردند و بدون تبلیغات هر شب ظرفیت سالن برای اجرا تکمیل می‌شد.

این کارگردان درباره نقش جشنواره تئاتر فجر بر رونق و توسعه تئاتر ایران گفت: قطعاً جشنواره بر توسعه تئاتر ایران تأثیرگذار است و مهم‌ترین ویترین دیده شدن آثار است. اتفاقات بسیار درخشانی در این رویداد هنری رخ می‌دهد و محفل بسیار خوبی برای تماشای آثار ارزشمند هنرمندان سایر شهرها و استان‌هاست.

او درنهایت پیشنهاد‌های خود را برای برگزاری بهتر جشنواره این‌چنین بیان کرد: به نظرم تعداد آثار دریافتی با تعداد آثار انتخابی چندان متناسب نیست و این اتفاق باعث می‌شود تا برخی از نمایش‌ها که شایسته حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند از دور رقابت کنار بروند. به نظرم اگر نادر برهانی مرند در سال‌های آینده هم دبیر جشنواره تئاتر فجر باشد برنامه‌های خود را کاملاً محقق خواهد کرد و ما شاهد اتفاقات بهتری در آینده تئاتر کشور خواهیم بود.

چهارمین همایش برگزیدگان جشنواره‌های تئاتر استان‌ها 5 تا 10 دی‌ماه در تهران برگزار شد.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 20 بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود.