به گزارش هنرآنلاین، نمایش "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" به کارگردانی امین میری ۷ دی در اجرایی خیریه برای نجات یک جوان از چوبه‌دار به صحنه رفت.

این نمایش با تهیه‌کنندگی علیرضا توسلی زاده، شامگاه شنبه ۷ دی با همکاری سازمان مردم‌نهاد "ما درد مشترکیم"، برای نجات جان یک جوان از چوبه‌دار و تأمین بخشی از مبلغ دیه تعیین شده، در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفت. مبلغ دیه مورد نیاز برای نجات این جوان۲۷۰ میلیون تومان است که پیش‌تر ۱۵۰ میلیون تومان آن تأمین شده بود.

در اجرای ویژه "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" و با حضور چهره‌هایی همچون رخشان بنی‌اعتماد، جهانگیر کوثری، فریدون شهبازیان، مریم سعادت، مائده طهماسبی، طیبه سیاوشی و محمدعلی آهنگران مبلغ ۷۸ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان از ۱۲۰ میلیون تومان باقیمانده مبلغ دیه نیز تأمین شد.

فریدون شهبازیان آهنگساز، شهاب مهربان سرپرست نویسندگان، و امیر جنانی، آزاده مشعشعی، هدیه آزاده، امیررضا میرآقا، میثم غنی‌زاده، وحید منتظری، آرش دهقان‌شاد، دینا هاشمی و محمد احمدی بازیگران نمایش "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" هستند.

این اثر نمایشی ساعت ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود و فروش بلیت نمایش از طریق سایت تیوال انجام می شود.

 

انتشار پوستر یک نمایش

پوستر تئاتر "پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس" به طراحی میثم خاوری منتشر شد.

"پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس" به نویسندگی پویا پیرحسینلو و کارگردانی سیما شیبانی، نمایشی تعاملی است که در سال 1395 در مرکز مطالعات قشقایی برای هفت شب روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد.

 همچنین این نمایش در سی‌و پنچمین جشنواره تئاتر فجر کاندیدای جایزه متن و کارگردانی بخش دیگر‌گونه‌ها (آلترناتیو) شده بود.

در این نمایش ۳۰ شخصیت مختلف حضور دارند که ۲۴ نفر از آن‌ها را تماشاگران تشکیل می‌دهند که هرکدام  قبل از شروع نمایش نقش خود را انتخاب و بلیت مربوط به آن نقش را خریداری کرده‌اند. تماشاگران بر اساس نقشی که انتخاب می‌کنند یک پاسپورت دریافت کرده که در آن هویت‌ جدیدشان مشخص و توضیحاتی درباره شخصیت، پیشینه زندگی و همچنین اشخاصی که باید با آن‌ها در طول اجرا در ارتباط باشند مشخص شده است.

در طول اجرا براساس حرف‌ها، تعامل و واکنش‌های این افراد، نمایش ممکن است در بیش از ۱۵ مسیر مختلف حرکت کند. مسیرهایی که می‌تواند برای نمایش، پایان‌های متفاوتی را ایجاد کند.

علاوه بر این ۳۰ نفر، سایر تماشاگران یا افرادی که علاقه‌مند به تعامل در اثر نباشند، می‌توانند درخواست پناهندگی بدهند. آن‌ها به جای پاسپورت، برگه موقت دریافت می‌کنند و در بخش متفاوتی از سالن نمایش خواهند نشست. این افراد ناظر جهان نمایشی هستند و تعاملی با اثر ندارند. 

عوامل این تئاتر عبارتند از:  نویسنده: پویا پیرحسینلو، کارگردان: سیما شیبانی، تهیه‌کننده: سیدمحمدمهدی حسینی‌پارسا، ‌بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: یحیی گلنسایی، مهدخت مولایی، نفیسه زارع، کیوان ساکت‌اف، داود پژمان‌فر و معصومه بیگی، مدیرتولید: مهران جلیلوند، برنامه‌ریز: آتینا عباسی، منشی صحنه: آتینا عباسی و امیرحسین توسلیان، اتاق فرمان: کیمیا زراعتی، گرافیست: میثم خاوری، ویدئو مپینگ: آرمان مقدم و هانی حسینی (simiya group)، طراح نور: مصطفی اسفندیاری، انتخاب موزیک: کیان حسین، مشاوره صحنه: امید اکبری، دیجیتال مارکتینگ: طیبه رسول‌زاده، مشاور رسانه: زینب لک، ساخت تیزر: یحیی گلنسایی، تدوین مصاحبه‌ها: یحیی گلنسایی، تدوین مستند: محمدرضا مهرزاد، ارتباطات سازمانی: ستاره احمدی و میعاد فیروزی و مصاحبه با مهاجرین: ثمین زاهدی، پویا پیرحسینلو ، مهدخت مولایی و سیما شیبانی.

پیش فروش بلیت‌های این تئاتر از ساعت 12 امروز یک‌شنبه 8 دی ماه بر روی سایت تیوال آغاز شد.

تئاتر "پرواز عمود کبوتر دریایی دودی بر فراز آب‌های سرد و معتدل اقیانوس اطلس از 15 دی ماه در تماشاخانه سپند به نشانی: تهران خیابان کریمخان، خیابان عضدی، خیابان سپند هر شب ساعت 19 به روی صحنه خواهد رفت.

پرواز عمود کبوتر دریایی دودی

پوستر نمایش "سقوط در کوه مورگان" منتشر شد

پوستر نمایش "سقوط در کوه مورگان" به نویسندگی آرتور میلر با ترجمه‌ منیژه محامدی و مریم غیورزاده و به کارگردانی منیژه محامدی با طراحی امسن جعفری منتشر شد.

محمد نادری، آیلار نوشهری، مهوش افشارپناه، نسترن پیکانو، فرناز رهنما، محمد اسکندری، نسترن باقرزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از دیگر عوامل می‌توان به سپیده سپهری (دستیار کارگردان)، مریم غیورزاده (مدیر اجرا)، ارشام مودبیان (مدیر تولید)، امیرحسین دوانی (طراح صحنه)، مریم غیورزاده (طراح لباس)، رضا خضرائی (طراح نور)، افسانه قلی زاده (طراح گریم)، امسن جعفری (طراح تیزر- آنتراکت استودیو)، ارشام مودبیان و کیارش اعتمادسیفی (موسیقی)، سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای و تبلیغات- youstudio)، ایلیا شمس (حامی مجازی- تئاتر بازها)، شیرین جهانزاده (عکاس)، زهرا نصیر (دستیار لباس) و علیرضا ملک محمودی (دستیار صحنه) اشاره کرد.

"سقوط در کوه مورگان" نوشته آرتور میلر با ترجمه منیژه محامدی و مریم غیورزاده و با کارگردانی منیژه محامدی اجرای خود را از ۴ دی ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است و بلیت فروشی این نمایش هم اکنون در سامانه تیوال برای علاقمندان آغاز شده است.

 

"سوگلی" به صحنه می‌‌رود

نمایش "سوگلی" به نویسندگی پوریا آژند، کارگردانی نگار چگنی و تهیه‌کنندگی بهراد خرازی از روز یکشنبه ۸ دی ماه ساعت ۲۲:۴۵ در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی، بهراد خرازی، کسری ذوالفقاری، فرشته ترابی، مرتضی یعقوب پور، مژگان اخلاقی، حمید دلسوزی، صدف صفری، سمیرا سعادت، سید روح اله عقدائی و نگار چگنی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به دستیار و برنامه ریز: داود بخشی خانی، منشی صحنه: سحر یوسفی، طراحان صحنه و لباس: منصور بستانی، هدی منصور فلاخ، طراح گریم:هانی گلشاهی، طراح نور: سجاد سبحانی_مجید طرقی، گروه موسیقی: آراس رجبی، طراح پوستر و لوگو: محمد موحدنیا، عکاس و روابط عمومی: محسن بیده، مدیر رسانه: سید محمد صادق سیادت، ساخت تیزر: امین امانی، گرافیک: علی شیرازی و محسن بیده، موشن گرافی: علی تاجیک و حامی مالی برند بین‌المللی سیاح با مدیریت مانی اسدیان اشاره کرد.

در خلاصه داستان نمایش "سوگلی" آمده است که: روایتی متفاوت از زندگی احمد شاه و سوگلی‌هایش در دربار...

علاقمندان جهت تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه دیوار چهارم مراجعه کنند.

 

نشست خبری جشنواره تئاتر ثمر برگزار شد

در نخستین نشست خبری نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر رضا دادویی طی حکمی حامد شفیع‌خواه را به عنوان مدیر اجرایی این جشنواره منصوب کرد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا ژیان موسس و رئیس جشنواره به بیان تاریخچه و آمار و استقبال دوره‌های قبلی جشنواره پرداخت و اینکه طی این سال‌ها بدون هیچ کمک مالی ارگان دولتی و خصوصی این جشنواره توانسته محبوبیت خودش را بین هنرجویان و دانشجویان تئاتر باز کند و تنها سرمایه ثمر همین محبوبیت است و ابراز امیدواری کرد در این دوره با توجه به حضور رضا دادویی به عنوان دبیر، جشنواره امسال حرفه‌ای تر از سا‌ های گذشته به کار خود ادامه دهد.

در ادامه نشست درضا دادویی به بیان مسایل پیرامون اهداف و برنامه‌ریزی های نهمین دوره جشنواره تئاتر ثمر پرداخت و ضمن تشکر از حضور پرشور گروه‌ها در این نشست، خواهان تعاملی هر چه بیشتر میان شرکت‌کنندگان و دبیرخانه شد. وی که اشاره‌ای نیز به عدم حمایت نهادها و سازمان‌ها کرد، تنها راهکار موفقیت چنین جشنواره‌هایی را برقراری گفت‌وگو میان اهالی هنر دانست.

در بخش بعدی، حکم مدیریت اجرایی جشنواره به آقای حامد شفیع خواه از طرف دبیر جشنواره تقدیم شد. شفیع خواه نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور گروه اجرایی، تولید محور بودن جشنواره ثمر را از نقاط قوت چنین جشنواره‌ای در قیاس با جشنواره فجر دانست.

گفتنی‌ست حامد شفیع خواه مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر است و سابقه دبیری جشنواره‌های نمایش‌های بی کلام، پودس، بدن و بیان، و استعدادیابی را در پرونده اجرایی خود دارد.

بخش پایانی جلسه نیز به پرسش و پاسخ پیرامون برنامه‌ریزی و امکانات و شرایط پیش روی جشنواره و طریقه بازبینی آثار گذشت و خبرنگاران و شرکت‌کنندگان سوالات خود را درخصوص این موارد مطرح کردند.

گفتنی‌ست نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از ۹ لغایت ۱۸ اسفند ماه سال جاری در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.

 

اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره سراسری تئاتر اتفاق

 شورای انتخاب آثار اولین جشنواره سراسری تئاتر کافه‌ای اتفاق متشکل از ندا عقیقی، سروش کریمی‌نژاد و مهرداد مصطفوی پس از ارزیابی و بازبینی ۲۷ اثر رسیده، ۷ نمایش را برای راهیابی به بخش مسابقه اولین جشنواره سراسری تئاتر کافه‌ای اتفاق انتخاب کردند که به شرح زیر است:

یک. "سرنوشت از سرنوشت"، کارگردان: یسنا پورسینا

دو. "مشکلی نیست"، کارگردان: مهسا ولی‌زاده

سه. "کافه پولشری"، کارگردان: آیدین نیکو

چهار. "پُر قرارترین مردشهر"، کارگردان: شهاب مرندی

پنج. "خرده روایت‌های خصوصی از زندگی صنم و داوود"، کارگردان: محمد فخرایی

شش. "باغ‌وحش مش رجب"، کارگردان: ساشا کشوادی

هفت. "چند روایت تمام/ناتمام درباره‌ ما"، کارگردان: لیلاجلالیان و حمیدرضا حمیدی

ضمن تبریک به گروه‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره، جلسه‌ای با کارگردانان و سرپرستان گروه‌ها برگزار خواهد شد که به زودی زمان آن نیز اعلام خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۹۰۲۳۹۵۲۶۴۵ تماس حاصل فرمایید.

اولین جشنواره سراسری تئاتر کافه‌ای اتفاق به دبیری دُنا تارُفی با هدف حمایت و ایجاد فرصت برای گروه‌های تئاتری و علاقه‌مندان به هنر تئاتر به ویژه جوانان، از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ در تهران (کافه آ) برگزار خواهد شد.

سارا افشار جایگزین شبنم فرشادجو در اختراع والس

سارا افشار جایگزین شبنم فرشادجو در نمایش "اختراع والس" شد

سارا افشار از روز یکشنبه ۸ دی و در هفته پایانی اجرای نمایش "اختراع والس" جایگزین شبنم فرشادجو شد که این روزها در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

سارا افشار کارگردان نمایش "اختراع والس" که سابقه بازی در نمایش هایی همچون "باغ آلبالو" به کارگردانی حسن معجونی، "اسم" به کارگردانی لیلی رشیدی، "راهزنان" به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و "دیده بانان" به کارگردانی محمدرضا خاکی را داشته از ۸ دی جایگزین شبنم فرشادجو در نمایش "اختراع والس" می‌شود.

شبنم فرشادجو به زودی با نمایش "من یه زنم صدامو می شنوین؟" به کارگردانی کاملیا غزلی در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

"اختراع والس" نوشته مهدی اسدزاده با حضور حسن معجونی، امیرحسین طاهری، محسن نوری، ایرج تدین، حامد کشمیری، هاله پورقدیمی، نورآرش چارلی، آیت بی غم، امیر ادیب، امین رقیب دوست، بردیا رحمتی، پوریا احمدی، محمد حسین قاسمی، ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

فروش بلیت‌های این اثر نمایشی از طریق سایت ایران نمایش انجام می‌شود. مخاطبان و علاقمندان می‌توانند در هفته پایانی اجرا، از تخفیف ویژه ۳۰ درصدی بهای بلیت بهره‌مند شوند.

فرهاد فزونی طراح گرافیک و مهدی آشنا عکاس "اختراع والس" به تهیه‌کنندگی رضا افشار و حسام نورانی هستند.

 

فراخوان چهارمین جشنواره نمایش‌های "بی کلام" اعلام شد

چهارمین دوره جشنواره نمایش‌های "بی کلام" به دبیری حامد شفیع خواه و به همت گروه نمایش دانشکده هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به ریاست میرعلیرضا دریابیگی در دو بخش صحنه‌ای و محیطی  از 10 الی 14 اسفند ماه 98 برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره تمامی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان تهران می‌توانند حضور داشته باشند که  شرایط  ثبت نام در جشنواره و متن فراخوان به شرح زیر است:

فراخوان چهارمین  دوره جشنواره دانشگاهی "نمایش‌های بی کلام"

جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و محیطی و به صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در جشنواره:

تمامی دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که در حال تحصیل هستند مجاز به شرکت در جشنواره هستند.

دانشجویان می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه جشنواره در دانشکده هنر دانشگاه تهران مرکز، واقع در سوهانک نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم اقدم کنند.

موضوع آثار

تمامی انواع نمایش‌های بی‌کلام امکان اجرا در جشنواره را دارند.

انتخاب موضوع نمایش‌ها آزاد است. موضوعات مرتبط با ارزش‌های ایرانی اسلامی، دفاع مقدس، آئین‌های نمایشی ایرانی و ترویج ارزش‌های اخلاقی در اولویت خواهند بود.

مدت زمان اجراها باید بین پانزده تا سی دقیقه باشد.

ثبت نام :

متقاضیان می‌توانند سه نسخه از طرح یا نمایش‌نامۀ خود را به همراه تصویر کارت دانشجویی از طریق ایمیل: bikalaamfestival@gmail.com ارسال یا به صورت حضوری در ایام کاری هفته (شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 8 الی 16 به دبیرخانه جشنواه به آدرس سوهانک، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی ساختمان شماره 5 دانشکده هنر گروه نمایش تحویل دهند.

هر کارگردان می‌تواند دو طرح یا نمایشنامه را به دبیرخانه ارسال کند، اما تنها یک اثر پذیرفته خواهد شد.

هر کارگردان می‌تواند متقاضی شرکت در هر دو بخش صحنه‌ای و محیطی باشد، اما می‌تواند تنها در یکی از بخش‌های نهایی شرکت کند.

کلیه متقاضیان باید فرم تقاضا و سه نسخه از متن یا طرح نمایشی خود را با ذکر شیوه اجرایی به دبیرخانه تحویل دهند.

دبیرخانه جشنواره هیچ‌گونه تعهدی درخصوص تامین امکانات اجرایی نخواهد داشت.

مکان برگزاری

محل اجرای نمایش‌‌ها، پلاتوهای ساختمان شماره پنج دانشگده هنر، سالن  اجتماعات ساختمان شماره چهار دانشکده هنر و فضای محیطی مجتمع دانشگاهی ولایت خواهد بود. امکان اجرای محیطی در دانشگاه منوط به دریافت مجوزهای لازم است.

به آثار برتر در بخش‌های بازیگری، کارگردانی، ایده‌پردازی و موسیقی، تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

تقویم جشنواره:

ارسال متن و طرح اجرا تا تاریخ 23 دی

اعلام متون پذیرفته شده: 24 دی

انتخاب نهایی آثار: 26 تا 27 بهمن

برگزاری جشنواره: 10 تا 14 اسفند

مراسم اختتامیه: 15 اسفند

نشانی دبیر خانه جشنواره: سوهانک، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی ساختمان شماره 5 دانشکده هنر  گروه نمایش.

ایمیل جشنواره: bikalaamfestival@gmail.com