سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "مشروع" با ایده‌پردازی و کارگردانی آریان رضایی از فردا 9 دی‌ماه ساعت 21 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه می‌رود و اجراگران این اثر نمایشی محمدهادی عطایی، فرنوش نیک‌اندیش، دنیا مدنی‌، پری‌ناز لطف‌الهی و آریان رضائی هستند. این نمایش با تعامل و مشارکت تماشاگران به صحنه می‌رود و در آن تماشاگران در مقام بازی‌‌گر و نمایش‌نامه‌نویس، کنش‌گران اصلی خواهند بود.

آریان رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "مشروع" گفت: پس از اجرای نمایش "دیور" که آن اثر هم به شیوه تعاملی روی صحنه آمد، تصمیم گرفتم مدتی از این سبک اجرایی فاصله بگیرم و بنابراین نمایش "دروغ" را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آوردم و اکنون از 9 دی‌ماه نمایش "مشروع" را در تماشاخانه سپند اجرا خواهم کرد.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش "مشروع" به صورت فشرده حدود دو ماه و نیم به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: مشروع به مسائل پنهانی، دروغ و خیانت در رابطه و عشق می‌پردازد. تاکنون آثار نمایشی که روی صحنه آوردم همگی درباره مسائل پیرامون ارتباطات میان زن و مرد و رابطه‌های زناشوئی بوده است و نمایش "مشروع" نیز اینگونه است و به مسائل پنهانی میان همسران و این موضوع که پنهان‌کاری چه فجایعی را به بار می‌آورد، می‌پردازد.

کارگردان نمایش "برلین" سبک و فضای اجرایی نمایش "مشروع" را اینگونه توضیح داد: این نمایش نیز براساس شیوه تئاتر تعاملی و آگستو بوال اجرا می‌شود. در این سبک اجرایی، ساختاری طراحی شده که مخاطب و تماشاگر که کنشگر اصلی صحنه است، وارد قصه می‌شوند و می‌توانند اتفاقات روی صحنه و داستان نمایش را به سمت و سویی که در نظر دارند هدایت کنند و این تعامل تماشاگر از ذات و ماهیت این شیوه اجرایی می‌آید.

رضایی در ادامه افزود: در این شیوه اجرایی ابزار صحنه در اختیار تماشاگر قرار می‌گیرد تا تمرینی برای زندگی واقعی مخاطب و کمکی به منظور توانمند کردن او در مواجه با اتفاقات و مسائل پیرامونی‌اش باشد.

کارگردان نمایش "خداحافظ" درباره طراحی صحنه، لباس و نور نمایش "مشروع" گفت: تمام طراحی‌ها توسط منوچهر شجاع که پیش از این نیز در اجرای شیوه تئاتر تعاملی با او همکاری داشته‌ام، انجام شده است و او به خوبی طراحی لباس، نور و صحنه را متناسب با این شیوه اجرایی و مداخله تماشاگر در نمایش انجام داده است.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه، نور و لباس: منوچهر شجاع، مجری طرح: امیرحسین شفیعی، عکس و فیلم: بابک برزویه، طراح گرافیک: سینا افشار، طراح تیزر: محمدجواد ایزدی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسین بنیاد، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: امیر قالیچی و منشی صحنه: مریم کوچک خوانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.