به گزارش هنرآنلاین، از مجموعه نشست­‌های دوشنبه­‌های نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تاتر ایران، نشست نقد و بررسی نمایش "چنور" با حضور قطب‌الدین صادقی، نویسنده و کارگردان این نمایش و همچنین رضا آشفته و عرفان پهلوانی، از اعضای کانون ملی منتقدان تاتر ایران، برگزار خواهد شد.

این نشست روز دوشنبه 9 دی 1398 و پس از اجرای نمایش "چنور" در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر تهران، ساعت 20،  برگزار می‌­شود.

حضور علاقمندان به فرهنگ و هنر در این نشست آزاد است.

 

"نقل مکان" تمدید شد

اجرای نمایش "نقل مکان" به کارگردانی فاطمه محمودی و بازی امیر شمس که با استقبال مخاطبان و علاقمندان روبرو شده بود؛ به مدت سه شب دیگر تمدید شد.

این نمایش که براساس یکی از داستان‌های محمدعلی جمالزاده نوشته شده است، در روزهای 8 و 9 و 10 دیماه جاری در ساعت 17:30 اجرای ویژه خواهد داشت. 

علاقمندان برای دیدن این نمایش می‌توانند از طریق سایت تیوال و یا پایگاه اینترنتی مرکز تئاتر مولوی به آدرس www.molavitheater.ir نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند. 

 

مروری بر زندگی هما روستا در رادیو نمایش

امشب هفتم دی ماه، رادیو نمایش در برنامه "صدا در صحنه" به زندگی زنده یاد هما روستا می‌پردازد.

ژاله محمدعلی تهیه کننده و سردبیر این برنامه رادیویی ضمن اعلام این مطلب افزود: همچنین در برنامه امشب، نمایش "چنور" به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است با  کارشناسی رضا آشفته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس علی بهرامی به پشت صحنه این تئاتر رفته و با قطب الدین صادقی در این باره گفت‌وگو کرده است.

محمدعلی خاطرنشان کرد: بخش دیگر برنامه درباره حاشیه اتفاقات و رخدادهای تئاتری است که در طول هفته رخ داده توسط غزل نهانی با تیتر "پرسه در حوالی تئاتر" پخش می‌شود و در بخشی دیگر به نام "کلاس فن بیان" که مدرس آن آرش آبسالان است، فن بیان برای بازیگری و گویندگی در تئاتر و رادیو به شنوندگان آموزش داده می‌شود.

"صدادر صحنه" به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی و با کارشناسی و اجرای رضا آشفته شنبه‌ها ساعت ۲۱ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

"مدرسه پینوکیو" تمدید شد

نمایش "مدرسه پینوکیو" به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی که از ۱۷ آذر ماه در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه رفته بود به دلیل استقبال مخاطبین تمدید شد.

این نمایش تا بیستم دی ماه، هرشب ساعت ۲۱ در سالن شماره یک عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

اتابک نادری، نورا هاشمی، بابک صحرایی، سیما خضرآبادی، فاطیما درستکار، علیرضا میرزامحمدعلی، رازیما میرزایی، سوزان صفانیا و فریبرز گلبن بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیگر عوامل اصلی این نمایش عبارتند از تهیه کننده: امیرعلی تقی زاده، مدیر پروژه: پویا امینی، مجری طرح: مهدی کاسه ساز، موسیقی: ستار اورکی، خواننده: حامی، ترانه سرا: بابک صحرایی، تنظیم کننده ترانه: رضا تاجبخش، طراح حرکت: رازیما میرزایی، دستیار کارگردان: پریسا محسنی، گریم: ماریا زینالی، طراح لباس: الهام میرباقری، مدیر روابط عمومی: سیدمحمدصادق سیادت، مشاور رسانه‌ای: فرنوش آبا و عکاس: ساقی بلیغ و گرافیک: مهدی رایگانی.

"مدرسه پینوکیو" بر اساس برداشتی آزاد از رمان "بختیار علی" نوشته شده و در خلاصه آن آمده است: الان چیز زیادی از اون مجموعه رخدادها یادم نیست، اما بهش میگفتن مدرسه پینوکیو!

علاقمندان جهت خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه نوفل لوشاتو مراجعه کنند.

 

"رکوئیم برای یک راهبه" در مهرگان به صحنه می‌رود

روزبه اختری نمایش "رکوئیم برای یک راهبه" جدیدترین  تولید گروه تئاتر "ما" را روی صحنه می‌آورد.

روزبه اختری فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ در تئاتر شهر با بازی در نمایش "آه مریم مقدس" با کارگردانی نصرالله قادری شروع کرد. او دوره دیده کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ و فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است. او بعد از سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری و بازی در نمایش‌هایی چون شاخه نبات (تالار وحدت)، تنهایی پرهیاهو (ایرانشهر)، سکوتی با سه نقطه(ایرانشهر)، داستان آن کلات (تالار وحدت)، سیزیف و مرگ (سالن انتظامی)، کابوس‌ها و خون (محراب)، پوتین ها (تئاتر شهر) و.... به ایفای نقش پرداخت و در زمینه کارگردانی با نمایش پیراهن، فعالیت کارگردانی خود را شروع و با نمایش‌هایی چون ایستادن بر فراز یک اتفاق، کابوس های خون، اعصاب کجای آدم، سرزمین تهی سران در سالن های محراب، سپند، مولوی، مهرگان و دیوار چهارم کار خود را ادامه داد.

او اکنون نمایش "رکوئیم برای یک راهبه" را از 17 دی ماه در تماشاخانه مهرگان  روی صحنه می‌آورد.

نمایش "رکوئیم برای یک راهبه" برای اختری تجربه‌ای جدید در فضایی متفاوت است. متنی باشکوه و کمتر شناخته شده از آلبر کامو که در داستانی جنایی به مفاهیم فلسفی و هستی شناسانه می‌پردازد.

به زودی اسامی عوامل این نمایش اطلاع‌رسانی می‌شود.