به گزارش هنرآنلاین، باقر سروش، به‌زودی، جدیدترین نمایش خود را با نام "رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید" در تالار مولوی روی صحنه خواهد برد.

سروش، پیش از این، نویسندگی و کارگردانیِ نمایش‌های "زمستان" (تئاتر شهر و تالار مولوی)، "اپراتور نسل چهارم" (تئاتر مستقل تهران) و نویسندگیِ نمایش‌های "رؤیای نیمۀ شب تابستان" و "رومئو و ژولیت" (اقتباس از شکسپیر، به کارگردانیِ مصطفی کوشکی در تئاتر مستقل تهران"، "مغازۀ خودکشی" (پردیس تئاتر شهرزاد) و "سرحدات لیر" (تئاتر مستقل تهران) را در کارنامۀ هنری خود دارد. او همچنین تقدیر نمایشنامه‌نویسی از سی‌ و سومین جشنوارۀ بین‌المللی تئاترفجر و تقدیر و تندیس از سه دورۀ جشنوارۀ بین‌المللی تئاتر دانشگاهی را دریافت کرده است.  

"رفتم سیگار بخرم، دَه سال طول کشید" جدیدترین اثر باقر سروش است که دربارۀ آن می‌نویسد: "اجرای تئاتر، هیچ معنایی ندارد. ترکیب لجاجت و مقاومت، در وضعیت آب و هوایی موجود، ریه‌هایی مشحون از ستاره و گلوله می‌طلبد. کار ما اختراع هواسازِ درون‌سوز است. اجرای تئاتر، هیچ معنایی ندارد. صرفاً با لجاجت از درون نفس می‌کشیم و حملۀ آخر را تمرین می‌کنیم. تئاتر بی‌معناست؛ اما تئاتر ما نفس‌نکشیدن از بیرون است." 

اطلاعات تکمیلی در رابطه با این نمایش، متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

رادیو نمایش پویش "مونولوگ خوانی" برگزار می‌کند

رادیو نمایش در برنامه زنده "عصر خودمونی"، شنوندگانش را برای شرکت در پویش "مونولوگ خوانی" دعوت می‌کند.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه رادیویی افزود: در این پویش، متن مونولوگ را در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهیم، شنونده این مونولوگ‌ها را می‌خواند و سپس صدای ضبط شده‌اش را برای ما از طریق همان فضا ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: در نهایت مونولوگ‌های رسیده در کانال مجازی برنامه نظر سنجی شده و مونولوگ‌های منتخب از برنامه پخش می‌شود.

وی تأکید کرد : منتخبان بخش مسابقه این برنامه تا اسفند ماه در پویش می‌مانند که در نهایت در اسفند ماه ویژه برنامه‌ای برای آنها خواهیم داشت.

شمس اللهی در پایان گفت: همچنین تا پایان هفته درباره شکاف بین سنت و مدرنیته، کپی رایت، قاچاق فیلم و سرقت فرهنگی، تبادل فرهنگی، بومی کردن الگوهای غیر بومی و درباره شایسته سالاری در حوزه‌های هنری در این برنامه گفت‌وگو خواهد شد.

این هفته برنامه زنده "عصر خودمونی" به تهیه کنندگی، سردبیری: انسیه شمس اللهی، گویندگی: نگین خواجه نصیر، نویسندگی نسیم صباغان، گزارشگری شیما شیرازی و  نویسندگی محدثه صارمی، فرزین رنجبر و سیاوش حیدری ساعت 18:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

اجرای نمایش برگزیده جشنواره فتح خرمشهر در تماشاخانه سرو

نمایش برگزیده بیست ودومین جشنواره تئاترفتح خرمشهر با حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس درتهران اجرای عمومی می‌رود.

نمایش "حال همه ما خوب است" براساس نمایشنامه‌ای از باقر سروش و به کارگردانی علیرضا همتیان در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از فردا به صحنه می‌رود.

رضا یاوری، پریسا دوستی، نازنین رفیعی و امیرحسین محمدی بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش 4 جایزه شامل جایزه تقدیر ازبازیگری زن، جایزه دوم بازیگری مرد، جایزه سوم نویسندگی و جایزه سوم کارگردانی را از بیست ودومین جشنواره تئاتر فتح خرمشهر کسب کرده است.

حمید مرادویسی طراح صحنه و لباس، علیرضا همتیان طراح نور، امیررضا مرادی طراح پوستر و بروشور و متین شفیعی مقدم اجرای نور و موسیقی این نمایش را برعهده دارند.

این نمایش از سه شنبه سوم دی ماه تا 13 دی ماه 98 از ساعت 19.30 در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود.

 

"لانچر5" به تماشاخانه ایرانشهر رسید

نمایش "لانچر 5" به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی که در اجراهای پیشین با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شده است از روز پنجشنبه 5 دی‌ماه ساعت 21 در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) عبارتند از: میلاد چنگی‌ (صادقی)، مرتضی سلطان محمدی (سلطون)، فرشید روشنی (موسوی)، امیر نوروزی (شایگان)، صادق برقعی (بذرافشان)، محمد حق‌شناس (عبدی)، مجید یوسفی (کمالی)، علی چایچی (نخعی)، باسط رضایی (هرسینی)، مجتبی یوسفی (تیغ نورد)، پویا عربگری و عرفان امین (سعیدی)، امیرحسین احمدی (کلباسی شاهی) و منصور نصیری (بی‌سوده).

عباس اکبری (دستیار کارگردان و مدیر تولید)، مهدیه صمدی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، پانیذ حسینی (دستیار کارگردان و امور پشت صحنه) گروه کارگردانی نمایش را تشکیل می‌دهند. میلاد ابراهیمی (طراح صحنه)، علیرضا میرانجم (طراح نور)، آیدا میرزاخانی (طراح لباس)، امیر قادری (طراح و مجری گریم)، پویا نوروزی (طراح صدا و موسیقی) گروه طراحان "لانچر5" هستند و در بخش تبلیغات و رسانه نیز کیارش مسیبی (عکاس)، سیاوش تصاعدیان (طراح گرافیک)، سهند کبیری (طراحی تیزر)، حسین خوش‌بین، سهند کبیری و آرمان رازقندی (ساخت تیزر)، مهسا همتی (مدیر تبلیغات) و بابک احمدی بعنوان (مدیر امور رسانه) با این نمایش همکاری می‌کنند.  

"لانچر 5" تندیس بهترین نمایشنامه و بهترین بازیگری مرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، نامزد بهترین نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر، تقدیر بهترین بازیگر مرد و طراحی نور در جشنواره تئاتر فجر و ‌‪نامزد دریافت چهار جایزه از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را در کارنامه دارد

در خلاصه نمایش آمده است: در پادگانی نظامی سه تیراندازی به فاصله‌ زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مأمور حل و فصل پرونده می‌شود.

 

برگزاری نشست تخصصی پاراگراف ۲ در تئاتر مولوی

دومین جلسه از سری نشست‌های تخصصی پاراگراف مرکز تئاتر مولوی با موضوع "فرم- معنا در تئاتر ایران با ارجاع به تئاتر دانشجویی" برگزار می‌شود.

نشست تخصصی "پاراگراف" ۲ با موضوع "فرم- معنا در تئاتر ایران با ارجاع به تئاتر دانشجویی" در روز سه شنبه سوم دیماه ساعت ۱۹ در مرکز تئاتر مولوی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این جلسه پژوهشی با حضور شهرام زرگر ( مدرس دانشگاه و پژوهشگر) و اصغر نوری (کارگردان و مترجم ) برگزار می‌شود. اجرای این جلسه نیز برعهده علی مهرانی خواهد بود.

 علاقمندان برای حضور در این نشست علمی می‌توانند در تاریخ ذکر شده به مرکز تئاتر مولوی به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر ، شماره ۱۶ مراجعه کنند.

 

آغاز اجرای "آقای اشمیت کیه؟» در سالن استاد جوانمرد

مراسم افتتاح "آقای اشمیت کیه؟" چهارشنبه ۴ دی، با حضور حسین علیزاده برگزار خواهد شد.

سهراب سلیمی این نمایش را در سالن عباس جوانمرد خانه تئاتر روی صحنه می‌برد.

سباستین تیری، این نمایشنامه را نوشته و شهلا حائری مترجم آن است.

ایرج راد، شهره رعایتی، میثم رازفر، سینا خدابخشی به‌عنوان بازیگران این نمایش معرفی شده‌اند.

صبا علیزاده نیز  موسیقی و طراحی افکت این نمایش را برعهده دارد. به گفته سلیمی کارگردان اثر، موسیقی در این نمایش مانند سایر کاراکترها صاحب شخصیت بوده و طراحی مخصوصی در هر صحنه از نمایش دارد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از امیرحسین قدسی طراح صحنه، شهره رعایتی مشاور کارگردان و طراح لباس، رضوان عباسی منشی صحنه، معصومه علی‌نژاد مدیر صحنه، مصطفی حمیدی‌فر هماهنگی گروه، بهزاد مرتضوی مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات.

"آقای اشمیت کیه؟" در تماشاخانه جوانمرد به نشانی خیابان سمیه، بعد از نجات‌اللهی، پلاک ۲۶۰، خانه تئاتر اجرا خواهد شد.