سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "ماسک" به نویسندگی بهزاد اقطاعی و ماهک مجد و کارگردانی بهزاد اقطاعی از 13 آذرماه ساعت 20:30 در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش پیام امیرعبداللهیان، لیلا بلوکات، شهروز دل‌افکار، تینو صالحى، مهدى صباغى، نادر فلاح، نوید هدایت‌پور، مسعود رمضانى، معین طارى و صداى رازگل تفضلى شادپور روی صحنه است.

بهزاد اقطاعی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "ماسک" گفت: چندی پیش یک کار کارگاهی با تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینما چون هادی کاظمی، مجید آقاکریمی، محمدرضا علیمردانی، عباس حبیبی و ... که از دوستان قدیم بودند، آغاز کردیم و طی آن کارگاه سه ماهه فکر و برنامه‌ریزی کردیم تا ایده اولیه نگارش نمایشنامه "ماسک" شکل گرفت و با ماهک مجد شروع به نوشتن این نمایشنامه کردیم.

این مدرس بازیگری با بیان اینکه دغدغه من در نگارش نمایشنامه "ماسک" کار سخت بازیگر بر روی نقش است، عنوان کرد: نمایشنامه "ماسک" براساس ایده‌ها و مبناهای نظری بازیگری شکل گرفته و مضمون این نمایش درباره کار سخت و دشوار یک بازیگر برای رسیدن به نقش جدید موردنظر و به تصویر کشیدن برخی از اتفاقات است. کار بر روی نقش پروسه سختی در ذهن بازیگر است که از بیرون دیده نمی‌شود. البته این سختی مختص هنرمندان و بازیگران واقعی است نه بازیگران سطحی.  

نویسنده فیلمنامه "خون مردگی" ضمن اشاره به اینکه تمرینات نمایش "ماسک"حدود دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر اظهار کرد: سبک و فضای اجرایی این نمایش شباهتی به عموم نمایش‌های اجرا شده در ایران ندارد و همین موضوع ممکن است برای مخاطبی که این سبک را نشناسد دافعه ایجاد کند اما برخی از دوستان نیز به تماشای این نمایش نشستند و انرژی خوبی به ما دادند.

اقطاعی در ادامه افزود: نمی‌توانم سبک و شیوه خاص اجرایی را برای این نمایش عنوان کنم و آن را در دسته‌بندی مشخصی قرار دهم چراکه فضای اجرایی این نمایش چندین بار تغییر می‌کند و در مجموع مخاطب با یک درام کلی مواجه است.

او ضمن اشاره به اینکه برخی از موسیقی‌های نمایش "ماسک" ساخته شده و برخی انتخابی است و افکت‌هایی نیز طراحی شده، درباره طراحی صحنه این اثر تصریح کرد: کلیت این نمایش بر دوش بازیگران است و در واقع این نمایش کاملاً بازیگر محور است. صحنه این نمایش تا جایی که امکان داشت مینی‌مال طراحی شده؛ البته نه به معنای اینکه در صحنه هیچ چیز وجود ندارد بلکه به این معنا که سعی کردیم صحنه بار اضافه‌ و بلااستفاده‌ای بر دوش ما نداشته باشد. طراحی صحنه نمایش کاملاً هماهنگ با آن چیزی است که در نظر داشتیم، انجام دهیم.

بهزاد اقطاعی در پایان صحبت‌هایش گفت: متاسفانه این روزها با اضافه شدن سالن‌های نمایش خصوصی، تعریف تئاتر مخدوش شده است. امیدوارم ذهن مخاطبان خارج از جریان فعلی نمایش، بازتر شود تا رویکرد جدیدی نسبت به تئاتر مدرن داشته باشند و با دیدی وسیع‌‍‌تر به تماشای آثار نمایشی بنشینند.

دیگر عوامل نمایش "ماسک" عبارتند از: مجری طرح: نورالدین حیدرى‌ماهر، تهیه کننده: شادى بابایى، دستیار  کارگردان و برنامه‌ریز: رها شیرازى، دستیاران تهیه کننده: خشایار اشراقى، ژوبین زعفرانى، بشیر اصلانیان و امین عطایى، مدیر صحنه: مسعود رمضانى، مشاور صحنه: هادى بادپا،  آهنگساز: على بابایى، طراح صحنه: تینو صالحى، طراح حرکت: عاطفه تهرانى، طراح و اسپانسر لباس: تاپ سلر، طراح گریم: شیرین مقدم، طراح نور: رضا خضرایى، طراحى و ساخت افکت: مهدى سفیدگر، طراح بروشور، تیزر و عکاس: صادق زرجویان، مدیر تبلیغات: مریم شریعتى، روابط عمومى، رسانه و تبلیغات مجازى: گروه هنرى پژواک، انتخاب موزیک: بهزاد اقطاعى، مجری گریم: تیم گریم شیرین مقدم، ساناز اهرى و نگار نظرى، منشی صحنه: الناز شهبازى، دستیار صحنه: معین طارى، طراحى دکور: محمد رضا پناهی، سرپرست اجراى دکور: علیرضا پناهی، ساخت گوى: زهره رضوى، اسپانسر موکت صحنه: پالاز موکت و عوامل اجرایى: رسول نبیئی، شهریار پیر محمدی، رضا قدرتی، علی احمدلو، رمضان بختیاری، مهدی ترک و امید نصیری.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.