سرویس تئاتر هنرآنلاین، عمارت جدید خانه تئاتر دارای سالن نمایشی به نام استاد جوانمرد با ظرفیت 183 نفر است که مدیریت این سالن بلک‌باکس که با جدیدترین امکانات صوتی و و نوری تجهیز شده است را آرش دادگر عهده‌دار است. این سالن نمایشی از 30 آبان‌ماه سال جاری با نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" به کارگردانی زری اماد فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

زری اماد به عنوان نخستین کارگردانی که در سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر اثر نمایشی خود را روی صحنه آورد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: تماشاخانه استاد جوانمرد که مدت زمانی است در خانه تئاتر بنا شده فعالیت خود را با نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" آغاز کرد و ما بسیار سخت توانستیم به منظور اجرا در این سالن نمایشی ورود کنیم. در واقع این نمایش به جز بازبینی اداره کل هنرهای نمایشی، به منظور تائید صلاحیت کیفی، دو بار مورد بازبینی خانه تئاتر قرار گرفت. چراکه برای مسئولان خانه تئاتر بسیار مهم بود که نمایشی که برای نخستین بار در این مجموعه که متعلق به اهالی تئاتر است، روی صحنه می‌آید به لحاظ کیفی، اثر قابل قبولی باشد و جای حرف حدیثی باقی نگذارد و براین اساس تمام سعی‌مان بر این بود تا نمایش در خور این مکان را روی صحنه آوریم و حتی بازیگران و عوامل این نمایش، همگی از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر هستند.

او در ادامه ضمن ابراز گلایه نسبت به هنرمندان تئاتر و اعضای خانه تئاتر عنوان کرد: متاسفانه با اینکه این نمایش به لحاظ کیفی مورد تایید مدیران خانه تئاتر قرار گرفت و براین‌اساس مجوز اجرای این اثر صادر شد اما تعداد بسیار محدودی از اعضای خانه تئاتر و هنرمندان این عرصه تا امروز که آخرین روز اجرای این نمایش است به تماشای آن نشستند. با اینکه ما دو اجرای ویژه هنرمندان هم در روز 16 آذر ماه داشتیم تعداد اندکی از هنرمندان، تماشاگر این نمایش بودند و این موضوع برای من جای تعجب دارد.

این کارگردان با بیان اینکه طی مدت زمان اجرای نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" تنها میزبان حدود صد نفر از هنرمندان بودیم که اکثر آن‌ها هنرمندان سینمایی و تلویزیونی بودند، اظهار کرد: هنرمندان سینما و تلویزیون نسبت به آثار نمایشی مهربانانه‌تر برخورد می‌کنند و متاسفانه هنرمندان تئاتر که خود با تولید سخت و دشوار یک اثر نمایشی آشناتر هستند، نسبت به تماشای آثار نمایشی بی‌توجه هستند، آن هم نمایشی که در خانه خودشان یعنی خانه تئاتر روی صحنه است.

اماد ضمن اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی اجرای نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" به خوبی صورت گرفت و اکثر هنرمندان از اجرای این اثر و افتتاح این سالن نمایشی مطلع بودند، تصریح کرد: مگر می‌شود هنرمندان نسبت به وجود تماشاخانه‌ای در دل خانه‌شان بی‌اطلاع باشند؟ مسئله این است که ما اکنون در تماشاخانه‌ای در خانه تئاتر نمایش‌مان را روی صحنه آورده‌ایم اما طی این مدت شاهد آن بودیم که در خانه تئاتر رفت و آمدی دیده نمی‌شود و سکوت محض است. عمارت جدید خانه تئاتر با اینکه تازه تاسیس است اما کهولت عجیبی دارد و با وجود اینکه تازه است بوی کهنگی می‌دهد.

او در ادامه اضافه کرد: پیش از ما چندین گروه پیشنهاد اجرا به منظور افتتاح این تماشاخانه را ارائه کردند و این موضوع نشان‌دهنده آن است که هنرمندان از شروع به کار این تماشاخانه مطلع هستند و حتی پس از اجرای نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" هم آثار نمایشی دیگری در نوبت اجرا در این تماشاخانه هستند.

کارگردان نمایش "آدم‌کش" همچنین افزود: در صورتی‌که نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" اثر ضعیفی بود هنرمندان بیشتری به تماشای این نمایش می‌نشستند تا بیایند و نسبت به انتخاب این نمایش به عنوان اولین کاری که قرار است سالن استاد جوانمرد خانه تئاتر را افتتاح کند اعتراض و انتقاد کنند.

زری اماد با بیان اینکه با افتخار می‌گویم ما نمایش "پیک نیک در میدن جنگ" را با حضور هنرمندان تئاتر، در دل تئاتر و در خانه تئاتر روی صحنه آوردیم، گفت: در جریان هستم که حال تئاتر و تماشاخانه‌ها خوب نیست و نمی‌گویم چرا هنرمندان تئاتر به تماشای این نمایش نیامدند بلکه دلخوری من از این موضوع است که چرا اهالی تئاتر در خانه خودشان به هم کم لطفی دارند. اهالی تئاتر ادعای همکاری، همیاری و مهرورزی را دارند و مدعی آن هستند که همواه مظلوم واقع شده‌اند اما خودشان نسبت به هم کم لطف هستند و ادعایشان را نقض می‌کنند.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: متاسفانه اهالی تئاتر فراموش کرده‌اند که اعضای یک خانواده هستند. به اعتقاد من این خانواده تکه تکه شده و هر یک در جزیره‌ای دور از هم افتاده‌اند.

نمایش "پیک نیک در میدان جنگ" که از 30 آبان ماه اجرای خود را در سالن استاد جوانمرد خانه  تئاتر آغاز کرده بود، تا امروز 27 آذر ماه روی صحنه است.