به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، نمایشگاه "اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر" هنرجویان موسسه "برگ" با همکاری واحد ارتباطات آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر از روز بیست و یکم آذر ماه در سالن انتظار تالارهای چهارسو و سایه برپا خواهد شد.

در این نمایشگاه که تا 30 آذر ماه میزبان مخاطبان خواهد بود، آثار تعدادی از هنرجویان مصطفی مرادیان طراح صحنه تئاتر و مدرس هنر‌های زیبا از جمله زهرا کاظمی، مریم مالمیر، کیانا (فاطمه) فخر قاسمی، سحربهاری و مهسا ابراهیم زاده در حوزه اسکیس و طراحی صحنه برای تئاتر را به نمایشگاه گذاشته می‌شود.

مصطفی مرادیان درباره برگزاری این نمایشگاه توضیح داده است: "طراحى صحنه بخشى از بدنه دراماتیک تئاتر است که در راستاى فهم و انتقال بهتر رویدادهاى نمایشى حرکت مى‌کند. طراحان صحنه، از جمله عوامل اثرگذار در هر اجرا هستند که پس از واکاوى و تحلیل نمایشنامه و بررسى ظرفیت‌هاى گروه اجرایى، ایده‌هاى ذهنى خود را با زبان تصویر عینى مى‌کنند.

از مهم‌ترین ابزار بیانِ بصرى در این رشته، اسکیس و طراحى دست آزاد است طراحان مى آموزند که اندیشه‌هاى خرد و کلان خود را بر روى کاغذ پیاده کنند و این آغازى براى ورود به جهان خلاقانه طراحى صحنه است. این آثار حاصل تلاش هنرجویانى است که به صورت مجزا به تحلیل نمایشنامه خود پرداخته‌اند و تلاش کرده‌اند که کلمات و کنش‌هاى شاخص درون متنى را با اسکیس و طراحى ملموس و آشکارا کنند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.