به گزارش هنرآنلاین، شهرام گیل آبادی مدیرعامل خانه تئاتر با بیان این مسئله که ما باید الگوهای فرهنگی‌مان را در برنامه‌ریزی ارتباطاتی تغییر دهیم عنوان کرد: عناصر زیر شاخه ارتباطات با وجود فضاهای سایبری به قدری گسترده شده‌اند که هرکدام  به شکلی مستقل تخصصی شده‌اند و دیگر زیر مجموعه روابط‌عمومی قرار نمی‌گیرند و پر واضح در حال حاضر ما باید پارادایم‌هایمان را نسبت به روابط عمومی تغییر بدهیم.

وی ادامه داد: در این تغییر یک جابه‌جایی ماهوی به وجود خواهد آمد که این جابه‌جایی ماهوی، برنامه‌ریزی ارتباطی تئاتری ما را به این مسیر می‌برد که از زاویه ارتباطاتی موضوع را ببینیم و حتما در تغییر تعاریف‌مان نسبت به خودمان موثر خواهد بود.

گیل آبادی با تاکید براینکه در تئاتر باید به یک شبکه ارتباطاتی گسترده تبدیل شویم بیان کرد: در شغل روابط‌عمومی و ارتباطات اگر با نگاه ایجاد یک شبکه ارتباطی زنجیره‌ای (کارگردان، بازیگر، مخاطب و ...)  پیشرو نباشید با چالش مواجه خواهید شد.

مدیرعامل خانه تئاتر افزود: طراحی شبکه ارتباطاتی اگر از همان ابتدا قبل از حتی تشکیل گروهی برای اجرای تئاتر با دقت و به درستی برنامه‌ریزی بشود مطمئنا در حوزه برندینگ و مارکتینگ و ... اثر تئاتری موفق خواهید شد و با یک آمارگیری ابتدایی از وضعیت اجراهای اخیر روی صحنه به خوبی می‌توان تشخیص داد چه کارگردانی  نقشه ارتباطاتی دقیقی داشته و چه کارگردانی از این مسئله غافل بوده است.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه کانون روابط عمومی خانه تئاتر باید دستاوردی بزرگ برای تئاتر ایران داشته باشد اذعان داشت: کانون روابط عمومی خانه تئاتر باید نقطه استراتژیک دقیقی را برای ادامه مسیر تئاتر کشف کند و در این راه حتما به تفکیک موضوع بر روی مارکتینگ تئاتر، بازاریابی تئاتر، ارتباط با تماشاگر و ... پژوهش‌ها و مقالاتی  علمی و کاربردی مطابق با علم روز دنیا تولید کند که در نهایت به  فهم نقشه ارتباطاتی تئاتر کمک خواهد کرد.

این مدیر و استاد علوم ارتباطات در پایان به مسئله رسیدن به گفتمان مشترک تئاتر با مخاطبانش اشاره کرد: وظیفه روابط عمومی رسیدن به افکار عمومی هم راستا و گفتمان مشترک با مخاطبان تئاتر است، متاسفانه ما با گروه‌های گفتمانی و یا خرده گفتمان‌ها در جامعه هدف که مخاطبان تئاتر هستند مواجه هستیم و برای حضور آنها در سالن‌های تئاتر، یک گروه تئاتری باید مخاطبی هم راستا با گفتمان خود را بیابد و مطمئنا در این مسیر با پلان ارتباطاتی دقیق محقق خواهد شد.

در انتها اعضای هیئت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر،  برنامه‌ریزی‌های راهبردی آموزشی و پژوهشی کانون را شرح دادند.

هیئت مدیره این کانون (به ترتیب الفبا) عبارتند از امیر پارساییان مهر، سارا حدادی، ایلیا شمس، زینب لک، محمد وفایی و امیر قالیچی (علی البدل) و بازرس اصلی: مریم رودبارانی که پنجشنبه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۸ در خانه تئاتر انتخاب شدند، مجمع عمومی این کانون به زودی برگزار می‌شود.