به گزاارش هنرآنلاین، پوستر نمایش "فراکتال" به نویسندگی و کارگردانی مهدی سقا با طراحی محمدجواد قاسمی در آستانه‌ آغاز نمایش منتشر شد. محمد جواد قاسمی که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته اکوتوریسم بوده پیش‌تر در کارنامه کاری خود همکاری با گروه تئاتر Bit از سال ۹۱ به چشم می‌خورد.

همچنین وی کاندیدای جایزه طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی پروژه سینمایی "ملک سلیمان" بوده و کاندیدای دریافت سیمرغ جشنواره فیلم فجر برای گرافیک محیطی پروژه سینمایی "ملک سلیمان" در سال ۱۳۸۹ نیز بوده است.

وی در خصوص طراحی پوستر نمایش فراکتال چنین عنوان کرده است: "پوستر نمایش "فراکتال" براساس هم‌اندیشی با نویسنده و کارگردان این اثر با توجه به فضای ساختاری متن که در یک ساختمان در حال ساخت پیش می‌رود و تسلسل و دور باطل را سوژه میزانسن خود قرار می‌دهد، طراحی شده است، از آنجا که فضای اجرایی این نمایش به من نوعی کابوس را القا می‌کرد و با توجه به برخورد کارگردان و نویسنده "فراکتال" با این اثر کلاسیک اوژن یونسکو، به موازات تعریف ریاضیاتی مفهوم فراکتال، این پوستر سر و شکل کنونی خود را پیدا کرد.

در طراحی و انتخاب بافتی که در پوستر مشاهده می‌کنید سعی شده از المان‌های ساده فراکتالی نیز استفاده شود و در اجرای آن از برخی آثار "فیونا راس" آرتیست آمریکایی، بهره گرفته شده است که از طرفی اصطکاک ساختاری و فرمی مدنظر کارگردان نیز در انتقال اتمسفر اثر رعایت شود و به نوعی بازنمایی اوهام تاریک پادشاهی است که به زوال و مرگ نزدیک می‌شود."

وی در ادامه افزود: "سعی کردم تا حد ممکن طراحی پوستر نمایش ساده باشد، در نتیجه اتودهای اولیه کار که فضای آبستره داشت را ویرایش کردم تا برای مخاطب قابل فهم‌تر باشد همچنین فضای زنگ زده و سربی و خالی از امید قصه نمایش را نیز به طراحی اضافه کرده‌ام."

نمایش "فراکتال" با مضمون اجتماعی ساختاری است که هر جزء با کل آن همانند است. این اثر به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهدی سقا و با مجری طرحی آرش فصیح از یکشنبه ۱۸ آذر ساعت ۲۰:۳۰ در کارگاه دکور تالار حافظ به روی صحنه می‌رود . علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه ایران نمایش به آدرس irannamayesh.com مراجعه کنند.

 

نمایش "لباس جدید پادشاه" تمدید شد

نمایش "لباس جدید پادشاه" به کارگردانی لادن نازی و نویسندگی فرزاد فخری در تماشاخانه سنگلج به مدت سه روز تمدید شده و تا ۱۸ آذر ماه میزبان علاقه‌مندان است.

اجراهای این نمایش که قرار بود روز جمعه پانزدهم آذرماه به کار خود پایان دهد به مدت سه روز  و تا ۱۸ آذر ماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه می‌رود.

در "لباس جدید پادشاه" ایمان سلگی، حسین دیوان، بهرام عباسی فرد، میرنادر مظلومی، علی قربانخانی، مهبد قناعت پیشه، سمیه قهرمانی، یکتا طبیبی، سپیده زینالی، حسین قاسمی هنر، آندیا حمیدی، مبینا افشار، شکیبا رمضانعلی، عسل عبدالرزاق و ناعمه علمی نژاد ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل "لباس جدید پادشاه: عبارتند از: دراماتورژ: محسن خیمه دوز، دستیار کارگردان: میثم لهاک، برنامه‌ریز: مائده ندیمی، طراح لباس: مهرناز عباسی، طراح صحنه: حامد جلالی منش، طراح نور: حسین رودباری، طراح گریم: فریبا شعاع حسینی، آهنگساز: امیر سلامی، طراح و سازنده عروسک: لادن مهران زاده، طراح لوگو و پوستر: آزاده حسین‌مردی، مشاور رسانه‌ای: باران بن یاسین، روابط عمومی: محمد لهاک، عکاس: امین عطارنژاد و گروه صحنه: پدرام محمدی، رامین کریمی و فرناز ثابت زاده هستند.

پیش فروش بلیت روز‌های جدید نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.